تور زنجان گردی بهمن 1402 | تور یک روزه زنجان
زنجان گردی
کد تور 388

زنجان گردی

9 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

بازدید از موزه مردان نمکی، موزه رختشویخانه، بازار سنتی، معبد اژدها، اثر ثبت شده یونسکو گنبد سلطانیه

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 04:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران (بوفه) آرند تور رستوران مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

آشنایی با خدمات تور زنجان آرند تور

شرکت آرند گشت امرداد، یکی از آژانس‌های معتبر در ارائه خدمات تور زنجان است. از جمله مهم‌ترین خدمات آرند تور، گشت کامل شهر زنجان و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر است. می‌توانید از ابنیه تاریخی و مذهبی، بازار، مجتمع‌های گردشگری، مسجد جامع و بسیاری از اماکن دیدنی این شهر بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به زنجان

بهترین زمان برای سفر به زنجان، فصل بهار و فصل پاییز به دلیل مناسب بودن آب‌وهوای این شهر است. اما اگر در اواخر پاییز یا زمستان قصد سفر به این شهر را دارید، حتماً از لباس مناسب استفاده کنید، زیرا هوای این شهر بسیار سرد است.

جاذبه‌های زنجان

زنجان جزو شهرهای تاریخی ایران است و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد. این اماکن تاریخی در کنار جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی دیگر، موردعلاقه بسیاری از بازدیدکنندگان این شهر دارد. برخی از جاذبه‌های اصلی این شهر عبارت‌اند از:

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه، یکی از بهترین نمونه‌های دستاوردهای معماری ایرانی است و بنیان مهمی در توسعه معماری اسلامی محسوب می‌شود. این بنا، یک ساختمان هشت‌ضلعی است که ارتفاع گنبد آن 50 متر بوده و از کاشی‌های فیروزه‌ای در این گنبد استفاده شده است. همچنین در اطراف این گنبد، هشت گلدسته به‌صورت متقارن قرار گرفته‌اند. این سازه، قدیمی‌ترین نمونه از گنبد دوپوسته‌ای در ایران محسوب می‌شود. دکوراسیون داخل مقبره، قابل ستایش است و کارشناسان این ساختمان را طلیعه ساخت تاج محل در هندوستان دانسته‌اند. اگر قصد استفاده از تور زنجان را داشتید، می‌توانید با استفاده از خدمات تور، به گنبد سلطانیه بروید و از نزدیک، شاهد بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان باشید.

گنبد سلطانیه، بزرگترین گنبد خشتی جهان

رختشورخانه

رختشورخانه زنجان، ساختمان بزرگی است که در مرکز شهر زنجان واقع شده است و تاریخچه آن، به دوره قاجار و شروع عصر پهلوی باز می‌گردد. این ساختمان که در ناحیه شلوغ و پرتراکمی ساخته شده است، هم‌اکنون به‌عنوان موزه مردم‌شناسی شناخته می‌شود که در آن اشیاء محلی آن دوره نظیر لباس‌ها، جواهرات و ابزارها، در معرض نمایش قرار دارند. این رختشورخانه، در اصل توسط زنان به‌عنوان محل شستشوی لباس استفاده می‌شد. ازنظر کاربری، نمی‌توان هیچ ساختمان دیگری را در ایران برای شستن البسه یافت.

این ساختمان توسط دو برادر برای استفاده عمومی ساخته شده است و همیشه طی 24 ساعت شبانه‌روز در دسترس قرار داشته است و هیچ پولی از شهروندان برای حضور در آن، گرفته نمی‌شد. به دلیل سرمای زنجان و زمستان‌های سخت این منطقه، رختشورخانه محل مناسبی برای کسانی بود که در زنجان زندگی می‌کردند.

رختشویخانه بنایی قدیمی، ایمن و منحصر به فرد برای بانوان زنجانی

موزه مردان نمکی

خانه ذوالفقاری یا موزه مردان نمکی، عمارتی است که به سلسله قاجار تعلق دارد و در آن اجساد مومیایی شده تعدادی از مردان وجود دارد که در یک توده نمکی در طی دوره ساسانیان گرفتار شده بودند. اجساد این مردان به‌طور اتفاقی در طی عملیات حفاری در یکی از معادن چهرآباد در ماه‌نشان زنجان، کشف شدند. چکمه‌ها، پا و سر یکی از این اجساد در موزه ملی تهران نگهداری می‌شود.

غار کتله خور

کتله خور، غار زیبایی است که در فاصله 120 کیلومتری جنوب زنجان و فاصله 410 کیلومتری تهران قرار دارد. این غار حدود 90 سال پیش کشف شد. مطابق مطالعات ژئولوژیکی انجام شده در سال 1984، شکل‌گیری این غار به دوره ژوراسیک باز می‌گردد. این باور وجود دارد که غار کتله خور به غار علی‌صدر در استان همدان متصل است، درحالی‌که غار علی‌صدر پر از آب است اما کتله خور، تقریباً خشک است. این غار دارای یک مسیر مستقیم 2 کیلومتری است که برای تفریح، در دسترس عموم قرار دارد و در صورت استفاده از تور زنجان، می‌توانید به این غار زیبا بروید.

قلعه بهستان

قلعه بهستان یکی از 20 قلعه تاریخی زنجان است که در شهر ماه‌نشان در استان زنجان در کنار رودخانه قزل ازن قرار دارد. قلعه بهستان در ماه‌نشان، یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. طبقات بالایی این قلعه برای دفاع و طبقات پایین برای نگهداری مواد غذایی و حضور افراد استفاده می‌شدند. فضای کلی این قلعه به سه بخش تقسیم شد: اتاق‌ها، راهروها و دالان‌ها. در برخی از بخش‌ها، محل‌های دایره‌ای یا مستطیلی بر روی دیوارها برای قرارگیری شکاف، لحاظ شده‌اند. یکی از ملاک‌های انتخاب مناسب تور زنجان، رفتن به مکان‌های کمتر شناخته شده است. قلعه بهستان نیز جزو این مکان‌ها محسوب می‌شود.

بازار زنجان

بازار زنجان، در مرکز شهر زنجان و در کنار مسجد جامع این شهر قرار دارد. بازار زنجان، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای قدیمی ایران با سازه مسقف است. این بازار در دوره محمدخان قاجار (1797-1789 میلادی) ساخته شده است.

معماری بازار زنجان به نحوی است که دو قسمت غربی و شرقی برای آن تدارک دیده شده است. این بازار به 8 رسته (مجموعه بازارها) بر اساس نوع فعالیت‌های انجام شده در هر رسته تفکیک شده است که می‌توان به رسته زرگرها، آهنگری‌ها، کفاش‌ها، بزارها و رسته‌های دیگر تقسیم کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار، رسته قیصریه است که در آن کالاهای با کیفیت و ارزشمندی عرضه می‌شوند.

کاروان‌سرا، بخش ارزشمند دیگری از این مجموعه است. کاروان‌سراها نقش بسیار مهمی را در رونق فعالیت‌های اقتصادی بازار ایفا می‌کردند و در این میان، می‌توان به سرای حاج علی‌قلی و خانه حاج کربلایی علی، اشاره کرد.
در ساخت بازار زنجان، از طرح معماری بسیار زیبایی با جزئیات دقیق و سنجیده، استفاده شده است. تمامی عناصر بازار زنجان شامل مغازه‌ها، رسته‌ها و کاروان‌سراها با تکنیک‌های حرفه‌ای مانند انواع مختلف قوس‌ها و همچنین آجرکاری دقیق و طرح‌های هندسی متنوع ساخته شدند.

بازار 15 هکتاری سنتی زنجان

سوغاتی زنجان چیست؟

زنجان دارای سوغاتی‌های فراوانی است که بیانگر تاریخچه منحصربه‌فرد و هنر دست مردمان این شهر است. برخی از سوغاتی‌های مشهور زنجان عبارت‌اند از:

  • چاقوی زنجان

چاقوهای زنجان، یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر است که توسط استادکاران ماهر با استفاده از تکنیک‌های سنتی، ساخته می‌شوند. این چاقوها تیزی و دوام بسیار بالایی دارند و گزینه مناسبی برای کلکسیونرها و علاقه‌مندان به آن‌ها هستند.

  • تابلوفرش‌ها و قالیچه‌های زنجان

تابلو فرش‌ها و قالیچه‌های دستباف زنجان، موردعلاقه بسیاری از گردشگران دارد. این قالیچه‌ها با استفاده از پشم و منسوجات با کیفیت ساخته می‌شوند و دوام و زیبایی قابل‌توجهی دارند.

  • سفال و کوزه زنجان

سفال و کوزه زنجان نیز جزو سوغاتی‌های شناخته شده این شهر به شمار می‌آید. در ساخت این سفال‌ها، از الگوهای پیچیده با رنگ مایه خاکی استفاده می‌شود. از بشقاب‌های تزئینی گرفته تا گلدان و کاشی، سفالگری زنجان، گواهی بر هنر استادکاران بومی این شهر است و سوغاتی ارزشمندی برای خانه شما خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از تور زنجان، در اماکن و بازارهای مخصوص برای سفال و کوزه زنجان حضور پیدا کنید.

  • نقره‌کاری زنجان

در زنجان، نقره‌کاری کاربرد زیادی برای تولید جواهرات، زیورآلات و اقلام تزئینی دارد. طرح‌های پیچیده و توجه به جزئیات سبب شده است تا نقره‌کاری زنجان، پرطرفدار باشد. خرید جواهر نقره و اقلام تزئینی، گزینه مناسبی برای بردن سوغاتی زنجان برای خانواده و نزدیکانتان است.

چگونه به زنجان برویم؟

شما می‌توانید از راه‌های زیر برحسب محل زندگی خود، به شهر زنجان مسافرت کنید:

  • هوایی

فرودگاه زنجان دارای پروازهای داخلی محدودی است. می‌توانید پروازهای موجود به زنجان را بررسی کرده و در صورت تمایل، ثبت‌نام کنید.

  • قطار

با توجه به اتصال زنجان به خطوط ریلی میلی، می‌توانید با قطار نیز به این شهر سفر کنید. سرویس‌های منظم قطار از شهرهای تهران، اصفهان و تبریز به زنجان عرضه می‌شوند.

  • اتوبوس

شما می‌توانید از اتوبوس برای سفر به زنجان استفاده کنید. می‌توانید برنامه‌های زمانی حرکت اتوبوس‌ها از پایانه مسافربری شهر خود را بررسی کرده و با حضور در ترمینال یا به‌صورت آنلاین، بلیت موردنظر خود را خریداری کنید.

  • خودرو شخصی

می‌توانید با خودرو شخصی نیز به زنجان سفر کنید. زمان سفر بستگی به مسافت شهر شما تا زنجان دارد اما زمان سفر از شهرهایی مانند تهران تا تبریز، 5-4 ساعت است.
همچنین می‌توانید از تور زنجان که توسط آژانس‌های معتبر ارائه می‌شوند، استفاده کنید و از خدمات تور زنجان بهره ببرید.

فاصله زنجان تا تهران

فاصله بین زنجان و تهران تقریباً 330 کیلومتر است. زمان سفر به زنجان از تهران، با توجه به نوع وسیله نقلیه و وضعیت راه متفاوت است، اما معمولاً حدود 5-4 ساعت زمان برای رانندگی از تهران به زنجان، لازم است.

معرفی تورهای طبیعت‌گردی زنجان آرند تور

شهر زنجان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. یکی از بخش‌های تور زنجان، تورهای طبیعت‌گردی است که توسط آژانس آرند تور ارائه می‌شود. شما می‌توانید از مکان‌هایی دیدنی و جذاب مانند سد کینه‌ورس، رودخانه قزل ازن، سد طبیعی کردآباد، ناحیه حفاظت شده سرخ‌آباد، زرین غار، غار کتله خور، دودکش جن، غار آهکی گلجیک و بسیاری از جاذبه‌های طبیعی زنجان دیدن کنید.

راهنمای خرید تور زنجان از آرند تور

شما می‌توانید تور زنجان را از آرند تور با مراجعه به وب‌سایت این آژانس خریداری کنید. ابتدا در قسمت تور زنجان این وب‌سایت، نوع ثبت‌نام خود را مشخص کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات کاربری خود، ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید هزینه سفر را به‌طور مستقیم به شماره‌حساب و کارت ارائه‌شده در وب‌سایت واریز کنید.

قیمت تور زنجان

هزینه تور زنجان در آژانس آرند تور متغیر بوده و در سایت اعلام می‌شود. همچنین می‌توانید با پشتیبانی آژانس آرند تور تماس بگیرید و از آخرین قیمت تور زنجان مطلع شوید.

سؤالات متداول تور زنجان

  • جاذبه‌های گردشگری شاخص زنجان کدام‌اند؟

شهر زنجان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی است. ازجمله جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توان به گنبد سلطانیه، رختشورخانه، مسجد جامع، بازار زنجان و غار کتله خور اشاره کرد.

  • چه زمانی برای سفر به زنجان مناسب است؟

بهترین زمان برای مسافرت به شهر زنجان، فصل بهار و پاییز، به دلیل مساعد بودن آب‌وهوای این شهر است.

  •  آیا تور زنجان گزینه مناسبی برای سفر به این شهر است؟

بلی، یکی از بهترین گزینه‌ها، استفاده از خدمات آژانس‌های معتبر مسافرتی مانند آژانس آرند گشت جهت سفر به زنجان و بازدید از اماکن دیدنی این شهر است.

  • چگونه می‌توان تور زنجان را از آرند تور تهیه کرد؟

برای این کار، باید به وب‌سایت این آژانس مراجعه کنید و پس از تکمیل ثبت‌نام، هزینه تور موردنظر خود را پرداخت کنید و یا با پشتیبانی به شماره 02148407 تماس بگیرید.

تور زنجان گردی

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.