تور کرمان نوروز 94 کلوتهای شهداد ماهان (ارگ راین، ماهان، گواشیر اجرای دوم) | 4 فروردین
کرمان نوروز 94 کلوتهای شهداد ماهان
ارگ راین، ماهان، گواشیر اجرای دوم
کد تور 526

کرمان نوروز 94 کلوتهای شهداد ماهان

ارگ راین، ماهان، گواشیر اجرای دوم
4 روزه از 4 فروردین 1394
جاذبه‌ها

حمام وکیل کرمان، موزه هرندی کرمان، مجموعه گنجعلی خان کرمان، بازار کرمان، یخدان معیری، شهر خیالی کلوتها (اعجاز طبیعت کویری)، ‏گذر از کویر لوت، قلعه شفیع آباد، آب انبار شهداد،، آستانه شاه نعمت ا... ولی ماهان، باغ شازده ماهان (اعجاز باغ ایرانی)، ارگ راین

 
 ت

 

جزئیات این تور
تعداد وعده‌های غذایی
تمام وعده‌ها بر عهده مسافر
محل حرکت
ایستگاه راه آهن
مدت
4 روزه از 4 فروردین (4 روز و 3 شب)
زمان حرکت
سه شنبه 1394/01/04 - ساعت 16:00
وسیله نقلیه اصلی
قطار
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
سایر خدمات

 کرمان

استان کرمان از مناطق عمده باستانی کشور است که سابقه اسکان و زندگی در آن به هزاران سال قبل و همزمان با مهاجرت نخستین اقوام آریایی به ایران باز می گردد. در متون تاریخی یونان که از آریای ها و سلاطین هخامنشی آنان سخن به میان آورده، از کرامان و سکران و سیستان به عنوان ساپراپ ها و ایالات شرقی ایران نام برده شده است. در دوره هخامنشیان جاده شاهی و راه ابریشم از استخر و و شهر پارسه به کرمان و سیستان ادامه داشت و تا هندوستان کشیده می شد.

می توان با اطمینان و بر مبنای گزارشات تاریخی گفت که سابقه سکونت و شهرنشینی در منطقه کرمان به چندین هزار سال قبل بر می گردد و این منطقه در کناره کویر مرکزی فلات ایران، همواره پایگاه امن و استراحتگاه مناسبی برای مسافران به سوی شرق بوده است.

به تبع قدمت استان کرمان آثار باستانی و مناطق گردشگری در استان کرمان بسیار گسترده و حائز اهمیت است. وجود بزرگترین سازه خشتی جهان (ارگ بم)در این استان (که متاسفانه پس از زمین لرزه سال 82 به طور کلی ویران گردیده) و همچنین کشفیات جدید در منطقه باستانی جیرفت که در میان باستانشناسان جهان بسیار بحث برانگیز گشته است این استان را از لحاظ تاریخی حائز ارزش و اهمیت بسیار کرده است.

در استان کرمان شهر راین، بم، جیرفت، ماهان و میمند از اهمیت تاریخی برخوردار هستند که آثار زیبا و ارزشمندی از قبیل آستان شاه نعمت الله ولی، گنبد جبیلیه، گنبد مشتاقیه،باغ شازده ی ماهان،بازار کرمان، مجموعه ی کریم خان زند.....را از تمدن و تاریخ به ما نشان می دهند.

 

ماهان

 ماهان در 42 کیلومتری جنوب شرقی کرمان در مسیر راه کرمان به بم واقع شده است. این شهر که در دامنه ارتفاعات جوپار قرار دارد از چشمه سارها و جویبارهای نسبتا فراوان بهره مند است. ماهان از نقاط ییلاقی و خوش آب و هوای کرمان محسوب می شود. هوای خنک، باغ های زیبا و دلگشای این منطقه از  استان کرمان زبانزد خاص و عام است.

 این شهر از دیرباز مورد علاقه درویشان و سالکان راه عارف و صوفی پر آوازه  شاه نعمت الله ولی" بوده و از این بابت شهرت جهانی دارد.باغ شازده که در شش کیلومتری ماهان قرار دارد به دستور "عبدالحمید میرزا فرمانفرما" حاکم کرمان در اواخر دوره قاجار  و در طی یازده سال بنا گردیده است. باغ شازده هر چند از باغ سازی و معماری اروپایی (فرانسوی) متاثر است؛ حال و هوای محلی هم در آن موج می زند. باغ شازده دارای قسمت های مختلف از جمله عمارت سردر، عمارت شاه نشین و حمام می باشد. عمارت سردر باغ شازده، بنایی است دو طبقه که تقریبا به صورت منفرد ساخته شده و طبقه همکف آن از طبقه اول حجیم تر و پرتر است. به علت آنکه ساختمان نیمه تمام باقی مانده، جز بخش های مختصری از نمای طبقه همکف، فاقد نماسازی و تزئینات است.

 

کلوت ها

کلوت نام عوارضی طبیعی و جغرافیایی در بیابان لوت ایران است که در اثر سازو کار شگفت انگیز آب و باد و فرسایش زمین، پدید آمده اند. کلوت ها که پدیده ای منحصر به فرد و یکی از باشکوه ترین مناطق دیدنی و طبیعی جهان به شمار می روند، در پهنه ای به وسعت 80 در 145 کیلو متر از غرب بیابان لوت، چون مجسمه هایی با اشکال متفاوت و دیوار هایی کوتاه و بلند، با دالان هایی در بین، شهری خیال انگیز ساخته اند؛ کلوت ها بزرگترین عارضه طبیعی کلوخی دنیا و زیبا ترین پدیده کویر به شمار می روند. کلوتها سرتاسر قسمت غربی کویر لوت، مرکزی را پوشانده و از دور به شهری بزرگ می ماند که ماه ها و سالها، ده ها بنا و کارگر نسبت به ساخت آن اقدام کرده اند. کلوت های کویر شهداد که درفاصله 40کیلومتری شرق و شمال شرق شهداد قرار گرفته اند، بزرگترین عارضه کلوخی طبیعی در دنیا هستند.کلوت ها در اثر فرسایش آبی و بادی در طی هزاران سال شکل گرفته اند و از دور به شهری بزرگ می ماند.

 

کلوت ها آنقدر زیبا و شگفت انگیزند که تصور می کنی پای درسیاره ای دیگر گذاشته ای، سیاره ای بدون سکنه، رقص و موج شن ها در کوچه و دالان های کلوت ها از یک طرف و سراب های زیبا دراین شهر افسانه ای تخیل انسان را به اوج می رساند. سراب آنقدر در کلوت ها زیباست گویی که صدها کشتی و قایق برآب شناور هستند.در دل کویر و در کنار کمپ کویری شهداد، رود شور که تنها رود همیشگی دشت لوت است، قرار دارد.درازای رود شور یا کال شور به ۲۰۰ کیلومتر می رسد و حتی در گرمترین ماه های سال بخش زیادی از آن آب دارد.

 

شهر راین

شهر راین با قدمت و تمدن کهن در زمان ساسانیان بواسطه قرار گرفتن در بزرگراه غرب به شرق و راه کرمان به جیرفت و بندرعباس موقعیتی مناسب داشته و یکی از مراکز داد و ستد کالا و همچنین بافت پارچه های ارزشمندی بوده است که حتی به مناطق دور مانند مصر نیز صادر می‌شد. شهر راین محل ساخت صنایع دفاعی مانند شمشیر و تفنگ نیز بوده است. همچنین ارگ تاریخی راین، زمانی شهری بزرگ و آباد با دژ محکم بوده است، که در آن محل زندگی مشاغل مختلف اجتماعی در این ارگ از هم جدا هستند؛ به طوری که می‌توان به محله زندگی پیشه‌وران، تجار، کشاورزان، نزدیکان حکومتی و موبدان اشاره کرد، که هرکدام نشان دهنده وجود طبقات اجتماعی مختلف در جامعه شهری آن زمان بوده است. پس از تخریب ارگ بم بر اثر زلزله این شهر بیش از گذشته مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است. در کتب تاریخی از راین با نامهای رائین، رایین،روین، روبین و رابن نیز نام برده اند.

پلان زیبای خشتی ارگ راین تقریبا مربع شکل است و چندین برج در اطراف آن ساخته شده است. حصاری که در اطراف ارگ راین کشیده شده است بیش از 10 متر ارتفاع دارد و تنها ورودی ارگ راین از قسمت شرقی آن است که با سر دری بزرگ به محوطه داخلی راه دارد.درون ارگ راین نیز عناصری چون بازار، اصطبل‌های زمستانی و تابستانی، زورخانه، اعیان نشین و عام نشین،سربازخانه،بار انداز وجود دارد. ارگ راین که یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی کهن راین است، گفته می‌شود قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد.

ارگ راین یکی از دژهای فرمانروایی میرزا حسین خان(راینی) بوده که در زمان نادر شاه افشار و پسر او محمد علی خان در زمان زندیه می‌زیسته است. ارگ راین پس از سرنگونی زندیه به دست آغا محمد خان قاجار، محل زندگی نوادگان میرزا حسین خان بوده که هنوز گروهی از آنان در این شهر و در شهر کرمان هستند.لازم به ذکر است که ارگ راین تا 150 سال پیش، قابل سکونت بوده و مرمت آن از سال 1374 آغاز شده و قسمت‌های بازار، حاکم نشین، چهارانبار، آتشکده (زورخانه) و خانه اعیانی مباشر بازسازی شده‌اند.

یکی از قسمت های دیدنی این ارگ قسمت نگهبانی است که نزدیک در ورودی قرار گرفته و از بالا با یک سوراخ مربع شکل به پایین دید دارد و در زمان قدیم نگهبانان ورود و خروج افراد را از نقطه، کنترل و محافظت می‌کردند. در هنگام جنگ نیز از این قسمت بر سر دشمن آب جوشان یا آتش ریخته می‌شد.کوچه‌های تو در تو و بازار ارگ راین از دیگر قسمت های دیدنی ارگ راین هستند و به اتاق ها و حجره هایی ختم می‌شوند که گذشت زمان بر آنها تاثیرات نسبتا محسوسی گذاشته است، کمرنگ شدن نقوش برخی از دیواره‌ها از جمله این تاثیرات، بر اثر گذشت زمان است.

 

توضیحات:

برگزاری تور کرمان با هواپیما مبلغ 256 هزار به مبلغ فوق اضافه میگردد.

 

 

 

اطلاعات تکمیلی

برگزاری تور کرمان با هواپیما مبلغ 256 هزار به مبلغ فوق اضافه میگردد.

1- دوستانی که تا تاریخ 20 اسفند 93 در این تور نوروز 94 ثبت نام نمایند از تخفیف 4 درصدی برخوردار خواهند بود.

تور کرمان نوروز 94 کلوتهای شهداد ماهان

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.