تور یوش و بلده اردیبهشت 1403
یوش و بلده
6 عکس کد تور 7

یوش و بلده

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 اردیبهشت 1403
130,000 تومان
عکس‌های بیشتر

جاذبه‌ها

بازدید از خانه و موزه نیما یوشیج، پیاده روی در طبیعت روستای یوش، بازدید از برج کیا داوود

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
شنبه 1403/02/01 - ساعت 05:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
قیمت
130,000 تومان
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
درباره سفر

تور یوش و بلده

 

هربار که نام روستای یوش را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد تاریخ ادبیات کشورمان و نیما یوشیج یا یا علی اسفندیاری می‌افتیم. اما روستای یوش علاوه بر آرامگاه این استاد شعر نو ایران، مناظر زیبا و بکری نیز دارد که در تور یوش و بلدیه آن‌ها را از نزدیک تماشا خواهیم کرد. این تور یک روزه، می‌تواند سفر دلچسب و جذابی برای آخر هفته‌تان باشد. در این سفر یک روزه، شما علاوه بر بازدید از خانه نیما یوشیج به پیاده‌روی در روستای یوش و بازدید از برج کیاداوود خواهید رفت. درجه سختی این سفر یک از شش بوده و سفر بسیار راحت و مفرحی است. بهتر است که در این سفر سبک، یک لباس گرم در کوله یک‌روزه‌تان داشته‌باشید و حتما کفش مخصوص پیاده‌روی به پا کنید. این سفر نیاز به آمادگی جسمانی بالا نداشته و آرندتور در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

روستای یوش کجاست؟

در دره‌ای زیبا بین کوه‌های البرز استان مازندران، دهستانی به نام یوش از توابع بلده، شهرستان نور وجود دارد که از تهران حدود 180 کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به روستای یوش باید از روستاهای متعددی گذر کرد که هرکدام جذابیت‌های خاص و منحصربه فرد خود را دارند. بلد مهم‌ترین شهر این منطقه است. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم دلیل خاص بودن این منطقه تنها زادگاه و خانه‌ی نیما یوشیج نیست، هرچند که این مسئله بسیار مهم و ویژه است. این محل طبیعت بی‌نظیری دارد که از دیدنش هرگز سیر نخواهید شد. در یوش 14چشمه‌ آجاری است، باغ‌ها و مزارع سرسبز فراوانی وجود دارد، عطر گیاهان این منطقه، هوش از سر شما می‌رباید. تمام زیبایی‌هایی که از روستای یوش گفته شد در کنار هوای دلپذیر و عاری از آلودگیش، گردشگران را شیفته‌ی جذابیت‌های خودش می‌کند.

روستای یوش چه آثار دیدنی دارد؟

  1. خانه نیما یوشیج

یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این شهر خانه نیما یوشیج است، این خانه در دوران قاجار ساخته شده و اجداد نیما در این خانه زندگی می‌کردند. این خانه حیاطی مرکزی دارد که مدفن نیما یوشیج، سیروس طاهباز گردآورنده آثار نیما و بهجت اسفندیاری خواهر نیما است. در حیاط مرکزی این خانه چندین اتاق وجود دارد که تبدیل به موزه شده و اشیا و وسائل شخصی نیما در آن نگهداری می‌گردد. این بنا به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده‌است.

  1. آرامگاه کیاداوود

در مجاورت گورستانی که در بالای تپه یوش قرار دارد، بنای کوچکی دیده می‌شود که به آرامگاه کیاداوود شهرت دارد. کیاداوود فرزند یکی از حاکمان این منطقه بوده که سه مقبره از فرزندانش در سه گوشه‌ی این روستا وجود دارد.  آرامگاه کیاداوود یک اثر ملی ثبت شده‌است که براساس اعتقاد برخی از مورخان در گذشته یک آتشکده زرتشتی‌ بوده‌است.

چه موقع به روستای یوش و بلده سفر کنید؟

با توجه به زیبایی‌های طبیعت این منطقه، و قرار گرفتن آن در ارتفاعات و سردی روستای یوش، بهترین زمان سفر فصل بهار آغاز شکفتن و پاییز فصل رنگ‌هاست. پیشنهاد می‌شود اگر به هنر عکاسی علاقه‌مند هستید، دوربین عکاسی‌تان را حتماً همراه خود بردارید. این منطقه برای ثبت تصاویر بی‌نظیر و بکر بهترین جاست.

لوازم ضروری
کارت شناسایی داروهای شخصی کفش پیاده روی کوله یکروزه زیر انداز یک وعده غذای سبک قابل حمل لباس مناسب فصل لیوان
لوازم پیشنهادی
قمقمه آب کرم ضد آفتاب کلاه نقاب دار عینک آفتابی صندل طبیعت گردی باتوم
تور یوش و بلده
130,000 تومان
1 روزه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.