تور قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A (قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز) | 18 بهمن
قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A
قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز
کد تور 2200

قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A

قشم سرزمین دلفین ها جزایر ناز
3.5 روزه از 18 بهمن 1397
جاذبه‌ها

غارهای خربس، معماری بومی لافت و شهر زیبای بادگیرها، چاه های مقدس آب (تل آو)، کارگاه لنچ سازی، قلعه نادری، قایق رانی و دیدار از منطقه حفاظت شده جنگل حرای قشم، تماشای پرندگان مهاجر جزیره قشم، گشت جزیره هنگام، در صورت امکان دیدار از دلفین های خلیج فارس، قلعه پرتغالی ها، دیدار از جزایر ناز، دیدار از دره ستارگان، مرکز خرید درگهان در تور قشم، تنگه چاهکوه

جزئیات این تور
اقامت
2 شب قطار 2 شب هتل 3 ستاره
تعداد وعده‌های غذایی
3 وعده با آرند تور
محل حرکت
راه آهن تهران
مدت
3.5 روزه از 18 بهمن (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
پنج شنبه 1397/11/18 - ساعت 12:00
((فاصله زمانی تهران تا بندرعباس 19 ساعت می باشد))
وسیله نقلیه اصلی
قطار
بیشترین فعالیت
قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A نقشه
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
پنج شنبه 1397/11/18
حرکت با قطار به سمت بندرعباس
اقامت در قطار
2
جمعه 1397/11/19
صبح به بندرعباس می رسیم - صرف صبحانه، حرکت با اتوبوس به سمت بندر لافت، دیدار از معماری بومی لافت و شهر زیبای بادگیرها، دیدار از چاه های مقدس آب (تل آو)، بازدید از کارگاه لنچ سازی، دیدار از قلعه نادری، صرف ناهار، ادامه مسیر به سمت چاهو، بازدید از مناظر زیبای تنگه چاهکوه، بازدید و قایق سواری در جنگل های حرا، هتل و اقامت
صبحانه در رستوران قطار توسط مسافر ناهار در رستوران توسط مسافر شام در رستوران هتل توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
3
شنبه 1397/11/20
صرف صبحانه، حرکت به سمت جزیره هنگام، در صورت امکان بازدید از دلفین های جزیره هنگام (دیدن دلفین ها بستگی به شرایط آب و هوایی دارد)، پیاده روی در بافت بومی هنگام، بازگشت به سمت قشم، صرف نهار، حرکت به سمت روستای برکه خلف، دیدار از دره ستارگان، بازدید از جزایر ناز، بازدید از غارهای خربس، وقت آزاد برای خرید از بازار درگهان، بازگشت به هتل
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در خانه محلی توسط آرند تور شام در رستوران هتل توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
4
یکشنبه 1397/11/21
صرف صبحانه، بازدید از قلعه پرتقالی ها، حرکت با اتوبوس به سمت ایستگاه راه آهن بندر عباس، حرکت با قطار به سمت تهران
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر اقامت در قطار

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - قطار 4 تخت
2 رستوران قطار مسافر رستوران مسافر رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره سما 2 قشم
3 رستوران هتل آرند تور خانه محلی آرند تور رستوران هتل مسافر هتل 3 ستاره سما 2 قشم
4 رستوران هتل آرند تور رستوران مسافر - - قطار 4 تخت
اقامت‌ها: 2 شب قطار 2 شب هتل 3 ستاره
سهم آرند تور کلا 3 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 5 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 2 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 3 وعده
اطلاعات تکمیلی

توضیحاتی در رابطه با تور قشم 

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است که در شمال غربی تنگه هرمز قار دارد. طول آن 115کیلومتر و عرض آن از 10تا35کیلومتر متغیر است. شهر قشم _مرکز این جزیره _در شمال شرقی جزیره واقع شده و وسعت آن 3کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا 10متر است بندرعباس با 12مایل دریایی فاصله،نزدیک ترین شهر به قشم است. که برای رفتن به قشم به صورت زمینی باید از بندر عباس عبور کنیم، قشم تا تهران 1353کیلومتر فاصله دارد که 12 مایل آن راه آبی و بقیه ازطریق خشکی است.یک فصل گرم و مرطوب و طولانی و یک فصل کوتاه و معتدل،از ویژگی های آب وهوایی جزیره قشم است. شهر قشم درحال حاضر به شکل نیم دایره ی درگوشه شمال شرقی جزیره با بافت سنتی ونخلستان های انبوه و با مناظر طبیعی بسیار زیبایی قرار گرفته است.معماری سنتی سازگار با شرایط اقلیمی و بادگیرهای بلند و قدیمی خانه های مسکونی آن،نمای اصلی شهر را به وجود آورده اند.صخره های سواحل بندر قشم که محل تجمع خرچنگ های دریایی اند، ازنقاط بسیار دیدنی ان به شمار می روند که در تور قشم از این اماکن بازدید میشود (معمولا در بعدظهر ها خرچنگ ها به سواحل بندر قشم پناه می آورند). یکی از نقاط بسیار دیدنی جزیره،جنگل های حرا است که بین شمال جزیره تا بندر خمیر را فراگرفته و منظره بسیار جالبی را درمیان دریا پدید آورده است که حتما به شما عزیزان پیشنهاد میشود در تور قشم از این جنگل زیبا بازدید کنید.

جنگل های حرا در بین بندر خمیر و در اطراف جزیره قشم در سطح وسیعی پراکنده شده اند که بخشی از آن(حدود 3500 هکتار) در محدوده قشم قرارگرفته است. نام علمی درختان جنگل های حرا به افتخار دانشمند مشهور ایران _ابوعلی سینا _که آن را حرا نامیده است،نام گذاری شده است. درختان حرا باقطر 30سانتی متر وارتفاع 4متر از میان آب های خلیج فارس سربرآورده اند و سبب جلب پرندگان مهاجر و بومی شده و گروهی از پرندگان هم درمیان آن ها لانه و آشیانه ساخته اند. درخت حرا همیشه سرسبز و زیباست. هرچه سرشاخه های درخت حرا را قطع کنند،رشد بهتری می کند وسرسبزتر میشود. جنگل های حرا به طور دایم در معرض جزر ومد منظم آب دریا قرار دارد؛به طوری که در زمان جزر درختان و بستر لجنی آن ازآب بیرون می ماند و به صورت جزایری پراکنده نمایان میشوند و در موقع مد،تمامی جنگل زیرآب رفته و ناپدید میشود. اصولا این درختچه ها در مکان هایی می رویند که در مواقع مد دریا به زیر آب بروند. درنقاط مرتفع تر اثری از این گونه گیاهان مشاهده نمیشود.جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران است و همین ویژگی،اهمیت توریستی آن را دوچندان ساخته است. به عبارت دیگر، سفر به جزیره قشم صرف نظر از استفاده های گوناگون،مانند بازدید از آثار تاریخی واستفاه از سواحل خلیج فارس،ازنظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و هزینه های گمرکی و مقررات دست و پا گیر تجاری شامل آن است.

مکان هایی که در تور قشم آرند تور بازدید خواهید کرد.

تور جزیره قشم

در تور قشم: جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است، که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. تور قشم دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی جزیره قشم را عجایب هفتگانه میدانند که در تور قشم شما از این عجایب بازدید خواهید کرد،  در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. در تور قشم توضیحاتی در باره اقلیم منطقه برایتان ارائه میشود که بیانگر این است که جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهداتی که تیم شناسایی برای اجرای تور قشم به شهر قشم سفر کردند با این رویداد مواجه شدند که اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌ و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد..

سواحل قشم در تور قشم

جزیره قشم با وسعتی نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومترمربع، بیشترین سواحل و کرانه‌ها را در بین جزایر خلیج فارس به خود اختصاص می‌دهد. در تور قشم سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب‌دراز، سلخ و دوستکو از دیدنی‌ترین سواحل جزیره قشم محسوب می‌شوند. از ویژگی‌های ساحل شناختی این جزیره، تنوع سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی آن است که چنین خصوصیتی به‌طور یک جا در کمتر جزیره‌ای یافت می‌شود. سواحل شنی و ماسه‌ای نقره‌فام و سیمین براق نیز از دیگر انواع سواحل در جزیره قشم محسوب می‌شوند. ساحل صخره‌ای زیتون، ساحل شنی سیمین و سواحل گلی لافت و جنگل‌های حرا تنوع سواحل قشم را نشان می‌دهند. ساحل صخره‌ای ریگو معروف به ساحل لاک‌پشت‌ها نیز از دیگر سواحل زیبای جزیره قشم است که لاک‌پشت‌ها در آنجا برای نفس‌گیری و تغذیه به روی آب می‌آیند. سواحل زیبای جزیره هنگام در دو کیلومتری خط ساحلی جنوب جزیره قشم زیستگاه دلفین های باهوش و بازیگوش است که این مسئله موجب جذب گردشگران علاقمند به قشم و جزیره هنگام شده است. گردشگران علاوه بر ساحل زیبای بین هنگام و قشم از طبیعت رویایی داخل جزیره هنگام و تنها مزرعه پرورش تمساح کشور نیز دیدن می کنند

دره ستارگان در تور قشم

یکی از جاذبه هایی که در تور قشم بازدید میکنیم دره ستاره های قشم است که بومی‌های منطقه به آن «ستاره افتاده» یا «استاره کفته» نیز می‌گویند، در روستای برکه خلف و در جزیره پهناور قشم قرار دارد. روستای «برکه خلف» در ۱۵ کیلومتری شهر قشم و در جاده کناره جنوبی جزیره قرار گرفته است. برخی اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا، این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است ولی این دره ها و شکل های زیبای آن، در اثر باران های فصلی و فرسایش خاک به وجود آمده اند. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته است و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر و با شرایطی مناسب برای تردد خودروها مهیا شده است. مردم بر این باورند این دره محل برخورد ستاره ای از آسمان بوده یا به عبارت دیگر ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و دره ستاره ها را شکل داده است.

جزیره ناز در تور قشم

این جزیره کوچک در نزدیکی سواحل شرقی قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته است. روی این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روی کامل آب دریا، برای مدت کوتاهی، باریکه‌ای از خشکی جزیره ناز را به ساحل قشم وصل می‌کند جزیره ناز را نیز ما در تور قشم خواهیم دید.

جنگل حرا در تور قشم

ما در تور قشم زمان زیادی برای بازدید از جنگل حرا داریم که در اطراف جزیرهٔ قشم‌، در نواری به عرض ۵۰ تا ۵۰۰ متر کشیده شده و محدوده‌‌ای برابر با ۱۵۰ کیلومتر و مساحتی معادل ۸۲۳۶ هکتار را در بر گرفته است. اگر آب‌های نواحی باتلاقی و مساحت نقاط خالی منظور نشود، مساحت واقعی این جنگل در حدود ۶۰۱۲ هکتار می‌باشد. وسیع‌ترین قسمت جنگل‌های حرا در آب‌های بندر لافت و بندر پل در شمال غربی جزیرهٔ قشم، و در فاصلهٔ‌ ۱۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

این جنگل‌ها بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد یافته‌اند و دائماً در معرض جزر و مد آب قرار دارند؛ به طوری که در زمان جزر، ‌ درختان و بستر لجنی آن‌ها از آب بیرون آمده و به صورت جزایری پراکنده نمایان می‌شوند و در واقع مد، ‌ تمامی جنگل حرا به زیر آب رفته و ناپدید می‌شود. اصولاً درخت حرا در نقاطی می‌روید که در مواقع مد دریا به زیر آب بروند. در نقاط مرتفع‌تر بستر دریا از این گونه درخت مشاهده نمی‌شود..

غار خربس قشم  

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد. در تور قشم دیدن  غار خربس خارج از لطف نیست چراکه از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

تنگه چاهکوه قشم

 در بخش میانی ژئوپارک جهانی قشم تنگه اعجاب انگیز چاهکوه قرار داشته که حاصل گسل و فرسایش است. بارندگی فصلی همچون تیشه ای برنده دل زمین را کاویده و دره بسیار با شکوه چاهکوه را ایجاد نموده است. آرامش و سکوت خیالی این تنگه هر انسانی را به آرامش دعوت می کند.

جنس این دره از ماسه سنگ مارنی بوده که بدلیل جریان آب حاصل از بارندگی اشکال کارستی و حفره های قاشقی شکل را ایجاد نموده است.

مردم محلی منطقه نیز از دیرباز از این مکان جهت جمع آوری آب استفاده کرده و چاه هایی در بستر تنگه حفر نموده اند که به همراه کوه های تشکیل دهنده دیواره تنگه، وجه تسمیه آن را تشکیل داده اند.

تور قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A
قشم جزیره هنگام تعطیلات بهمن 97 قطار A نقشه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.