تور جواهردشت تور جواهردشت تعطیلات شهریور 98 VIP (جواهری در ارتفاعات سماموس) | 17 شهریور
جواهردشت تور جواهردشت تعطیلات شهریور 98 VIP
جواهری در ارتفاعات سماموس
کد تور 2677

جواهردشت تور جواهردشت تعطیلات شهریور 98 VIP

جواهری در ارتفاعات سماموس
2.5 روزه از 17 شهریور 1398
جاذبه‌ها

منطقه ییلاقی جواهردشت، لذت جیپ سواری در جاده کوهستانی سیاهکلرود تا ییلاق جواهردشت، مشاهده آسمان پرستاره شب و دورنمای شهرهای رودسر، ساحل دریای خزر، خرید سوغات در لاهیجان

جزئیات این تور
اقامت
1 شب اتوبوس 1 شب خانه محلی
تعداد وعده‌های غذایی
4 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای الوند
مدت
2.5 روزه از 17 شهریور (2 روز و 1 شب)
زمان حرکت
یکشنبه 1398/06/17 - ساعت 23:00
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
جیپ
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
یکشنبه 1398/06/17
حرکت به سمت ییلاق رودسر
اقامت در اتوبوس
2
دوشنبه 1398/06/18
صرف صبحانه و ادامه مسیر به سمت ییلاق جواهر دشت،جیپ سواری از سیاهکلرود تا ییلاق جواهردشت به مدت یک ساعت و نیم، صرف ناهار، پیاده روی تا چشمه، (در ادامه گشت اختیاری تا قله سماموس)، بازگشت به اقامتگاه، مشاهده آسمان پرستاره شب و دورنمای شهرهای رودسر و لاهیجان از ییلاق، صرف شام و اقامت
صبحانه در رستوران توسط آرند تور ناهار در خانه محلی توسط آرند تور شام در خانه محلی توسط آرند تور اقامت در خانه محلی
3
سه شنبه 1398/06/19
صرف صبحانه، حرکت با جیپ تا سیاهکلرود به مدت یک ساعت و نیم، حرکت به سمت لاهیجان و آب بازی در ساحل دریای خزر و خرید سوغات، صرف ناهار، حرکت به سمت تهران
صبحانه در خانه محلی توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - اتوبوس 32 نفره VIP
2 رستوران آرند تور خانه محلی آرند تور خانه محلی آرند تور خانه محلی جواهردشت
3 خانه محلی آرند تور رستوران مسافر - - -
اقامت‌ها: 1 شب اتوبوس 1 شب خانه محلی
سهم آرند تور کلا 4 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار 1 وعده شام
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 2 وعده
اطلاعات تکمیلی

 

ترتیب سوار شدن مسافرین در وسیله نقلیه به ترتیب اولویت ثبت نام می باشد.



1- برای تور های هتلی اولوبت اقامت در اتاق های 2 تخته با زوجین میباشد(در صورت وجود اتاق های 2 تخته به تعداد زوجین)، در غیر این صورت اولویت بر حسب زمان ثبت نام میباشد و برای سایرین اتاق 3 یا 4 تخته در نظر گرفته میشود.
2-ترتیب سوار شدن مسافرین در وسیله نقلیه به ترتیب اولویت ثبت نام میباشد.

 

جواهردشت

تور جواهردشت رودسر که به گویش گیلکی آن را جوردشت و به معنی بالادشت نیز می نامند از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر و از توابع دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر است جواهردشت در ۲۶ کیلومتری محله سیاهکلرود در شرق استان گیلان و در شهرستان رودسر واقع شده است.
تور جواهردشت در واقع یک منطقه ییلاقی در استان گیلان، در ارتفاع 2000 متری از سطح دریاچه خزر است. طبیعت بکر، دشت های وسیع و سرسبز، هوای پاک، سکوت وصف ناپذیر و… همه و همه در این منطقه زیبا در شرق گیلان جمع شده تا گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی را به سوی خود بکشاند. سکونت در این روستا دائمی نیست زیرا از اواسط پائیز تا اواسط فروردین به دلیل نزدیکی به قله سماموس پوشیده از برف است. ولی با این وجود به دلیل بکر بودن و زیبایی های خاصی که دارد اسم جواهر دشت برازنده آن است.

قله سماموس رودسر
در جبهه جنوبی جواهردشت قله سماموس با ارتفاع ۳ هزار و ۶۷۸ متر از سطح دریا قرار دارد. برای رسیدن به قله سماموس حتماً باید یک راهنما از محله به همراه گردشگران و مسافران باشد تا آنان راه را گم نکنند

مسیر دسترسی به تور جواهردشت رودسر
برای دسترسی به این روستا بایستی ابتدا وارد شهر کلاچای یا چابکسر در شهرستان رودسر استان گیلان شوید. برای ورود به چابکسر از استان مازندران و پس از گذشت از رامسر و در فاصله 5 کیلومتری از رامسر به چابکسر وارد می شوید. از چابکسر و به سمت غرب و به سمت کلاچای و با طی مسیری به مسافت 7 کیلومتر به جاده سیاهکلرود می رسید و برای ورود از مسیر کلاجای نیز بعد از شهرستان رودسر و به سمت شرق و با طی مسیر 9 کیلومتر به شهر کلاچای رسیده و با طی مسیر 5 کیلومتر به سمت شرق به و به سمت چابکسر به جاده سیاهکلرود خواهید رسید.
با ورود به این جاده و با گذر از میان باغات همیشه سبز پرتقال به روستای سیاهکلرود و خیاط محله وارد می شوید. روستای خیاط محله محل پارک خودروهایی است به نام جیپ KM که دو دیفرانسیل بوده و اکثرا فاقد پلاک است. خودرویی که برای کارهای کشاورزی و تفریحی مردم منطقه کاربرد بسیاری دارد. اگر قصد دارید با استفاده از وسیله نقلیه خود به جواهر دشت بروید بایست بسیار احتیاط کنید و وضعیت جاده را از رانندگان بپرسید. در غیر این صورت بایست از خوروهای فوق یا جیپ های روسی استفاده نموده و یا خودروی شما مجهز به کمک (دو دیفرانسیل) باشد.
البته جاده ورودی به این روستا تا اول جنگل و بعد از منطقه چاشت خورلات آسفالت است. ولی اکثر مسیر که در جنگل قرار دارد خاکی است. گذر از داخل مسیر جنگلی همراه با مشاهده گله دام ها و گوسفند و اسب واقعاً دیدنی است. بعد از اتمام جنگل مراتع شروع شده و با گذشت از امامزاده ای به نام نقر عباس و در راس قله که امامزاده واقع است منطقه زیبای جواهردشت نمایان می شود.
انواع لبنیات محلی دوغ، ماست، پنیر، گل گاوزبان، رب‌ آلوچه، سبزی های معطر و دارویی از سوغات این منطقه و جواهردشت می باشد و گفتنی است همه ساله مسابقات کشتی گیله مردی و طناب کشی و اسب دوانی و… با مشارکت سازمان میراث فرهنگی گیلان و بخش خصوصی در این منطقه زیبا برگزار می شود که خیل عظیمی از علاقه مندان و گردشگران را به این منطقه می کشاند.

گیلان

بر اساس کاوش باستان شناسان، تاریخ این منطقه به هزاره های پیش از مهاجرت آریایی ها می رسد.پس از مهاجرت اقوام آریایی و در پی اختلاط با بومیان منطقه، قوم های جدیدی به وجود آمدند که در از بین این اقوام: دو قوم گیل و دیلم بیشترین تاثیر را بر منطقه داشتند. بر اساس شواهد تاریخی: فرمانروایان این اقوام از آزادی کامل برخوردار بودند و هیچ گاه در برابر حاکمان دیگر اقوام حتی دولت ماد تسلیم نشدند.

دیاکونوف، نویسنده روسی، در کتاب (تاریخ ماد) می نویسد: (در اراضی نزدیکتر به کرانه دریای کاسپین و نیمه پایینی دره قزل اوزن یا سفید رود و نقاط شمالی تر آن، پادشاهی های کوچک وجود داشت و قبایلی در آنجا می زیستند که مولفان عهد باستان بعد ها ایشان را (گل ها) و (کادوسیان) و غیره نامیدند. کاسپی ها، از نخستین قبایلی بودند که در این منطقه یعنی در محل گیلان امروزی می زیستند.)

با توجه به کتیبه های رسمی پادشاهان پارسی، سرزمین کادوسیان، کاسپیان قدیم، گیلان و بخش های دیگر سواحل دریای خزر امروزی جزو سرزمین های تابع هخامنشیان نبوده است و این نشان دهنده عدم تمکین این قوم از حکومت ها بود.

در زمان به قدرت رسیدن دولت هخامنشیان، دولت مستقل این ناحیه در قرن ششم پیش از میلاد با کوروش هخامنشی متحد شدند و دولت ماد را سرنگون کردند. اشکانیان در دوره سلطنت خود، دو نوع ایالت در قلمرو حکومتی خود داشتند. ایالت هایی که اطاعت از شاهان داخلی داشتند و از شاهنشاهان اشکانی به طور ظاهری تبعیت می کردند و دومی ایالت هایی بودندکه به صورت مستقیم تابع حکومت مرکزی شاهنشاه اشکانی بودند و برای هر یک از آن ها از طرف پادشاهان اشکانی فرمانروا تعیین می شد و تعداد آن ها 18 ایالت بود. ولی باز مشخص نیست که گیلان جزو کدام یک از این ایالات بوده است. در دوران ساسانیان، گیلان استقلال خود را از دست داد و اردشیر بابکان با ارتشی مرکب از 300 هزار جنگجو و 10 هزار سواره، توانست گیلان را تصرف کند. ولی این ارتش به زودی از هم پاشید و کارایی خود را از دست داد. با بروز هرج و مرج در اواخر پادشاهی قباد، گیل ها بنای سرکشی و تعرض به همسایگان را گذاشتند. خسرو انوشیروان در آغاز سلطنت خود ارتشی بزرگ به گیلان فرستاد و گیلانیان را مجبور به عذر خواهی در درگاه کسری کرد. پس از عذر خواهی این قوم، انوشیروان آن ها را بخشید و این اقدام باعث شد که گیلانی ها در دوران ساسانیان، همچنان زیر فرمان شاهان ساسانی باق بمانند. پس از پیروزی عرب های مسلمان بر ایران، گیلان به پناهگاه علویان تبدیل شد. در دوره حکومت عباسی، دیلمیان که از مخالفان سر سخت عباسیان بودند به مدت دو قرن در کوهستان ها پناه گرفتند و به مرور با علویان متحد شدند و مردم گیلان و دیلم به مذهب علویان روی آوردند و در گسترش آن نیز کوشش بسیار کردند. از همین سال بود که سلسه هایی به وسیله دیلمی ها و گیلانی ها به وجود آمد و توانست حتی تا مکه و مدینه نیز نفوذ کند.

از مهم ترین این سلسه ها، سلسه آل بویه بود که حتی به بغداد، مرکز حکومت خلفای عباسی لشکر کشید و خلیفه عباسی را شکست داد. از این تاریخ به بعد کم کم دست خلفای عباسی از ایران کوتاه شد.

با حمله مغول ها در قرن هفتم به ایران، لشکری بزرگ برای تصرف گیلان به این منطقه فرستاده شد. اما به دلیل وجود راه های سخت، این لشکر تا اوایل سده هشتم هجری قمری بر این بخش از ایران دست نیافتند. تا این که سرانجام اولجایتو موفق شد برای مدت کوتاهی این سرزمین را تصرف کند.

وجه تسمیه

ساکنان قدیمی این ناحیه گیل نامیده می شدند و گیلان نام سرزمین ایشان است.

غذاهای محلی

مرغ فسنجان، مرغ لاکو، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ترش تره، سیر قلیه، آلو مسما، انار بیج، شش انداز، سیر ابیج، شیرین کره، خالو آبه، چخرتمه، ناز خاتون، متنجن، لونگی، کوله غور ابیج، واویشکا، ترش شامی، کوکوی اشبل، شاه کوکو، کوکوی اوزون برون، آش شلغم، آش شیر، ترش کباب، مرغ ترش، داشمه پلو، قلیه پلو، گرمه پلو،ماهی دودی، بورانی، زیتون، اشپل، پنیر بوروشته، خاویار

تور جواهردشت تور جواهردشت تعطیلات شهریور 98 VIP

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.