تور ترکمن صحرا خالدنبی اردیبهشت 98 VIP (سفری به دیار ترکمن ها سرزمین اسب های وحشی) | 29 فروردین
ترکمن صحرا خالدنبی اردیبهشت 98 VIP
سفری به دیار ترکمن ها سرزمین اسب های وحشی
کد تور 2336

ترکمن صحرا خالدنبی اردیبهشت 98 VIP

سفری به دیار ترکمن ها سرزمین اسب های وحشی
3.5 روزه از 29 فروردین 1398
جاذبه‌ها

تور ترکمن صحرا، تور ترکمن صحرا اردیبهشت 98، تور ترکمن صحرا بهار 98، تور ترکمن صحرا و خالدنبی اردیبهشت 98

طبیعت بهاری منطقه ترکمن صحرا، جزیره آشوراده، قایق‌سواری در دریای خزر، گنبد کاووس (بزرگترین برج آجری جهان)، آبشار کبودوال، قبرستان باستانی و آرامگاه خالدنبی و آرامگاه چوپان آتا، پیاده روی در طبیعت منطقه هزاردره، صرف غذای چکدرمه، موسیقی محلی ترکمنی

جزئیات این تور
اقامت
1 شب اتوبوس 2 شب هتل 3 ستاره
تعداد وعده‌های غذایی
5 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
مدت
3.5 روزه از 29 فروردین (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
پنج شنبه 1398/01/29 - ساعت 23:00
وسیله نقلیه اصلی
اتوبوس VIP 25 نفره تخت شو
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
پنج شنبه 1398/01/29
شبانه از تهران به سمت سرزمین ترکمن صحرا حرکت می کنیم
اقامت در اتوبوس
2
جمعه 1398/01/30
صبحانه را در رستوران در بندر ترکمن صرف میکنیم برنامه اول ما قایق سواری تا جزیره آشوراده در بندر ترکمن خواهد بود پس از آن از بازار سنتی بازدید میکنیم بعد از صرف ناهار و شنیدن موسیقی محلی ترکمنی برای دیدن آبشار کبودوال راهی علی آباد کتول می شویم پس از پیمایش مسیر جنگلی بکر به آبشار زیبای کبودوال می رسیم و برای اقامت به مینودشت خواهیم رفت
صبحانه در رستوران توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور شام در رستوران توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
3
شنبه 1398/01/31
صبحگاه بعد از صرف صبحانه در رستوران هتل به سمت منطقه زیبای هزاردره و قبرستان تاریخی و آرامگاه خالد نبی و از جاذبه های یاد شده دیدن می کنیم و بعد از صرف ناهار محلی (چکدرمه)در روستای گچی سو به سمت گنبد کاووس می رویم، از میل تاریخی گنبد که یکی از باشکوه ترین بناهای آجری جهان است دیدن می کنیم، شب را در مینودشت سپری خواهیم کرد
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور شام در رستوران توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
4
یکشنبه 1398/02/01
پس از صرف صبحانه از مینودشت خارج می شویم و به سمت گرگان می رویم در گرگان از جنگل ناهار خوران بازدید می کنیم سپس راه خود را به سمت تهران ادامه میدهیم بعد صرف ناهار از مسیر فیروزکوه به سمت تهران باز خواهیم گشت.
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - اتوبوس 25 نفره VIP
2 رستوران آرند تور رستوران آرند تور رستوران مسافر هتل 3 ستاره قصر مینودشت
3 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور رستوران مسافر هتل 3 ستاره قصر مینودشت
4 رستوران هتل آرند تور رستوران مسافر - - -
اقامت‌ها: 1 شب اتوبوس 2 شب هتل 3 ستاره
سهم آرند تور کلا 5 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 2 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 3 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار 2 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 2 وعده
اطلاعات تکمیلی

  

ترتیب سوار شدن مسافرین در وسیله نقلیه به ترتیب اولویت ثبت نام می باشد.

گنبد کاووس

شهر گنبد کاووس در دوران کهن به هیرکان وسپس گرگان و در زمان تسلط مسلمانان عرب بخاطر نبود حرف (گ)درعربی جرجان معروف بوده و به دلیل قرار داشتن در  جاده ی ابریشم از اهمیت بسیاری در بازرگانی برخوردار بوده‌است. در طول دوران‌های متمادی، هنگام حکمرانی سلسله‌های  آل زیار بوده، شهرگنبد کاووس پایتخت ایران بوده‌است.گنبد کاووس دارای مناطق گردشگری و تاریخی بسیاری از جمله برج گنبد قابوس، دریاچه مصنوعی گنبد کاووس، بازار بزرگ روس ها، مجتمع سوارکاری گنبد کاووس، شهر تاریخی جرجان، سه تالاب آلماگل، آجی گل و آلاگل  قرار دارد..

 بنای با شکوه آجری گنبد قابوس که در  زمره بزرگترین مفاخر معماری قرن 4 ه.ق بشمار می رود ساختمانی است که آرامگاه قابوس پسر و شمگیر از امرای سلسله آل زیار است. که در زمان حیات قابوس ساخته شد.

این بنا سرآمد آرامگاه های برج شکل ایرانی در شهر گرگان است. هیچ یک از آرامگاه های برجی دوران بعد به مقیاس بزرگی این برج که سلسله جنبان این نسل از یادمان ها است نزدیک نمی توان شد.

برج قابوس از میل یا بدنه مدوری به بلندی 37 متر است که 10 ترک قائم سه گوش و ستبر در فاصله بندی مساوی به گرد بدنه اش، از پا سنگ تا زیر رخ بام تعبیه شده است.

تنها بخش درگاه باریک و هلال دار برج است که در گستره آجرکاری یک دست آن گویی از نظر دور می ماند. گنبد مخروطی شکل آجری برج، 18 متر بلندی دارد. بدین ترتیب اگر بلندای تپه ای که برج بر روی آن استوار است به بلندی بدنه و گنبد بیفزاییم، مجموع بلندای برج به حدود 70 متر می رسد. از این جهت می توان این برج را در زمره بلندترین آثار تاریخی جهان به شمار آورد. 

گورستان خالد نبی

در شرق بقعه عالم بابا و بر روی یک رشته تپه‌های خاکی که ارتفاع آن به مراتب کمتر از ارتفاع محل زیارتگاه خالد نبی است، گورستان وسیع با منظره خیره کننده و عجیبی می‌باشد که سنگ قبرهای آن به شکل استوانه‌هایی به ارتفاع ۲ متر و بیشتر دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بیش از ۶۰۰ سنگ مزار در گورستان خالد نبی یافت می‌شود. پراکندگی این سنگ‌ها در دامنه کوه مرکزی، دامنه شرقی کوه‌است و برخی دیگر از مجموعه سنگ مزارها بصورت‌های منفرد در پته‌های اطراف که مسلط به هزار دره می‌باشد، قرار گرفته‌اند. گورستان خالد نبی که بی شک یکی از قدیمی ترین گورستان‌های کشور با سنگ مزارهای بسیار منحصر به فرد و بی نظیر به شمار می‌آید.

سنگ مزارهای گورستان خالد نبی که از سنگ‌های یک پارچه تراشیده شده به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 1- سنگ مزارهای استوانه ای بلند، مستقیم و عمود که مخصوص مردان بوده است  و ارتفاع این سنگ ها از 60 سانتی متر تا 4 متر متغییر می باشد. 2-سنگ مزارهایی به شکل صلیبی و یا به صورت نیم کره که مخصوصا گور زنان بوده است.3-سنگ مزارهایی که به شکل شاخ قوچ ساخته شده اند ودر فرهنگ قدیمی ترکمن‌ها قوچ مظهر قدرت و فرمانروایی است. از حیث تعداد سنگ مزارهای دسته سوم کمتر از دو دسته دیگر یافت می‌شود.

پارک ملی گلستان

این پارک به عنوان نخستین پارک ملی کشور تا قبل از سال 1336 به عنوان شکارگاه شناخته می شد و پرآوازه بود. این پارک در 30 کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینو دشت و در 115 کیلومتری غرب بجنورد واقع است و به عنوان گلوگاه استان گلستان به شمار می رود.

بندر ترکمن

زیارتگاه بهاء الدین نقشبندی – شبه جزیره آشورا ده – اسکله بندر ترکمن – سواحل زیبای دریای خزر- مجموعه تالاب های آق قلا و اترک – تالاب گمیشان

 سایر سایت های دیدنی استان گلستان:

امام زاده اسحاق (نور) – امام زاده روشن متعلق به قرن 9 ه.ق – امام زاده هندیجان – مسجد جامع گرگان متعلق به قرن 5 ه.ق – مسجد گلشن – سد اسکندری (دیوار دفاعی) – کاخ اختصاصی متعلق به دوره پهلوی – کاخ شاسمن – کاخ آغا محمد خان متعلق به دوره قاجار- پل آق قلا- منطقه حفاظت شده جهان نما – پارک جنگلی قرق- منطقه گردشگری ناهار خوران- کاروانسرای سنگی رباط سفید متعلق به قرن 10 ه.ق – بازار قدیمی گرگان- موزه گرگان- کوه جنگلی پیر گرده- کوه جنگلی تاور آب – کوه جنگلی تل انبار – کوه جهان نما – کوه نیمه جنگلی چلبه – کوه نیمه جنگلی زرشک کوه – کوه جنگلی زیلان- کوه سرچال- کوه گاوکشان- رودخانه آلستان- رودخانه انجیلاب- رودخانه قره سو – گرگان رود- رودخانه گرماب دشت- آبشار باران کوه – آبشار زیارت – تورنگ تپه

تور ترکمن صحرا خالدنبی اردیبهشت 98 VIP

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.