تور کاشان اردیبهشت 1403 | تور کاشان گردی

تور کاشان گردی و ابیانه

6 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

کاشان، نامش با تپه‌ی سیلک عجین شده‌است. هربار که نام این شهر کویری آورده می‌شود، خانه‌های زیبای کویری همچون طباطبایی‌ها و بروجردی‌ها در برابر چشمان ما صف می‌کشند. مگر می‌شود از کاشان صحبت کرد و به یاد باغ فین آن نیافتاد؟!

اگر تا به حال به کاشان سفر نکرده‌اید و یا آنقدر سرمست زیبایی‌های این شهر توریستی هستید که باز هم تمایل دارید به آن سفر کنید، تور کاشان گردی آرندتور از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر یک روزه با ما همراه شوید. در این سفر آسان با درجه سختی 1 از 6  شما نیاز به آوردن غذا نداشته و یک وعده صبحانه و نهار و یک میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود. بنابراین سبک‌بال و پرانرژی عازم این سفر تاریخی شوید.

کاشان شهری باستانی با قدمتی بیش از 7 هزار سال

کاشان یکی از شهرهای بسیار مهم و مشهور در حوزه گردشگری است که هرساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی به بازدید از آن می‌آیند. آنچه که همگی باستان شناسان و مورخان بر آن اذعان دارند، این است که تاریخچه این شهر با آب و هوای گرم و خشکش به بیش از 7500 سال پیش می‌رسد. شاهد این ادعا هم تپه‌ی سیلک می‌باشد. در واقع می‌توان این ادعا را داشت که شهر کاشان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های جمعی بشری است که توانسته هنوز هم بافت تاریخی خود را حفظ کند. جاذبه‌های این شهر که در 220 کیلومتری تهران قرار دارد به چند دسته خانه‌های تاریخی، مناطق باستانی و طبیعی و آیین‌های سنتی همچون گلاب‌گیری تقسیم می‌شود. در ادامه ما به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. باغ فین

باغ فین و مجموعه‌های وابسته به آن با وسعت حدود 23 هزارمترمربع سال‌هاست که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. این مجموعه جدیداً دریونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. باغ فین نمونه‌ای از باغ‌های ایرانی است که قدمت درختان ان بین 470 تا 100 سال می‌رسد. بخشی دیگر از این مجموعه حمام فین می‌باشد. این حمام محلی است که امیرکبیر در آن به قتل رسید. در قسمت جنوبی باغ فین دو حمام با قدمت متفاوت ساخته شده، حمام کوچک‌تر در زمان صفویه و حمام بزرگ‌تر در دوره قاجار و فتحعلیشاه ساخته شد.

  1. خانه طباطبایی‌ها

خانه طباطبایی‌ها، خانه‌ای 175 ساله است که به عروس خانه‌های ایرانی شهرت دارد. این خانه در نیمه دوم سده 13 هجری قمری ساخته شده‌است، زیربنای آن 4700 مترمربع بوده و دارای 40 اتاق، 4 حیاط، 4 سرداب، 3 بادگیر و 2 رشته قنات است. خانه طباطبایی‌ها در نزدیکی خانه بروجردی‌ها قرار گرفته و علت نامگذاری آن به این نام به این خاطر است که سنگ بنای این خانه را شخصی به نام «حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی» بنا نهاده به خانه طباطبایی شهرت پیدا کرد.

  1. خانه بروجردی‌ها

خانه‌ای 130 ساله و یکی از اماکن پر بازدید شهر کاشان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این خانه عیانی در قرن 13 هجری قمری در دوره قاجاریه و توسط حاج سید حسین نطنزی (بروجردی) ساخته شد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
زویا کاتوزی
1401/02/07 10:25
باسلام تور یک روز برای کاشان کم است امکان دارد که بتوانیم چند روز اضافه کنیم
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/12 17:23
با سلام و احترام
بله برای تورهای کاشان امکان پذیر است ولی به صورت اختصاصی مختص خود شما انجام می گردد
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.