تور سرپوش تنگه بهمن 1402 | تور آب بازی

تور سرپوش تنگه

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورسرپوش تنگه سفر به یکی از مناطق بکر استان مازندران است که از جاده‌ی زیبای چالوس آغاز می‌شود. دیدنی‌های جاده چالوس، یکی از ده جاده برتر جهان بسیار گوناگون و متفاوت است. سرپوش تنگه یکی از همین جاذبه‌های دیدنی و زیبای جاده چالوس است که شاید کمتر شناخته شده‌باشد. مسیر پیمایش این سفر باید از میان باغ‌های شخصی انجام گردد که کمتر به کسی اجازه عبور از آن‌ها داده می‌شود. با توجه به این مسئله، تور سرپوش تنگه می‌تواند یک سفر متفاوت، بکر و خلوت در میان سفرهای یک روزه باشد که در انتهایش یک آب‌بازی جانانه در انتظار شماست این سفر طبیعت‌گردی با درجه سختی 3 از 6 توسط آرندتور برگزار می‌گردد. در تور سرپوش تنگه یک وعده صبحانه و یک میان وعده آرندتور میزبان شما خواهد بود.

سرپوش تنگه کجاست؟

سرپوش تنگه همان طور که اشاره شد در جاده چالوس و استان مازندران قرار دارد. پس از مرزن آباد یک جاده فرعی وجود دارد که شما را به سمت سرپوش تنگه راهنمایی می‌کند. علت نام‌گذاری سرپوش تنگه وجود دو تنگه در انتهای مسیرش است. در تنگه اول شاهد آبی خنک و درختانی بلند به همراه آویزهای جنگلی هستید که در انتهایش یک آبشار کوچک قرار دارد. تنگه دوم بسیار زیباتر است اما صعود از آن بدون داشتن مهارت، کاری سخت و خطرناک بوده که معمولا تورهای طبیعت‌گردی این کار را انجام نمی‌دهند.

جاذبه‌های تور سرپوش تنگه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

تماشای درختان پهن برگ همچون انجیلی، ممرز، توسکا و پیمایش مسیری پاکوب همراه با صدای پرندگانی مانند شاه بوف، دارکوب و سهره اولین جاذبه و صفای این سفر طبیعت‌گردی است.

به تدریج که در جنگل جلوتر می‌روید، رودخانه‌ای تمیز و پرآب به استقبال شما می‌آید که برای ادامه‌ی مسیر باید از آن گذر کنید. کمی استراحت و آب بازی و حتی رودخانه‌نوردی در آن روح شما را جلا می‌بخشد. مسیر را  برای رسیدن به سرپوش تنگه ادامه می‌دهید.

در ادامه پیمایش این جنگل هیرکانی به دو تنگه و انتهای مسیر می‌رسید. تنگه اول با قامتی سبزپوش و پوشیده از خزه در میان صخره‌های با ابهت و بزرگ نمایان می‌شود. این تنگه آبی روان دارد که برای ادامه مسیر باید از میانش گذر کنید.

کافی است در طی رودخانه‌نوردی سرپوش تنگه یک لحظه مکثی کوتاه کرده و سر خود را به سمت آسمان بالا ببرید، درختان بلندقامتی را خواهید دید که در سکوت و صدای دلنواز آب رودخانه در هم تنیده‌اند و با نسیمی که در جنگل جاری است به آرامی هم نوا شده و می‌رقصند. زیبایی‌های این منطقه با صدای آرامش‌بخش طبیعت و پرندگان دوچندان خواهد شد. انتهای تنگه اول آبشاری کوچک منتظر شماست که در آب خنک آن آب بازی خواهید کرد. اینجا نقطه پایانی تنگه اول و آغاز مسیر تنگه دوم است. همان طور که قبلا هم اشاره شد، مسیر تنگه دوم دشوار بوده و نیاز به داشتن تجهیزات فنی و مهارت کافی است.

بهترین زمان سفر به سرپوش تنگه چه موقع است؟

با توجه به رودخانه‌نوردی و آب ‌بازی که در فضای سرپوش تنگه انجام می‌شود، بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان خواهد بود. در فصل پاییز و زمستان با توجه به بارندگی و سرمای هوا سفر به سرپوش تنگه توصیه نمی‌شود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.