تور مالزی | مناسب ترین قیمت تور مالزی اردیبهشت 1403

تور مالزی

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • مالزی سنگاپور اردیبهشت 1403
    • همه روزه
    • از 59,410,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر
  • مالزی کوالالامپور اردیبهشت 1403
    • همه روزه
    • از 22,450,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

مالزی

مالزی در چهار راه جنوب شرقی اسیا قرار دارد و از اغلب نقاط جهان از طریق هوا زمین و دریا به آسانی می توان به آن راه یافت.

بیش از 45 خط پرواز هوایی مالزی را به نقاط مختلف جهان پیوند می دهد.خطوط هواپیمایی مالزی نیز دارای یک شبکه  جهانی است که آن را به شش قاره جهان مرتبط می سلزدو در داخل کشور بیش از 36 نقطه را به هم متصل می کند. از سوی دیگر خدمات ارائه شده از سوی خطوط هواپیمایی آسیا با نرخ اقتصادی در بعضی مناطق پروازهای محلی را پوشش می دهد.

کوالالامپور

کوالالامپور مرکز تجارت کشور محسوب میشود. این شهر سهم بسزایی از سازه های مشهور، زیارتگاهها ی تاریخی، ساختمانهای میراث فرهنگی و شبهای پر جنب و جوش دارد. این شرایط دیدار کنندگان را شبانه روز به خود مشغول می دارد. علاوه بر آن فروشگاه های فوق مدرن و مجموعه های خریدی که همه نیازمنیها را یکجا ارائه می دهند هیجان خرید را دو چندان می کند. تماشای فروشگاههای انتیک و محلی در منطقه قدیمی شهر بسیار سرگرم کننده است.

برج های دو قلو کوالالامپور

بدون شک یکی از نقاط دیدنی مالزی، برج های دو قلو در قلب کوالالامپور دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلندترین برج جهان چون دو راکت متصل به هم بر فراز اسمان کوالالامپور قد کشیده اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور معدنی کوچک به کلان شهری فضایی را رقم می زنند.معمار آرژانتینی سزار پلی این برج ها با الهام و بهره گیری از تلفیق نمادهای جشن های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه های سرواق دهه 1960 میلادی قرار دارد این موزه مجموعه نمایشگاه هایی از تاریخ اقتصاد هنرها صنایع گذارده است. گالری ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می رسد که بیشتر ویترین ها به دست آوردهای  امروزی اشراف و سیاست مداران  مالایی  اختصاص یافته اند. از جالب ترین بخش های موزه می توان به ویترین های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد گنج هایی از کشتی های غرق شده و خانه ای پادراز در حیاط که قبلا به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

برج کی ال مالزی

برج کی ال یکی از برجسته ترین بناهای کشور مالزی است این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع چهارمین برج برج مرتفع دنیا می باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع 421 متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کرد.

بوکیت بینتاک

اصلی ترین خیابان کوالالامپور که اکثر هتل ها و رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی همانند بسیاری از مردم محلی مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف میکنند.تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه  می کنند. و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید در شرق تقاطع مسیر بینانگ را به وجود آورده که جایگاهردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

بازار مرکزی مالزی

پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه بصورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است. شما می توانید با بازدید از این بازار علاوه بر اشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده در این بازار که جنبه یاد بود و سوغاتی دارند با قیمتهای مناسب خریداری نمائید.

غار میمونها مالزی

یکی از مراکز توریستی مالزی باتوکیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندوهاست با پله های بسیار و منظره  زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستوجو گر آمریکایی کشف شد. در شمال کوالالامپور و در حدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

شهر آبی سان وی لاگون

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ  می باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند  سال گذشته همواره رتبه اول در جذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می شود حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر می شوند.

پارک پروانه کوالالامپور

مجموعه حیرت انگیز از بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از 15 هزار گیاه و گونه های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل های بارانی را شامل می شود. برخی از پروانه های رنگین کمانی که در قفس ها پرواز می کنند هیولا وار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت های مالزیایی به لرزه می افتید. این فروشگاه پروانه ها و سایر حشرات خشک شده را به فروش میرسانند.

آکواریوم کوالالامپور

یکی از اماکن توریستی در مالزی آکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه های مختلف پوشش های گیاهی و جانوران آبزیان و گیاهان دریایی کیوسک های اطلاع رسانی چند رسانه ای و فروشگاه هدایا است. برنامه های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه ها یکی از جذاب تربن برنامه های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می شود.

 

محله چینی ها

چاینا تاون یکی از جذاب ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است. این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی پوشاک لوازم تزئینی، کیف و کفش و... از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است.

آشنایی با آداب و رسوم مالزی

مردم مالزی

مالایی ها بزرگترین گروه قومی در مالزی هستند که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل داده و به زبان ملی مالزی تکلم می کنند. به همراه قدیمی ترین مردم بومی گروهی را تشکیل می دهند که بومی پوترا نامیده می شوند، به معنی پسران یا شاهزادگان زمین هستند تقریبا تمام مالایی ها مسلمان هستند. اما اسلام در مالزی به شدت اسلام در خاورمیانه نیست. اگر چه امروزه مالایی ها بیشتر در شهرها دیده می شوند ولی فرهنگ سنتی مالایی در اطراف کامپونگ یا دهکده ها متمرکز شده اند.

چینی ها برای قرن ها طرف های بازرگانی مالزیایی ها بوده اند و پس از شنیدن اخباری در ارتباط با ثروت در قرن نوزدهم به تعداد انبوه در اطراف دریای جنوب یا نانیانگ جمع شدند. اگرچه بیش تر در قالب یک تصور نمادین، چینی ها بعنوان بازرگانان چینی به مالزی آمدند.اگرچه معمولا سخت ترین کارها را از قبیل استخراج قلع در معدن و یا احداث راه اهن را انجام می دادند. بیشتر آنها از بودائیهای تائویی هستند که با اجداد خود در سرزمین متدری ارتباطات محکمی دارند. انها حدود 35% جمعیت را تشکیل می دهند.

هندی ها نیز بالغ بر 2000 سال است که به مالزی امده اند اما تا قرن نوزدهم مهاجرت دسته جمعی به مالزی نداشتند بیشتر آنها از جنوب هند بودند که از فقر اقتصادی فرار کرده بودند. خیلی ها کارهای لاستیک سازی می کردند و خیلی های دیگر به ساختن بناهای زیر ساختاری و برخی دیگر اقدام به تاسیس مشاغل کوچک دست زدند. امروزه ده درصد مالزیایی ها اصالتا هندی هستند فرهنگ آنها با معبد نفیس هندوها، غذا و لباس های رنگارنگ خود در سراسر مالزی یافت می شوند. قدیمی ترین ساکنین مالزی مردم قبیله ای مالزی هستند. جمعیت این عده تقریبا 5% کل جمعیت را تشکیل می دهد که اکثر آنها در ایالت ساراواک و صباح زندگی می کنند. اگر چه مردم قبیله ای مالزی دوست دارند با مشخصات قبیله ای خود طبقه بندی شوند ولی مردم شبه جزیره مالزی آنها را تحت عنوان اورنگ اصلی قرار می دهند که به معنی مردم اصلی می باشد. در ایالت ساراواک اغلب مردم از قبیله دایاک هستند که عموما در خانه های دسته جمعی که زندگی می کنند که یا در آب زندگی می کنند و یا در خشکی. در ایالات صباح اکثر قبیله ها کادازان هستند. اغلب مردم قبیله ای مالزی وابستگی روانی شدیدی با جنگهای انبوه پر باران دارند.

از ابتدای تاریخ مالزی این کشور شاهد ادغام فرهنگهای مختلف و متفاوتی بوده است. بیش از هزار و پانصد سال پیش پادشاهی مالی در دره بوجانگ به بازرگانان هندی و چینی خوش آمد گفت. با آمدن طلا و ابریشم راه برای ورود بودائی ها و هندوها نیز هموار گشت. پس از یک هزار سال بازرگانان عرب هم به مالاکا رسیدند که با خود بنیاد مفاهیم اسلامی را آوردند. تا زمانی که پرتقالی ها به مالزی آمدند و متوجه شدند که سلطنتی را که با آن مواجه شده اند از سلطنت کشور خودشان فراگیر تر است.

ترکیب فرهنگی مالزی توسط فرهنگ های مختلفی شکل گرفته است که فقط بعضی از آنها توانستند تاثیر بسزایی بر کشور داشته باشند. مهم ترین آنها فرهنگ مالایی سنتی و فرهنگ دو فرقه غالب دیگر که بعنوان طرف های تجاری مالزی در طول تاریخ محسوب می شدند که عبارتند از چینی ها و هندی ها. این سه گروه اصلی با قبیله های متفرقه تلفیق شده اند که اغلب آنها در جنگل و یا در مناطق ساحلی بورنیئو زندگی می کنند اگر چه هر یک از این قبیله ها به شدت سنتها و ترکیب سنتی جامعه خود را حفظ کرده اند. بلکه آنها با ترکیب با یکدیگر در نسل جدید متفاوتی از مالزی جدید را ایجاد کرده اند.

یک نمونه از پیچیدگی فرهنگ مالزی که جمعیت مهاجر در طول تاریخ پدید اورده اند. تاریخ مهاجران چینی است. اولین چینی هایی که از ابتدا در اطراف مالاکا سکونت داشته و پس از آشنایی با فرهنگ و ازدواج با آنها در خلیج سکونت گزیدند، ابتدا از شهر مالاکا و اطراف آن آغاز شد.

این افراد که به باباس و نوناس معروف هستند بتدریج تلفیقی ایجاد کردند که منعکس کننده اعتقادات، رفتار و هنری بود که ترکیبی از سنت مالایی و چینی بوجود آورد به نحوی که فرهنگ جدیدی را تشکیل داد. بعدها چینی هایی که برای بهره برداری از صنایع قلع و لاستیک به مالزی آمدند فرهنگ خود را با دقت بیشتری حفظ نمودند و بطور مثال اگر کسی به شهر پنانگ سفر می کرد بیشتر احساس می کرد که در چین بسر می برد تا در مالزی.

مثال دیگر از تبادلات فرهنگی مالزی مربوط به مراسم ازدواج مالزیایی ها است که در برگیرنده سنت هندوهای جنوب هند می باشد. که عروس و داماد در لباس های زیبای ابریشمی با دست های رنگ شده به حنا به یکدیگر پلوی زرد رنگ خواهند داد. مسلمانان با پیروی از سنت چینی ها در فستیوال های خود بنا به نیاز به یکدیگر پول (آنگ پائو) در بسته های قرمز رنگ می دهند. بسته های پولی که مسلمانان در ایام تعطیل به یکدیگر می دهند در پاکت های سبز رنگ با نوشته عربی بر روی آن می باشد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل