تور گرجستان |مناسب ترین قیمت تور گرجستان اردیبهشت 1403

تور گرجستان

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • گرجستان (تفلیس اردیبهشت 1403)
    • همه روزه
    • از 16,450,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر
  • گرجستان اردیبهشت 1403
    • همه روزه
    • از 16,450,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

در تور  گرجستان 

گرجستان کشوری در قفقاز است که پایتخت آن شهر تفلیس است.گرجستان کشوری است که در منطقه اوراسیا قراردارد که مرز میان اروپا و آسیا است.کشور گرجستان یکی از کشورهای قاره اروپا است البته به طور دقیق باید گفت کشوری است که در منطقه اوراسیا قرار دارد که مرز بین اروپا و آسیا است. دو سوم این کشور کوهستانی است. گرجستان در میانه و غرب قفقاز جنوبی واقع شده است.و از شمال با فدراسیون روسیه،از شرق با جمهوری آذربایجان،از جنوب با ارمنستان،واز جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و در غرب هم با دریای سیاه همسایه است. نام بین المللی گرجستان، جرجیا میباشد که در بیشتر جهان به این نام خوانده میشود. این کشور دارای دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی (به گرجیک منطقه تسخینوالی) است که در شمال کشور و در همسایگی روسیه هستند و اکنون این دو منطقه با پشتیبانی روسیه اعلام استقلال کردند. تفلیس و باتومی، دو شهر توریستی گرجستان می باشند. در تور گرجستان شما از این دو شهر بازدید خواهید کرد.

جاذبه های گردشگری تور گرجستان

شهر تفلیس: شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته است. تفلیس پایتخت گرجستان با جمعیت 2.600.000 نفر، مهمترین شهر در تور گرجستان محسوب می شود. این شهر در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه وقت گرجستان باستان (ایبریا-کلختی) واختانگ گرگاسالی بنا گردید. تفلیس در گستره ی دره ای واقع شده که رود متکواری آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند و در راستای مسیر حرکت رودخانه و به صورت خطی گسترش پیدا کرده است. این شهر با نام محلی تبیلیسی که برگرفته شده از واژه تبیلی به معنای گرم است، خوانده می شود. نقل شده است که پادشاه واختانگ روزی به منظور شکار با همراهان خود به مرغزار نزدیک پایتخت (متسختا) میرود. شاهین پادشاه در پی قرقاول ناپدید می شود، پس از جستجوی فراوان لاشه پرنده در کنار چشمه ای با بخار آب یافت می شود. و این گونه پادشاه و همراهان وی، پی به وجود چشمه هایی با آب گرم می برند و از این رو دستور ساخت شهری با نام تفلیس در این محل داده می شود. بسیاری بر این عقیده هستند که نام تفلیس برگرفته شده از وجود همین چشمه های آب گرم است. امروزه تندیس شاهین در محل این چشمه ها در بخش قدیمی شهر خودنمایی می کند. تفلیس بعدها ارزش و اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زیرا که در مسیر جاده ابریشم به پل ارتباطی بین شرق و غرب تبدیل می گردد.

جاذبه های گردشگری در تور تفلیس:

پارک متاتسمیندا: این پارک مرتفعترین پارک شهر تفلیس در کوه متاتسمیندا و یکی از بزرگترین و جذابترین پارکهاییست که هر روز بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود جلب می کند. این پارک در فاصله تقریبی 7.5 کیلومتری از مرکز شهر واقع بوده و مسیر آنرا با سواری در عرض 15 دقیقه می توان طی نمود. البته کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به این پارک استفاده از قطار ریلی مخصوص این پارک است که بازسازی این مجموعه بعلاوه ساخت یک چرخ فلک عظیم (هم اکنون در حال کار)، در حال انجام است.

پارک های آبی تفلیس: پارک آبی تفلیس در سال 2006 افتتاح شده است و در منطقه دیدوبی قرار دارد. با امکانات مناسب،‌ سالن های مختلف، رستوران و کافی شاپ، مکان مناسبی برای تفریح در تابستان می باشد. ورودی آن بسته به نوع استفاده از 15 لاری به بالا می باشد. جینو پارک (Gino Park): این مرکز تفریحی که یکی از بزرگترین پارک های آبی شرق اروپا به شمار می رود. یک مجتمع تفریحی است که امکاناتی از قبیل پارک آبی تابستانی و زمستانی، استخر 25 متری منطبق با استاندارد های المپیک،‌ مراکز آب گرم (SPA)، رستورانهای متعدد و سایر تفریحات را فر یک مجموعه در کنار دریاچه تفلیس فراهم کرده است.

دریاچه تفلیس: دریاچه تفلیس از شمال غربی تا جنوب شرقی شهر گسترش پیدا کرده است. این دریاچه به خاطر بزرگی آن به دریای تفلیس نیز مشهور است. از دریاچه تفلیس گرجستان، جهت آبیاری، پرورش ماهی، ورزش های آبی، و آب شرب استفاده می شود و در فصل تابستان محلی برای استراحت و شنای اهالی تفلیس می باشد.

 نارین قلعه: این قلعه یکی از قدیمی ترین بناهای شهر تفلیس می باشد که بر فراز تپه ای که ناظر بر شهر تفلیس و رودخانه کورا می باشد و بین حمام های گوگردی و باغ بوتانیک تفلیس قرار دارد. این قلعه هم چشم انداز زیبایی برای شهر تفلیس ایجاد کرده و هم اینکه یک مکان دیدنی و توریستی در این شهر شده است. نارین قلعه بهترین مکان برای دیدن چشم انداز شهر تفلیس است.

باتومی: در جنوب غربی گرجستان در استان آجارا و در سواحل دریای سیاه شهری بندری قرار دارد که از نظر اقتصادی و ارتباطات تجاری یکی از شهرهای مهم در تور گرجستان محسوب می شود. شهری که محل لنگرگیری کشتی های بزرگ تجاری است و گرجستان از طریق این بندر با قاره اروپا و دیگر قاره ها ارتباط دارد. این بندر را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر واقع در منطقه قفقاز شناخت. آب و هوای باتومی به شدت تحت تاثیر جریان های هوایی دریای سیاه است. در نتیجه بارش عمده باران در اکثر فصل سال امری عادی است. این بارش عمده باتومی را مرطوب ترین شهر در تور گرجستان کرده است. این شهر در 400 کیلومتری مرز ترکیه واقع است و در واقع پایتخت تابستانی کشور گرجستان است.

جاذبه های گردشگری باتومی:

موزه استالین:

استالین یکی از رهبران شوروی سابق،اهل گرجستان بود.استالین اهل باتومی نبود،بلکه او در گوری،یک شهر کوچک در گرجستان،به دنیا آمد،اما یک موزه در باتئمی به نام او (موزه ی استالین)یک بنای سرگرم کننده است.

موزه هنرآجارا:

یکی از موزه های خیلی جالب البته برای اهل هنر در گرجستان است 

موزه ی فن آوری نوبل:

این موزه شما را به سال های اوج باتومی،اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم که تجارت بین المللی نفت دراین بندر رواج داشت و باتومی با سرمایه گذاری نوبل و روتسچایلدز درآن پیشتاز بود،می برد.

مجسمه یادبود مدیا در باتومیک:

مجسمه یادبود مدیا سمبلی است از شاهزاده ای از اساطیر یونانی که در شهر باتومی درکشور گرجستان واقع شده است 

باغ گیاه شناسی:

باغ گیاه شناسایی باتومی،در 10 کیلومتری شمال بندر باتومی قراردارد و 111 هکتار وسعت دارد.

 آکواریم باتومی:

کشور گرجستان یکی از خوش پتانسیل ترین کشورهایی است که شما میتوانید درآن از جاذبه های بی نظیری استفاده ببینید باتومی گرجستان میباشد،آکواریم باتومی جز یکی از جاهای پر کنید.

بلوار باتومی: هرکس به باتومی می رود دیر یا زود خود را در حال قدم زدن در بلوار باتومی یا همان باتومیس بلواری،که پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است و مقابل ساحل اصلی کشیده شده،می یابد.این بلوار پر از مسیرهای پیاده روی،درختان زیبا و کافه ها و بارهای زیبای ساحلی است.

آبشار ماخونتستی: این آبشار در 45 کیلومتری باتومی قراردارد که737 متر است و بهترین فصل برای بازدید ازاین آبشار بهار،تابستان،پاییز،میباشد.

پارک دلفین ها: پارک دلفین ها در سال 1975 تاسیس شده است که در آن زمان یکی از اولین نمایش ها بوده است.

پارک آبی:

پارک آبی باتومی در 3کیلومتری مرکز شهر و در فاصله 30کیلومتری از دریا میباشد که دارای اینترنت وپارگینگ میباشد 

دریاچه نوریگلی:

این دریاچه درمرکز پارک به فاصله 140متری از ساحل دریا است عمق این دریاچه 8 متر است.

کوتایسی: در مرکز استان ایمرتی و در جلگه کلختی شهری بنا شده که از نظر اقتصادی، صنعتی و سیاسی دومین شهر مهم گرجستان محسوب می شود. از اواسط قرن هشتم تا نوزدهم کوتایسی ابتدا پایتخت گرجستان غربی و سپس پادشاهی ایمرتی بوده است. در سال های اخیر با انتقال پارلمان از شهر تفلیس به کوتایسی بر اهمیت این شهر افزوده شد. کوتایسی در فاصله 200 کیلومتری تفلیس و بین تفلیس و باتومی قرار گرفته است.

گوری: گوری شهری که در بخش شیدا کارتلی واقع شده است، به دست یکی از شاهان گرجستان به نام داویت اغماشنبلی بنیان نهاده شد.شهر گوری در تور گرجستان، محل تلاقی راه آهن قفقاز جنوبی بوده و پس از ساخت راه آهن تفلیس-پوتی اهمیت پیدا کرد. و پس از آن از نظر صنعتی رو به پیشرفت رفت. به طوری که امروزه این شهر یکی از مراکز مهم تولید میوه است و کارخانه های مهم کمپوت سازی گرجستان، تولید نوشیدنی گرجستان، و کنسرو گرجستان در این شهر واقع شده است. یکی دیگر از دلایل اهمیت این شهر این است که جوزف استالین رهبر و سیاستمدار کمونیست شوروی سابق در این شهر متولد و تا سال 1894 در آنجا زندگی می کرده است. امروزه خانه محل زندگی او به موزه ای برای بازدید عموم تبدیل گردیده است.

متسختا: این شهر یکی از قدیمی ترین پایتخت های گرجستان است که در منطقه شیدا کارتلی واقع شده است. بنای این شهر در نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد مسیح بنا شده است و که در 20 کیلومتری شمال تفلیس واقع شده است. متسختا به عنوان یکی از مراکز مهم آثار معماری-باستانی گرجستان محسوب می شود که در لیست شهرهای تاریخی تحت نظارت یونسکو قرار دارد. وجود کلیساهای متعدد و ارزشمند تاریخی و اعتقاد بر گسترش مسیحیت از این شهر، متسختا را به مرکز دینی گرجستان محسوب تبدیل کرده است.

شهر سنگی اوپلیستیخه: این شهر بزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد که در معنای تحت الفظی به معنی معبد خدایان است. این شهر در 10 کیلومتری شهر گوری واقع شده است. از این شهر با عنوان بزرگترین شهر سنگی دنیا نام برده می شود. از دید باستان شناسان اوپلیس تسیخه، یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است. قدمت این شهر به دوران قبل از میلاد مسیح و عصر آهن میرسد، و محلی بوده است برای معابد و الهه پرستی که معنای لغوی این شهر هم اشاره به معبد یا قلعه خدایان دارد. در زمان پادشاهی ملکه تاماراین شهر سرپناهی برای پناه گرفتن کاروانیان بوده است. این شهر از تراشیده شدن صخره ها ایجاد شده و روی یک صخره بلند و در ساحل غربی رودخانه ی متکواری واقع شده است.

جشن های ملی و مذهبی در تور گرجستان: فرهنگ گرجی ها هم همچون زرتشتی ها و ایرانیان باستان به بهانه های مختلف جشن و شادی برپا می کنند. یکی از مهمترین مراسم آنها برپایی میز گرجی می باشد که در آن انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی های گرم و سرد فراهم نموده و بزرگان مجلس به نوبت متن های جالبی در لحظه از جمله آرزوهای خوب و جملات خیلی خیلی پر معنی و حتی ابتکاری و گامارجوس (سلامتی) بیان می کنند که به این عبارات (سادرگزلو) می گویند. جشن های مهم تور گرجستان عبارتند از:

جشن سال نو میلادی: که 15 روز قبل از ژانویه آذین بندی شهر آغاز شده و تا 15 روز بعد از ژانویه ادامه دارد. مهمترین این روزها 1 ژانویه است که در آن روز کارناوال شادی بر پا شده و از طرف دولت گرجستان از کلیه کشورهای دنیا هنرمندان جهت هنرنمایی دعوت می شوند. در آنشب به یادماندنی همیشه کنسرت رایگان برای شادی مردم در تفلیس و باتومی بپا گردیده و شهر قرق شادی می شود.

2 ژانویه، روز شانس و اقبال: در این روز مهم سال عشاق به یکدیگر هدیه داده و آن شب را تا صبح زنده نگه می دارند.

جشن میلاد ارتودکس: 7 ژانویه جزء جشن های مذهبی بوده و این طور جشن ها را در کلیسای بزرگ و جامع سامیبا برگزار می کنند.

روز مادر: 3 مارس

روز استقلال: 26 می، نام دیگر این جشن، جشن گل رز بوده و مردم به یکدیگر گل هدیه می دهند.

لباس های سنتی و محلی مردم گرجستان: گرجستان با یک پیشینه قدیمی و باستانی دارای آیین ها و سنتهای محلی بسیاری از جمله در پوشش می باشد. این پوشش به قدری گسترده و متنوع است که می توان گفت هر منطقه برای خود لباس و پوشش منحصر به فرد خود را دارد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
آرمان
1400/09/30 10:39
هزینه کل سفر چطور محاسبه می شود؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/10/23 11:29
با سلام و احترام
برای اطلاع از قیمت تور گرجستان لطفا با شماره 02148407 تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما