تور دریاچه سوها اردیبهشت 1403 | پیمایشی خاص تور سوها به لاتون

تور دریاچه سوها تا آبشار لاتون

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دریاچه سوها تا آبشار لاتون شما را به بازدید از دریاچه سوها می‌برد. برای رسیدن به این دریاچه‌ که محلی‌ها به آن «سوآ» می‌گویند، باید از گردنه‌ی حیران و جنگل فندقلو گذر کرد. پس از بازدید از دریاچه سوها که در ابتدای جنگل‌های گیلان قرار دارد به سمت آبشار لاتون یک پیاده‌روی حدوداً 4 ساعته خواهید داشت.

چرا سوها را باید دید؟

دریاچه سوها محل تلاقی دو استان اردبیل و گیلان است و دارای آب و هوای معتدل و مراتعی سرسبز و چشمه‌های فراوان است. در میان این دشت‌های سرسبز، اسب‌ها و کره‌هایشان در حال بازیگوشی هستند. خاک این منطقه بسیار پر آب بوده به طوری که با فشردن پا از دل زمین آب بیرون می‌آید. در فصل بهار و تابستان زیبای‌های این منطقه دوچندان شده و گل‌های بابونه در اطراف دریاچه روییده اند و شما را محو زیبایی این منطقه خواهند کرد.


چرا از سوها به لاتون برویم؟

پس از تماشای دریاچه‌ی زیبا سوآ به سمت آبشار لاتون این آبشار 105 متری که از لحاظ ارتفاع بلندترین آبشار ایران است، حرکت می‌کنیم. آبشار لاتون  را می‌توان یکی دیگر از جاذبه‌های بکر شهر «تالش» دانست که اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، حتماً باید به تماشای آن بروید.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون یکی از مسیرهای پیاده‌روی بسیار چشم نواز است که از جنگل‌های گیلان می‌گذرد. پیاده‌روی در میان درختان فندق، ازگیل، گردو و گلابی طراوت و انرژی‌مان را چندبرابر خواهد کرد. در مسیر دسترسی به آبشار لاتون علاوه بر جنگل‌پیمایی،‌ از کوه و تپه و مرتع نیز می‌گذریم، طبیعت و مناظر تور دریاچه سوها تا آبشار لاتون آنچنان زیباست که اصلاً احساس خستگی نخواهیم کرد و حتی می‌توان گفت شاداب‌تر هم خواهیم شد!

پس از چند ساعت پیاده‌روی صدای آبشار لاتون در میان جنگل‌های این منطقه گوش نواز روح و جانمان خواهد شد.


چرا آبشار لاتون را باید دید؟

آبشار لاتون یکی دیگر از شاهکارهای خلقت است که از دل کوه آبشاری به ارتفاع 105 متر سرازیز می‌شود. صدای روح نواز آبشار تنها زیبایی این منطقه‌ی دست نخورده نیست، سه حوض بزرگ و سه آبشار 10 متری در قسمت بالای آبشار لاتون قرار دارند که زیبایی‌های این سفر بی‌نظیر را چند برابر می‌کنند.

لاتون این آبشار مرتفع از دامنه‌های شرقی کوه «اسپیناس» سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه «لوندویل» می‌رسد. این رودخانه به سمت «کوته کومه» حرکت کرده و در پایان به دریای خزر می‌پیوندد.

در مسیر حدوداً چهار ساعته صعود به این منطقه، قادر خواهیم بود یکی از زیباترین مناطق سرسبز و بکر ایران یعنی جنگل‌های تالش را از نزدیک مشاهده کنید. در جنگل‌های تالش انبوهی از درختان همچون آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در ۹ ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

زمان سفر به آبشار لاتون بهار، تابستان و پاییز بوده، اما اگر شرایط آب و هوایی را هم در نظر بگیریم، بهترین فصل برای سفر به این منطقه، نیمه اول بهار و اردیبهشت ماه است که آب و هوای آن معتدل بوده و رطوبت کمتری دارد.


آبشار لاتون در زمان قدیم به نام آبشار «بارزوا» شهرت داشته‌است. در بازدید از روستای کوته کومه می‌توان از آب گرم کوچکی که در این منطقه وجود دارد، استفاده کرد. این آب گرم کوچک برای درمان دردهای رماتیسمی، درد مفاصل و رفع ضایعات پوستی بسیار مناسب است.

آرامش شاید تنها یکی از ویژگی‌های سفر به طبیعت است که ما آن را احساس می‌کنیم. آن چیزی که مهم‌تر بوده، تماشای جلوه‌های زیبای آفرینش است و فرصتی است که به ما داده شده تا از روزمرگی‌های روزانه فاصله بگیریم و با انرژی دوباره، زندگی‌مان را از سر بگیریم.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
فرشید
1401/03/11 22:35
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 16:59
با سلام و احترام
لطف دارید
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.