تور آبشار خور اردیبهشت 1403 | تور چالوس
آبشار خور
کد تور 31

آبشار خور

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 اردیبهشت 1403
جاذبه‌ها

پیاده روی در روستای زیبای خور، منظره زیبای جاده چالوس، رسیدن به آبشار خور بلند ترین آبشار البرز مرکزی در دامنه های البرز

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
شنبه 1403/02/01 - ساعت 06:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

تور آبشار خور

 

اگر اهل سفرهای طبیعت‌گردی هستید، حتما نام آبشار خور را بارها شنیده‌اید. برای رفتن به این آبشار 60 متری که به سان خورشیدی در میان کوه‌های سربه فلک کشیده و طبیعت بی‌نظیر منطقه می‌درخشد، نیاز به سفر طولانی و فاصله گرفتن آنچنانی از تهران ندارید. کافی است تا استان البرز در نزدیکی تهران سفر کنید!

تور آبشار خور یک سفر کوتاه یک روزه با درجه سختی 2 از 6 می‌باشد. در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان آرندتور خواهید بود. کافی است یک دست لباس اضافی و یک نهار سبک همراه خود داشته باشید تا آخر هفته‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید.

آبشار خور کجاست؟

برای رفتن به این سفر مفرح یک روزه باید به سمت جاده چالوس حرکت کنید. جاده چالوس همان طور که شما هم می‌دانید در چهار فصل سال زیبا و متفاوت است، کافی است تا 17 کیلومتری این جاده پر پیچ و خم سفر کنید تا به روستای خوزنکلا برسید. پس از ورود به جاده روستا و عبور از روستاهای ارنگه و سیجان، به روستای خور خواهید رسید. خور مخفف کلمه خورشید بوده و روستای خور در ارتفاع 2800 متری در دامنه غربی قله گندم چال قرار دارد. پس از رسیدن به روستا باید یک پیاده‌روی 45 الی 50 دقیقه تا آبشار خور این شاهکار خلقت را داشته ‌باشید.

یکی از فعالیت‌های بسیار هیجان‌انگیز که می‌توان در این آبشار 60 متری انجام داد، آبشارنوردی است. البته برای انجام این فعالیت باید آموزش‌های لازم دیده باشید. اگر هم علاقه‌مند به آبشارنوردی نیستید، آب بازی شاد و مفرح در انتظار شما خواهد بود. بنابراین در تور آبشار خور حتما یک دست لباس اضافی همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آبشار خور چه موقع است؟

آب و هوای منحصر به فرد و طبیعت اعجاب انگیز این منطقه در هر فصل سال زیبا و بی‌نظیر خواهد بود. بهار این منطقه با شکوفایی گل‌ها و جوانه زدن درختان آغاز می‌گردد. اگر از هوای گرم تهران خسته و کلافه شده‌اید، بهتر است در تابستان به آبشار خور سفر کنید. شاید بتوان بهترین فصل سفر به این منطقه را تابستان دانست. آبشار نوردی و یا آب بازی و تماشای چشم اندازهای پیرامونش لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. اگر دوست‌دار ورزش یخ نوردی در هوای بسیار سرد هستید، سفر به این منطقه در زمستان را از دست ندهید. تماشای قندیل‌های یخ زده آبشار به تنهایی در زمستان نیزخالی از لطف نخواهد بود!

چه تجهیزاتی برای سفر به آبشار خور نیاز دارید؟

اگر بهار و یا تابستان به این منطقه سفر می‌کنید باید خود را برای آب بازی و خیس شدن حسابی آماده کنید. داشتن صندل مناسب برای آب بازی نیز از لوازم مهم سفر به این منطقه است. همان طور که بارها اشاره شد، بهتر است یک دست لباس اضافی، کرم ضدآفتاب، کلاه نقاب‌دار، باتوم در کوله خود داشته باشید.

تور آبشار خور

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.