تور کزج اردیبهشت 1403 | تور روستای کزج

تور روستای کزج

از روستای پلکانی تا پل معلق و آبشار
2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور روستای کزج یک سفر بکر، ناب و طبیعت‌گردی است که در آن به معنای واقعی هیجان را تجربه خواهید کرد. اگر آمادگی جسمانی بدنتان بالاست این سفر با درجه سختی چهار از شش یک سفر ایده‌آل برای شماست. آرندتور در این سفر سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده میزبانتان خواهد بود.

بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر بهار خردادماه و تابستان است. با توجه به درجه سختی این سفر، بهتر است که کفش مناسب، لباس گرم، یک دست لباس اضافه و... همراه خود داشته باشید. در ادامه آرندتور برخی از مناطقی را که در سفر تور کزج از آن‌ها بازدید خواهید کرد به شما معرفی می‌کند.

  1. با گذر از پل معلق پیر تقی ترس و هیجان را با هم تجربه کنید!

اگر دوست دارید علاوه بر استفاده از یک آب و هوای ناب و مناظر بکر، یک سفر هیجان انگیز هم تجربه کنید، به پل معلق پیر تقی سفر کنید، برای گذر از این پل باید بسیار دل و جرات داشته باشید. زیرا این پل معلق از طناب‌ و چوب‌های لرزان ‌ساخته شده و در هنگام وزش باد به راحتی به طرفین حرکت می‌کند. پل معلق پیر تقی 165 متر طول و یک متر عرض داشته و در ارتفاع 60 متری از رودخانه دیرش، محل اتصال دو رودخانه "گیوی چای" و "قزل اوزن" قرار دارد.

با هر قدمی که بر چوب‌های لرزان پل میرتقی می‌گذارید، ترس و هیجان را همزمان با یکدیگر تجربه خواهید کرد. برای گذر از این پل باید فاصله ایمنی حداقل 10 متر را رعایت کنید. حداکثر تعداد نفراتی که می‌توانند در یک آن از پل عبور کنند، سه نفر خواهد بود. بر روی این پل هرگز نباید دوید. پل معلق پیر تقی از لحاظ هیجان و معلق بودن به مانند تصویرهای ارائه شده از پل‌های معلق خارجی است.

خلاصه اگر می‌خواهید کمی هورمون آدرنالین خونتان افزایش یابد و در عین حال از تماشای طبیعت لذت برید، کافی است که با آرندتور همراه شده و به شهر هشتجین در شهرستان خلخال سفر کنید.

 

  1. تپه‌های مریخی و سرخ دربند مشکول، ژئوپارک استان اردبیل

یکی دیگر از مناطق بسیار زیبا که در تور کزج به دیدن آن می‌روید، تپه‌های مریخی و سرخ دربند مشکول هستند. این تپه‌های سرخ رنگ در ژئوپارک دربند مشکول قرار گرفته‌اند. این منطقه چند صباحی است که به علت پوشش گیاهی و حیوانی گونه‌های آسیب‌پذیر همچون کل و بز و گونه در معرض خطر انقراض یعنی پلنگ ایرانی به عنوان  منطقه ممنوعه جهت شکار معرفی شده‌است.

 

  1. روستای پلکانی و توریستی کزج

کزج یکی از 10 روستای دارای بافت و معماری سنتی کشور است که در استان اردبیل قرار دارد. نام روستا از کلمه «کزه» به معنای چوبدستی گرفته شده‌است. در برخی لغت‌نامه‌ها کزج به معنای انگورستان نیز معنی شده. این روستای پلکانی یکی از 12 روستای هدف گردشگری استان اردبیل که در 17 کیلومتری هشتجین قرار گرفته‌است. روستای کزج، به صورت پلکانی ساخته شده و معماری آن به مانند روستاهای پلکانی "ماسوله"، روستای "کنگ استان خراسان رضوی" "وفس در استان مرکزی" متفاوت و خاص است. اهالی این روستا مردمانی فهیم و مهمان نواز هستند که به حفاظت از سنن، آداب و رسوم و فرهنگ خود بسیار اهمیت می‌دهند.

 

  1. شهر گیوی با قدمتی به پیش از تاریخ

یکی از شهرهای استان اردبیل است که مردم شهر آن را «کویو» تلفظ می‌کنند. طبیعت این شهر در بهار و تابستان بی‌نظیر است و گردشگران زیادی از این شهر و آب گرم آن دیدن می‌کنند. مردم شهر گیوی به زبان ترکی صحبت کرده و ترک زبان هستند. پیشه اصلی آن‌ها کشاورزی و دامداری، زنبورداری است. مورخان می‌گویند که قدمت شهر گیوی به پیش از تاریخ می‌رسد. در ابتدا به آن دورد اِولَر (Dord-Evlar) می‌گفتند. Dord-Evlar  به معنای چهار خانه است و دلیل استفاده از این واژه برای شهر گیوی این بوده که در دوران پیش از اسلام در آن فقط چهار خانواده زندگی می‌کردند. شهر گیوی به علت داشتن مثلث گردشگری به عنوان منطقه نمونه گردشگری منطقه شناخته شده‌است. مثلث گردشگری آن عبارت است از: غار یخگان (بوزلوق) از سمت شمال، سد گیوی از سمت غرب و باغ‌های میوه از سمت شرق.

  1. آب گرم گیوی

«ایستی‌سو» یا «خلخال سوئی» نام‌های آب گرم گیوی است. آب گرم گیوی  با دمای 52 درجه سانتی‌گراد و میزان آبدهی 2 لیتر در ثانیه در ارتفاع 1720 متری از سطح دریا و در 5 کیلومتری مسیر جاده‌ای خلخال-گیوی بر بالای کوه قرار دارد. این آب گرم به علت اینکه از رشته کوه‌های آهکی و توده آذین سرچشمه می‌گیرد، برای درمان بیماری‌های پوستی و مفصلی همچون رماتیسم و درد مفصل‌ها، درد کمر و گرفتگی عضلات، بیماری‌های اعصاب، متابولیکی و گوارشی بسیار مفید است.

  1. آبشار نوده

در دامنه‌های جنوبی کوه آق داغ در منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از درختان سرسبز و دره‌ای دیدنی آبشار نوده قرار دارد. این آبشار ارتفاعی برابر با 30 متر داشته و در چهار کیلومتری روستایی به نام نوده در منطقه هشتجین واقع شده‌است.


در سفر دو و نیم روزه تور کزج شما در روز آخر سفر به دیدن این آبشار بسیار زیبا خواهید رفت.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.