تور ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP | 31 مرداد
ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP
کد تور 1798

ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP

2 روزه از 31 مرداد 1397
جاذبه‌ها

پیاده روی در ارتفاعات ماسال، طبیعت مه آلود ییلاق اولسبلنگاه،گشت و پیاده روی در ییلاق شنبه راه، وانت سواری تا مشهد میرزا کوچک خان جنگلی و ییلاق آلاله پشت، شب نشینی دور آتش

جزئیات این تور
اقامت
1 شب خانه محلی تجهیز شده
تعداد وعده‌های غذایی
4 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند
مدت
2 روزه از 31 مرداد (2 روز و 1 شب)
زمان حرکت
چهارشنبه 1397/05/31 - ساعت 05:00 صبح
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
نیسان
بیشترین فعالیت
ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP نقشه
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
چهارشنبه 1397/05/31
صبح زود از مسیر قزوین و رشت به سمت شهرستان ماسال می‌رویم. ناهار را در رستوران محل اقامت صرف می‌کنیم. بعد از ناهار کوه‌پیمایی اختیاری دو ساعته خواهیم داشت، همسفرانی که علاقمند به کوه‌پیمایی نیستند می‌توانند از فضا و دورنمای منطقه لذت ببرند. پس از بازگشت به اولسبلنگاه، شب را در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه که یکی از بهترین اقامت‌گاه‌های منطقه است خواهیم گذراند.
صبحانه در رستوران توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر شام در خانه محلی توسط آرند تور اقامت در خانه محلی تجهیز شده
2
پنج شنبه 1397/06/01
صبحانه را در کلبه چوبی صرف می‌کنیم و بعد از صبحانه با یک ساعت نیسان سواری به ارتفاعات آلاله پشت خواهیم رفت. بعد از بازدید و پیاده‌روی در منطقه دوباره با نیسان به اولسبلنگاه بازمی‌گردیم و پس از صرف ناهار به سمت تهران حرکت می‌کنیم، در صورت امکان برای خرید سوغات در منجیل توقفی خواهیم داشت و شب به تهران بازخواهیم گشت.
صبحانه در رستوران توسط آرند تور ناهار در خانه محلی توسط آرند تور

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران آرند تور رستوران مسافر خانه محلی آرند تور خانه محلی تجهیز شده اولسبلنگاه
2 رستوران آرند تور خانه محلی آرند تور - - -
اقامت‌ها: 1 شب خانه محلی تجهیز شده
سهم آرند تور کلا 4 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده ناهار 1 وعده شام
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 2 وعده
درباره سفر

 

 

اطلاعات تکمیلی

 

ترتیب سوار شدن مسافرین در وسیله نقلیه به ترتیب اولویت ثبت نام می باشد.

گیلان

بر اساس کاوش باستان شناسان، تاریخ این منطقه به هزاره های پیش از مهاجرت آریایی ها می رسد.پس از مهاجرت اقوام آریایی و در پی اختلاط با بومیان منطقه دو قوم گیل و دیلم بیشترین تاثیر را بر منطقه داشتند. فرمانروایان این اقوام از آزادی کامل برخوردار بودند و هیچ گاه در برابر حاکمان دیگر اقوام حتی دولت ماد تسلیم نشدند.

در اراضی نزدیکتر به کرانه دریای کاسپین و نیمه پایینی دره قزل اوزن یا سفید رود و نقاط شمالی تر آن، پادشاهی های کوچک وجود داشت و قبایلی در آنجا می زیستند که مولفان عهد باستان بعد ها ایشان را (گل ها) و (کادوسیان) و غیره نامیدند. کاسپی ها، از نخستین قبایلی بودند که در این منطقه یعنی در محل گیلان امروزی می زیستند.

با توجه به کتیبه های رسمی پادشاهان پارسی، سرزمین کادوسیان، کاسپیان قدیم، گیلان و بخش های دیگر سواحل دریای خزر امروزی جزو سرزمین های تابع هخامنشیان نبوده است و این نشان دهنده عدم تمکین این قوم از حکومت ها بود.

از مهم ترین سلسه ها، سلسه آل بویه بود که حتی به بغداد، مرکز حکومت خلفای عباسی لشکر کشید و خلیفه عباسی را شکست داد. از این تاریخ به بعد کم کم دست خلفای عباسی از ایران کوتاه شد.

با حمله مغول ها در قرن هفتم به ایران، لشکری بزرگ برای تصرف گیلان به این منطقه فرستاده شد. اما به دلیل وجود راه های سخت، این لشکر تا اوایل سده هشتم هجری قمری بر این بخش از ایران دست نیافتند. تا این که سرانجام اولجایتو موفق شد برای مدت کوتاهی این سرزمین را تصرف کند.

وجه تسمیه: ساکنان قدیمی این ناحیه گیل نامیده می شدند و گیلان نام سرزمین ایشان است.

غذاهای محلی: مرغ فسنجان، مرغ لاکو، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ترش تره، سیر قلیه، آلو مسما، انار بیج، شش انداز، سیر ابیج، شیرین کره، خالو آبه، چخرتمه، ناز خاتون، متنجن، لونگی، کوله غور ابیج، واویشکا، ترش شامی، کوکوی اشبل، شاه کوکو، کوکوی اوزون برون، آش شلغم، آش شیر، ترش کباب، مرغ ترش، داشمه پلو، قلیه پلو، گرمه پلو،
 ماهی دودی، بورانی، زیتون، اشپل، پنیر بوروشته، خاویار

ماسال

شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. فاصلهٔ ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

شهر ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید.

ماسال در قدیم رودکنار نامیده می‌شد و محل تشکیل شنبه‌بازار کنونی بوده‌است. وجود همین شنبه‌بازار باعث رشد آبادی کوچک رودکنار شد و نهادهای اداری بخش ماسال و شاندرمن نخست از بی‌تم به شاندرمن و سپس از آن‌جا به ماسال انتقال یافتند.

 

ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه از ییلاقات میان کوهی و پر جمعیت و دارای ساختمان های مسکونی زیادبا اسکلت چوبی می باشد که اغلب ساکنین آن از شهروندان ماسال می باشند که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می کنند.

 

تور ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP
ماسال ییلاق اولسبلنگاه A عید قربان 97 VIP نقشه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.