تور قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B (اجرای دوم جزیره زیبای قشم سرزمین دلفین ها) | 2 فروردین
قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B
اجرای دوم جزیره زیبای قشم سرزمین دلفین ها
کد تور 729

قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B

اجرای دوم جزیره زیبای قشم سرزمین دلفین ها
3 روزه از 2 فروردین 1396
جاذبه‌ها

تور قشم نوروز 96, تور هنگام نوروز 96
اجرای اول تور قشم هنگام

غار خربس، معماری بومی لافت و شهر زیبای بادگیرها, چاه های مقدس آب (تل آو) در جزیره قشم, قایق رانی و دیدار از منطقه حفاظت شده جنگل حرای قشم, تماشای پرندگان مهاجر جزیره قشم, گشت جزیره هنگام, دیدار از دلفین های خلیج فارس, قلعه پرتغالی ها، دیدار از جزایر ناز، دیدار از دره ستارگان، مرکز خرید درگهان در تور قشم، تنگه چاهکوه

جزئیات این تور
اقامت
2 شب هتل 3 ستاره
تعداد وعده‌های غذایی
3 وعده با آرند تور
محل حرکت
فرودگاه مهرآباد
مدت
3 روزه از 2 فروردین (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
چهارشنبه 1396/01/02 - ساعت 08:45 صبح
(لطفا دو ساعت قبل از زمان درج شده در فرودگاه حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
مینی بوس
بیشترین فعالیت
قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B نقشه
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - رستوران مسافر رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره مارینا 1
2 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره مارینا 1
3 رستوران هتل آرند تور رستوران مسافر - - -
اقامت‌ها: 2 شب هتل 3 ستاره
سهم آرند تور کلا 3 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 4 وعده غذا شامل: 2 وعده ناهار 2 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 3 وعده
اطلاعات تکمیلی

اتاق های ۳ تخته تور قشم در هتل سما ۱ قشم میباشد.

جزیره قشم

تور قشم  جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس تور قشم است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. تور قشم دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی  جزیره قشم را عجایب هفتگانه میدانند و عقیده دارند در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. تور قشم جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهدات تور قشم آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد..

سواحل قشم

جزیره قشم با وسعتی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومترمربع، بیشترین سواحل و کرانه‌ها را در بین جزایر خلیج فارس به خود اختصاص می‌دهد. در تور قشم سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب‌دراز، سلخ و دوستکو از دیدنی‌ترین سواحل جزیره قشم محسوب می‌شوند. از ویژگی‌های ساحل شناختی این جزیره، تنوع سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی آن است که چنین خصوصیتی به‌طور یک جا در کمتر جزیره‌ای یافت می‌شود. سواحل شنی و ماسه‌ای نقره‌فام و سیمین براق نیز از دیگر انواع سواحل در جزیره قشم محسوب می‌شوند. ساحل صخره‌ای زیتون، ساحل شنی سیمین و سواحل گلی لافت و جنگل‌های حرا تنوع سواحل قشم را نشان می‌دهند. ساحل صخره‌ای ریگو معروف به ساحل لاک‌پشت‌ها نیز از دیگر سواحل زیبای جزیره قشم است که لاک‌پشت‌ها در آنجا برای نفس‌گیری و تغذیه به روی آب می‌آیند. سواحل زیبای جزیره هنگام در دو کیلومتری خط ساحلی جنوب جزیره قشم زیستگاه دلفین های باهوش و بازیگوش است که این مسئله موجب جذب گردشگران علاقمند به قشم و جزیره هنگام شده است. گردشگران علاوه بر ساحل زیبای بین هنگام و قشم از طبیعت رویایی داخل جزیره هنگام و تنها مزرعه پرورش تمساح کشور نیز دیدن می کنند

 

ژئوپارک قشم

دشت‌ها، دره‌ها، سواحل و کوه‌های جزیره هم وضعیتی یگانه و کم‌نظیر از نظر پوشش گیاهی، حضور حیات وحش و وجود پدیده‌های نادر زمین‌شناسی دارند. در این بخش از جزیره علاوه بر گونه‌های گیاهی و جانوری زیبا، کمیاب و در خطر انقراض که در سطح ملی و همچنین جهانی از ارزش بسیاری برخوردارند، پدیده‌های زمین‌شناسی نادر و بی‌مانندی نیز وجود دارند که هریک به تنهایی جذابیت و زیبایی خاص دارند. مجسمه‌های طبیعی و نقش برجسته‌های پراکنده، چین‌خوردگی‌ها و کوه‌های شگفت‌آور، سطوح تخت و صفه‌ها در ارتفاعات، ستون‌های حاصل از عوامل فرسایش، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های به‌وجود آمده از هوازدگی، مخروط افکنه‌ها و قطعه‌های فروافتاده در پای ارتفاعات، کوهسرها و هیکل‌های که دست هنرمند طبیعت به تازیانه باد و باران پدید آورده، تندیس‌های اعجاب‌آوری که در شکل‌های مختلف همچون لاک‌پشت، سگ، مارمولک، اسب آبی و یا حتی چهره آدمی در حالت خشم و فریاد و... همه و همه بخش بزرگی از طبیعت مسحورکننده قشم هستند و از جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعت‌گردی این جزیره به‌شمار می‌روند. در سواحل جنوبی بخش غربی جزیره از بندر ماهیگیری سلخ تا روستای کانی - یعنی در فاصله سی‌کیلومتر از ساحل جزیره - روستا، مزرعه و هیچ نوع تمرکز و تجمع انسانی وجود ندارد. در بخش غربی جزیره حضور انسان و فعالیت‌های دامداری و کشاورزی از زمان‌های قدیم بسیار ناچیز بوده‌است و در حال حاضر نیز قابل توجه نیست.

 دره ستارگان قشم

دره ستاره های قشم که بومی‌های منطقه به آن «ستاره افتاده» یا «استاره کفته» نیز می‌گویند، در روستای برکه خلف و در جزیره پهناور قشم قرار دارد. روستای «برکه خلف» در ۱۵ کیلومتری شهر قشم و در جاده کناره جنوبی جزیره قرار گرفته است. برخی اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا، این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است ولی این دره ها و شکل های زیبای آن، در اثر باران های فصلی و فرسایش خاک به وجود آمده اند. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته است و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر و با شرایطی مناسب برای تردد خودروها مهیا شده است. مردم بر این باورند این دره محل برخورد ستاره ای از آسمان بوده یا به عبارت دیگر ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و دره ستاره ها را شکل داده است.

 جزیره ناز قشم

این جزیره کوچک در نزدیکی سواحل شرقی قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته است. روی این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی جزیره ناز را به ساحل قشم وصل می‌کند

جنگل حرا

جنگل حرا در اطراف جزیرهٔ قشم‌، در نواری به عرض ۵۰ تا ۵۰۰ متر کشیده شده و محدوده‌‌ای برابر با ۱۵۰ کیلومتر و مساحتی معادل ۸۲۳۶ هکتار را در بر گرفته است. اگر آب‌های نواحی باتلاقی و مساحت نقاط خالی منظور نشود، مساحت واقعی این جنگل در حدود ۶۰۱۲ هکتار می‌باشد. وسیع‌ترین قسمت جنگل‌های حرا در آب‌های بندر لافت و بندر پل در شمال غربی جزیرهٔ قشم، و در فاصلهٔ‌ ۱۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

این جنگل‌ها بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد یافته‌اند و دائماً در معرض جزر و مد آب قرار دارند؛ به طوری که در زمان جزر، ‌ درختان و بستر لجنی آن‌ها از آب بیرون آمده و به صورت جزایری پراکنده نمایان می‌شوند و در واقع مد، ‌ تمامی جنگل حرا به زیر آب رفته و ناپدید می‌شود. اصولاً درخت حرا در نقاطی می‌روید که در مواقع مد دریا به زیر آب بروند. در نقاط مرتفع‌تر بستر دریا از این گونه درخت مشاهده نمی‌شود..

غار خربس قشم  

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد.غار خربس از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

تنگه چاهکوه قشم

 در بخش میانی ژئوپارک جهانی قشم تنگه اعجاب انگیز چاهکوه قرار داشته که حاصل گسل و فرسایش است. بارندگی فصلی همچون تیشه ای برنده دل زمین را کاویده و دره بسیار با شکوه چاهکوه را ایجاد نموده است. آرامش و سکوت خیالی این تنگه هر انسانی را به آرامش دعوت می کند.

جنس این دره از ماسه سنگ مارنی بوده که بدلیل جریان آب حاصل از بارندگی اشکال کارستی و حفره های قاشقی شکل را ایجاد نموده است.

مردم محلی منطقه نیز از دیرباز از این مکان جهت جمع آوری آب استفاده کرده و چاه هایی در بستر تنگه حفر نموده اند که به همراه کوه های تشکیل دهنده دیواره تنگه، وجه تسمیه آن را تشکیل داده اند.

تور قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B
قشم جزیره هنگام هوایی تور قشم نوروز 96 B نقشه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.