تور یزد میبد (A) تور سافاری یزد نوروز 93 | 28 اسفند
یزد میبد (A) تور سافاری یزد نوروز 93
کد تور 57

یزد میبد (A) تور سافاری یزد نوروز 93

4 روزه از 28 اسفند 1392
جاذبه‌ها

تور یزد: بازدید از میدان و تکیه و آب انبار امیر چخماق یزد، مسجد جامع یزد، بقعه 12 امام یزد، زندان اسکندر یزد، خانه لاریها یزد، آتشکده، باغ دولت آباد یزد، خرید سوغات از یزد، چک چک (مقدس ترین عبادتگاه زرتشتیان)، نارین قلعه میبد، چاپارخانه، یخچال خشتی میبد، سافاری و شتر سواری در کویر و رصد ستارگان

جزئیات این تور
تعداد وعده‌های غذایی
تمام وعده‌ها بر عهده مسافر
محل حرکت
میدان آزادی جنب ایران فیلم
مدت
4 روزه از 28 اسفند (4 روز و 3 شب)
زمان حرکت
چهارشنبه 1392/12/28 - ساعت 22:30
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
سایر خدمات

یزد

یزد مرکز استان و شهرستان یزد می باشد که در بین شته کوه های خرانق و شیرکوه قرار  گرفته، آبادانی یزداز سده ی پنجم هجری به بعد توسط اتابکان فارس صورت گرفته است، یزد به شهر بادگیرها، شهر دوچرخه ها نیز معروف است.واژه ی یزد در لغت به معنای مقدس و پاک بوده.یزد پناهگاه بسیاری از دانشمندان و بزرگانی بوده که در زمان حمله ی  مغولان به ایران در سده‌های هفتم و هشتم هجری به یزدپناه آورده بودند.ایساتیس یا «فرافر» عینا شهر کنونی نبوده بلکه شش فرسنگ بالاترازیزد به سمت «هرفته» در دامنه کوه  مهریز قرار داشت.یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعدازشهرونیزایتالیاست.

مجموعه ی آثار باستانی پراکنده ی موجود در استان یزد نیز  بیان کننده ی پیشینه ی تاریخی این استان میباشد. از مکان های باستانی یزد به موزه ی آب، خانه ی لاری ها، مجموعه ی امیر چخماق، آب انبار رستم گیو، آب انبار شش بادگیری، دخمه ی زرتشتیان، آتشکده ی زرتشتیان، برج و باروی یزد، خانه ی رسولیان، کنیسه ی کمال، ارگ حکومتی، زندان اسکندر، بافت تاریخی فهادان و..... اشاره نمود.

 

مجموعه ی امیر چخماق

مجموعه ی با ارزش امیر چخماق در قرن نهم هجری و در زمان تیموریان توسط حاکم وقت آن زمان که یکی از سرداران شاهرخ به نام امیر جلال الدین چقماق شامی و با همکاری همسرش بی بی فاطمه ساخته شد. مجموعه ی امیرچخماق شامل مسجد، بقعه ی بی بی فاطمه،بازار، آب انبار بی بی فاطمه، نخل و تکیه ی امیرچخماق می باشد.از جالبترین و پربازدید ترین این بخش ها، میتوان به تکیه ی امیر چخماق اشاره نمود که در قرن نهم هجری ساخته شده است و در قرن سیزدهم کامل تر شده است.

 

بافت تاریخی فهادان

فهادان از قدیمی ترین و اصیل ترین محلات یزد به شمار می رود.در کتب تاریخی یزد نیز از این محله نام برده شده است. لازم به ذکر است که هنوزآثار برج و باروی عهد کاکویه که درسال 432 هـ. ق احداث گردیده در محله ی فهادان دیده می شود. آنچه باعث جذابیت بیشتر منطقه ی فهادان می باشد، قرار گیری اش در داخل حصار و باروی اولیه ی شهر است.وجود بقعه ی دوازده امام، زندان اسکندر، خانه های کهن و.... بر اهمیت فهادان می افزاید.

 

آتشکده  ی زرتشتیان

آتشکده محل نگه داری آتش مقدس زرتشتیان می باشد.شخصی به نام هیربد مسئول رسیدگی به آتش می باشد.میتوان این آتش همیشه فروزان را از پشت دیوار شیشه ای مشاهده نمود.ساختمان کنونی آتشکده از سال 1313 بنا شده است و آتش درون این ساختمان نزدیک به 1500 سال پیش  از عقدا و اردکان یزد به اینجا انتقال یافته است.

 

دخمه ی زرتشتیان یزد

دخمه  یا برج خاموشان یزد در جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است، در این بخش دو دخمه وجود دارد که یکی متعلق به دوره ی قاجار می باشد و به دخمه ی گلستان معروف است و دارای 25متر قطرمی باشد، دیگری دخمه ی مانکجی نام دارد که 15 متر قطردارد. زرتشتیان بر اساس دستورآیینشان مردگان خود را توسط موبدان در دخمه قرار می دادنند. درکنار دخمه ها ساختمان هایی خشتی وکاه گلی دیده می شود که مردم برای عزاداری وخواندن ذکر برای مردگان خود در آنجا جمع می شده اند که به خیله ها معروف می باشند و به دوران صفویه تعلق دارند.

 

اردکان

اردکان شهری در اطراف یزد می باشد که قدمت تاریخی بالایی دارد.از محل های دیدنی اردکان میتوان به پیرهریشت و پیر سبز (چک چک) اشاره کرد، که هر دوی این مکان ها بر روی کوه بنا گردیده‌اند، و زیارتگاه زرتشتیان از سراسر جهان هستند. از دیگر جاهای دیدنی اردکان میتوان به  حوض عباس،خانه تقدیری ها، خانه خاتمی،محلات قدیمی کوشکنو، مجموعه آب انبارهای شهراحمدآباد ، جنگل های کویری حسن ابادانارکی، منارجنبان خرانق، منطقه ی حفاظت شده ی سیاه کوه در حاشیه ی روستای حسن اباد انارکی و...نام برد.

 

میبد

میبد یکی از کانون‌های اولیه یکجانشینی درایران می باشد.این شهر روزگاری در کنار دریای ساوه قرارداشته است وساکنان آن از طریق دریاچه رفت‌وآمد می‌کردند.با توجه به پیداشدن سکه ضرب میبد در  زمان ساسانیان،نشان میدهد که میبد در اواخر ساسانی شهری معتبر بوده است زیرا ازیکصد و یازده شهری که در ایران قبل از اسلام شناسایی شده فقط تعداد کمی از آنها شرایط ضرب سکه و یا اجازه ی ضرب داشته‌اند.از نقاط دیدنی میبد به برج کبوتر خانه، مسجد جامع میبد،قلعه نارین میبد، کارگاه های پخت سفال وصنایع آن و....اشاره نمود.

1- دوستانی که تا تاریخ 25 بهمن 92 در تور بوشهر نوروز 93 ثبت نام نمایند از تخفیف 7 درصدی برخوردار خواهند بود.

اطلاعات تکمیلی

1- دوستانی که تا تاریخ 25 بهمن 92 اقدام به ثبت نام تور یزد نمایند از تخفیف 7 درصدی برخوردار خواهند بود.

2.دوستانی که تا تاریخ 5 اسفند 92 اقدام به ثبت نام تور یزد نمایند از تخفیف 5 درصدی برخوردار خواهند شد.

3. دوستانی که تا تاریخ 15 اسفند 92 اقدام به ثبت نام تور یزد نمایند از تخفیف 3 درصدی برخوردار خواهند شد.

تور یزد میبد (A) تور سافاری یزد نوروز 93

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.