تور کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95 | 19 فروردین
کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95
کد تور 515

کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95

1.5 روزه از 19 فروردین 1395
جاذبه‌ها

لذت پیاده روی در رملها و تپه های شن روان و تماشای طلوع آفتاب درکویر مرنجاب ، دریاچه نمک و پلی گون های زیبای آن، کاروانسرای عباسی مرنجاب، دیدن منظره جزیره سرگردان، بازدید از شهر زیرزمینی اویی

جزئیات این تور
اقامت
1 شب کاروانسرا
تعداد وعده‌های غذایی
2 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
مدت
1.5 روزه از 19 فروردین (2 روز و 1 شب)
زمان حرکت
پنج شنبه 1395/01/19 - ساعت 15:00
وسیله نقلیه اصلی
مینی بوس
وسیله نقلیه محلی
بیشترین فعالیت
کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95 نقشه
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - طبیعت مسافر کاروانسرا مرنجاب
2 کاروانسرا آرند تور کاروانسرا آرند تور - - -
اقامت‌ها: 1 شب کاروانسرا
سهم آرند تور کلا 2 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 1 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده شام
اطلاعات تکمیلی

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد.کویر مرنجاب از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان محدود می‌شود.ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد. قسمت عمده کویر مرنجاب پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است.

عمده پوشش گیاهی کویر مرنجاب شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته‌های قیچ است. پوشش جانوری کویرمرنجاب به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می توان به گرگ , شغال , کفتار , روباه شنی , گربه شنی , بزمجه , آفتاب پرست , انواع مارمولک , مار , عقرب , تیهو , عقاب , شاهین و... اشاره کرد.  

 دریاچه نمک آران وبیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی کویر مرنجاب محسوب می‌شوند. چاه تاریخی دستکن در قسمت شرق کویر مرنجاب، محل آبشخور شترهای کاروانها در گذشته ها بوده‌است. قلعه مرنجاب، کاروانسرایی است در کویر که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروانها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند. درباره دلیل ساخت این قلعه و کاروانسرا در کنار دریاچه نمک، نقل است که شاه عباس دست  به ایجاد تاسیس کارونسراها در مسیر های رفت و آمد زد، بالای کاروانسرای کویر مرنجاب به شکل سنگرهای دیدبانی است و ذکر شده‌است که همیشه ۵۰۰ نگهبان مسلح در قلعه حضور داشتند و امنیت عبور کالا از چین به اروپا و بالعکس را در این منطقه تأمین می‌کردند. قنات کنار کاروانسرا که برکه بزرگی به وجود آورده‌است، آب شیرین دارد و وجود آب شیرین در کویر نمک و شوره زار یک پدیده بسیار منحصر به فرد است.

 

خانه عامری ها، کاشان

خانه عامری ها در محله سلطان میر احمد در شمال معبر اصلی محله سلطان میر احمد و در جوار حمام سلطان میر احمد واقع شده است.مالک اولیه این خانه ابراهیم خلیل خان کلانتر بوده است. قدمت بنای اولیه به عصر زندیه باز میگردد و از جمله خانه های بسیار قدیمی کاشان است. این خانه دارای دو حیاط مستقل از هم برای دو بخش اندرونی و بیرونی است و حیاط سوم رو‌بازی بعنوان بهار بند در این خانه وجود دارد. ویژگی بارز این بنا، وسیع بودن هر دو حیاط و همینطور مجلل بودن فضاهاو تزئینات این خانه است. از فضاهای مهم معماری این بنا باید از سرداب، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و ایوان زمستانی، حوض خانه، بهار بند و دو باد گیر نام برد. تزئینات مقرنس، قطار بندی و رسمی بندی، شاه نشین، یزدی بندی بسیار مفصل ایوان و نقاشی های رسمی و تذهیب سقف سرداب این بنا قابل ذکر هستند. این خانه به علاوه چند خانه تاریخی در جوار آن مجموعهْ عظیم تاریخی را در کاشان تشکیل میدهند.

 

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان، نام یک باغ ایرانی است که حمام فین نیز در آن قرار دارد. مکان نامبرده جایی است که ناصرالدین‌شاه، در سال ۱۸۵۲ میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌است. در مقایسه با بسیاری از باغ‌های ایرانی مشابه، باغ فین با آب قابل توجهی مشروب می‌شود.

تور کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95
کویر مرنجاب و شهر زیرزمینی اویی بهار 95 نقشه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.