تور جنگل نوردی با اسب مرداد 94 (سوارکاری، کمپینگ، لذت و هیجان در شب نشینی) | 14 مهر
جنگل نوردی با اسب مرداد 94
سوارکاری، کمپینگ، لذت و هیجان در شب نشینی
کد تور 612

جنگل نوردی با اسب مرداد 94

سوارکاری، کمپینگ، لذت و هیجان در شب نشینی
3 روزه از 14 مهر 1394
جاذبه‌ها

پیمایش مسیر لیسار به سوباتان با اسب، بازدید از روستای جنگلی هوماسار، آثار به جا مانده از قلعه مریم گولشن، دره ساری داش، بام سوباتان، آبشار ورازان

*** تمامی گشت های این سفر در جنگل و سوباتان با اسب انجام میشود ***

جزئیات این تور
اقامت
2 شب خانه محلی تجهیز شده
تعداد وعده‌های غذایی
6 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آزادی، ترمینال غرب
مدت
3 روزه از 14 مهر (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
سه شنبه 1394/07/14 - ساعت 23:00
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
سه شنبه 1394/07/14
سه شنبه ساعت 12:00 ظهر تهران را به سمت تالش ترک میکنیم ، شب به شهر لیسار میرسیم شام را در خانه محلی در لیسار میل میکنم و شب اول را در خانه محلی میمانیم
شام در خانه محلی توسط آرند تور اقامت در خانه محلی تجهیز شده
2
چهارشنبه 1394/07/15
حوالی ساعت 4:00 صبح خانه محلی را به سمت جنگل ترک میکنیم در روستای هردشت هر نفر اسب خود را تحویل میگیرد و به سمت جنگل راهی میشویم در طول مسیر به روستای هوماسار میرسیم در آنجا برای ناهار کباب بره تدارک میبینیم بعد از صرف چای زغالی دوباره به مسیر خود ادامه میدهیم از روستاهای کوچک تری عبور میکنیم بعضی از جاهای مسیر را پیاده میرویم و به چشمه آق بلاغ میرسیم از آب چشمه آغ بلاغ چای گوارا دم کرده و نوش جان میکنیم بعد از یک ساعت استراحت مسیر خود را ادامه میدهیم صدای پرندگان وحشی را میشنویم آنقدر دلنشین است که شرت میبندم متحیر میشوید حوالی ساعت شش عصر به (بلت گو) میرسیم که دروازه میان جنگل و ییلاق است ، به خانه محلی میرسیم شب را در آنجا سپری میکنیم
صبحانه در طبیعت توسط آرند تور ناهار در طبیعت توسط آرند تور شام در خانه محلی توسط آرند تور اقامت در خانه محلی تجهیز شده
3
پنج شنبه 1394/07/16
صبح زود از خواب بیدار شده و برای بازدید از آبشار ورازان میرویم در مسیر بازگشت از آبشار از بازار سوباتان سوغاتی میخریم و برای ناهار به خانه محلی برمیگردیم بعد صرف ناهار با ماشین به سمت تالش میاییم و به سمت تهران بازمیگردیم.
صبحانه در طبیعت توسط آرند تور ناهار در خانه محلی توسط آرند تور

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - خانه محلی آرند تور خانه محلی تجهیز شده لیسار
2 طبیعت آرند تور طبیعت آرند تور خانه محلی آرند تور خانه محلی تجهیز شده سوباتان
3 طبیعت آرند تور خانه محلی آرند تور - - -
اقامت‌ها: 2 شب خانه محلی تجهیز شده
سهم آرند تور کلا 6 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 2 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
اطلاعات تکمیلی

سوباتان

نام ییلاقی در غرب لیسار در شهرستان تالش که ییلاق اهالی لیسار است.

 

موقعیت

 

در فاصله ٣٦ کیلومتری شمال غرب شهر تالش و17 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور در ارتفاع 1900-1970 متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد.آبادی ییلاقی سوباتان روبروی بلندترین کوه رشته کوه تالش ««ریشکاجی یا ریشگاسر»» قرار دارد.جمعیت منطقه ییلاقی سوباتان شامل گزنه هونی، بیده پشت، هونی یش، قوری دره، قلعه بین یوری، گنجخانه،ورزان و…بصورت فصلی متغیر است. بهار، تابستان و اوایل پائیز، منطقه پر از هیاهو و جنب و جوش است، ترکیب جمعیتی عمدتاً از تالشان و بومیانی است که به دامداری و دامپروری مخصوصاٌ پرورش گوسفند مشغول هستند.سایر ساکنین از اهالی بخش لیسار (کرگانرود)تالش هستند.

 

آب و هوای سوباتان

 

به دلیل هم جواری ارتفاعات این منطقه با دریاچه ی خزر، آب و هوای سوباتان دائماً دستخوش تغییر است؛یک لحظه ابری، یک لحظه بارانی، یک لحظه تگرگ و رعد و برق و زمانی نیز آفتابی است. بسیار اتفاق افتاده که تمامی این پدیده ها ی جوی را در کمتر از یک ساعت تجربه نمود.

 

وجه تسمیه

 

در مورد وجه تسمیه سوباتان دو نظریه وجود دارد :

1 - نظریه اول: سوباتان یا سووتن برخلاف ناآشنایان به زبان تالشی به هیچ وجه کلمه ترکی به معنای محل فرورفتن آب درست نیست.با توجه به منابع و تحقیقات به عمل آمده (مارسل بازن) در باره تالش و تالشی ها، آبادی های ییلاقی تماماً به زبان تالشی نامگذاری شده اند که عناصر موجود در طبیعت مانند عوارض زمین برای مثال منطقه کان تیکت (به معنای کوه سنگی) ده سر یا سردهونی(چشمه سرد) یا بیه پشت یه بیده پشت یا ننه چولی (به خاطر قرار گرفتن در منطقه گود) یا سابی چول یا اسب مور همگی حکایت از نامهای تالشی با تأثیر پذیری از عوارض طبیعی دارد.همچنین بهتر است از ساکنین دامدار منطقه نام سوباتان سئوال شود که در جواب سووتن تلفظ می شود و معنی سو : گلپر و وتن : وطن در ضمن هنوز هم بیشترین تولید گلپر از زمینهای این منطقه در تالش به عمل می آید. وجود روستایی در غرب سوباتان بنام “سوکدی” یعنی (روستای کلپر خیز) سو یعنی گلپر و کدی یعنی روستا نیز این نظریه را تقویت می کند.

2 – نظریه دوم : سوباتان به معنی محل فرورفتن آب است. چون در این ییلاق در نظیری محله حفره هایی وجود دارد که آبهای جاری و چند چشمه در آنجا فرو می رود و کسی نمی‌داند این آبها از کجا سر در می آورند. البته یک باور افسانه وار وجود دارد که این آبها به آب انبار قلعه  صلصال لیسار که 20 کیلو متر با آنجا فاصله دارد متصل است. صاحبان این نظریه هم نامگذاری ترکی تعدادی از روستاها و مکانها مانند” قوری دره – ساری بولاغ – قارا بولاغ – ممد عزیز یوردی – هاچاداش و غیره را دلیلی بر ادعای خود می شمارند. اما خارج از این جدلها باید پذیرفت که ساکنان بومی این منطقه تالشها بوده اند و مراودات مختلف بین تالش و آذربایجان نیز اختلاط فرهنگی و ادبی فراوانی را ایجاد کرده است.

 

در سوباتان امتحان کنید

 

طبیعت زیبا و باد لطیف تلفیق هوای مدیترانه ایی و کوهستانی هوایی آلپ گونه به وجود آورده است بازار سوباتان شبیه دهکده های اطراف اورست در نپال است.مراقب افراد سودجو باشید.اکثر گوشتهای ذبح شده گوسفند ماده است قبل از خرید گوشت با افراد معتمد محلی یا بومیانی که خود نیز به صورت تفریحی به سوباتان آمده اند مشورت کنید.پنیر ویژه سرخ کردن (پندیره ویسوج)در سوباتان را حتماً امتحان کنید این پنیر فقط در ساعات ظهر فصل بهار و بوسیله دامپروران منطقه درست می شود این پنیر بدون نمک برای سرخ کردن مناسب است.دستور پخت را از مغازه داران یا خود چوپانان سئوال کنید.کباب صبح را فراموش نکنید در سوباتان هر سه وعده می توانید کباب بخورید.سیر تازه سوباتان طعم بسیار خوبی دارد برای خرید نان برنامه ریزی کنید یکی از مغازه ها برای پخت نان فردا سفارش می گیرد بپرسید به شما نشان خواهند داد.بیشترچوپانان شیر گوسفند را نمی‌فروشند ولی بعضاً شما را به نوشیدن شیر دعوت می کنند..روز چهارشنبه بیشتر چوپانان لبنیات نمی‌فروشند.برای روز اول اقامت حتماً نان به اندازه کافی همراه داشته باشید.در تعطیلات خرداد امکان تمام شدن هر چیزی در مغازه ها است.برای نوشیدن آب از آب چشمه سوباتان یا گزنه هونی استفاده کنید.

 

غذاهای محلی

 

در این منطقه ییلاقی همانند سایر نقاط عشایر نشین غذاهای محلی خاصی تهیه می شود که از جمله آنها ” پندیره ویسوج – سوجا دیله – قورما – قورتماج – سیرجینه – کله پلو – پته – قوزلی بریان- مرغ شکم پر با لونگی - کباب بره - آش دوغ  و …. را نام برد.

 

ورزشها و بازیهای بومی و محلی سوباتان

 

در سوباتان به تناسب اقلیم کوهستانی و ییلاقی خاص خود بازیها و ورزشهای بومی ویژه ای رواج داشته که ” غیش بازی – چلینگ آقاجی – کودی کودی – بورک کوتدی قاشدی و سرسره بازی ” تعدادی از این بازیهاست.

 

گیاهان داروئی سوباتان

 

آب و هوای سرد کوهتانی و ویژگیهای منحصربه‌فرد جغرافیایی سوباتان باعث شده این منطقه کلکسیونی کامل از گیاهان داروئی همچون ” گلپر(سو)(بالدرقان) – کهلیک اوتی – گزنه – نعناع – بولاغ اوتی – ازگیل کوهی – سیب کال – قاراگیله – قرمزی گیله – قارچ طبیعی – بومادران – امه کومجی – یارپوز(پونه)- چای اوتی (هوفاریقون)- دم اسبی – ترشنگ و …. باشد.

 

تور جنگل نوردی با اسب مرداد 94

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.