تور ایلام | تور ایلام نوروز 97 | تور ایلام تعطیلات نوروز 97
ایلام کرمانشاه بیستون نوروز 97 VIP
سفر به آلامتو سرزمین طلوع خورشید - دژ افلاک تا بیستون کرمانشاه
کد تور 1506

ایلام کرمانشاه بیستون نوروز 97 VIP

سفر به آلامتو سرزمین طلوع خورشید - دژ افلاک تا بیستون کرمانشاه
3.5 روزه از 9 فروردین 1397
جاذبه‌ها

تور ایلام، تور ایلام نوروز 97، تور ایلام تعطیلات نوروز 97، ایلام نوروز 97، ایلام، تور ایلام کرمانشاه،تور ایلام، تور ایلام نوروز 97 
مجموعه ثبت شده جهانی بیستون (مجسمه هرکول، دیواره فرهاد تراش، سراب بیستون، سنگ نگاره داریوش اول)، طاق بستان، خرید سوغات کرمانشاه، قلعه والی ایلام، غار زینگان، پل گاومیشان، منطقه کبیرکوه، آثار تمدن عیلامی در سرزمین ماداکتو (منطقه دره شهر)، تنگه بهرام چوبین، تنگه رازیانه

جزئیات این تور
اقامت
1 شب اتوبوس 2 شب هتل 3 ستاره
تعداد وعده‌های غذایی
6 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتن ابتدای خیابان الوند
مدت
3.5 روزه از 9 فروردین (3 روز و 2 شب)
زمان حرکت
پنج شنبه 1397/01/09 - ساعت 23:00
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ایلام کرمانشاه بیستون نوروز 97 VIP نقشه
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
پنج شنبه 1397/01/09
حرکت به سوی خرم آباد ساعت 23:00
اقامت در اتوبوس
2
جمعه 1397/01/10
صرف صبحانه، حركت به سمت دره شهر بازديد از پل گاوميشان ، بازدید از پل دختر و آبشار افرینه ،پياده روي در تنگه بهرام چوبين، صرف نهار ، بازديد از باقيمانده آثار تمدن ماداكتو ، توقف در تنگه رازيانه حركت به سمت ايلام اقامت در هتل
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور شام در رستوران توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
3
شنبه 1397/01/11
صرف صبحانه در هتل ، تراكتور سواري و پياده روي در غار زينگان ، صرف ناهار در هتل ايلام ، استراحت در هتل ، بازديد از قلعه والي ، اقامت در هتل
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور شام در رستوران توسط مسافر اقامت در هتل 3 ستاره
4
یکشنبه 1397/01/12
صرف صبحانه در هتل، حرکت به سمت کرمانشاه، بازدید از طاق بستان، صرف نهار، خرید سوغات از کرمانشاه، بازدید از مجموعه بیستون، دیواره فرهاد تراش، مجسمه هركول، بازگشت به تهران
صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط آرند تور

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - اتوبوس VIP
2 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور رستوران مسافر هتل 3 ستاره زاگرس ایلام
3 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور رستوران مسافر هتل 3 ستاره زاگرس ایلام
4 رستوران هتل آرند تور رستوران آرند تور - - -
اقامت‌ها: 1 شب اتوبوس 2 شب هتل 3 ستاره
سهم آرند تور کلا 6 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 3 وعده ناهار
سهم مسافر کلا 2 وعده غذا شامل: 2 وعده شام
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 3 وعده
اطلاعات تکمیلی

تور ایلام نوروز 97

براساس منابع تاریخی موجود اقوام ایلامی شاخه ای از اقوامی بودند که حدود پنج هزار سال قبل از میلاد از آسیای میانه به ایران وارد شده ودر جنوب غرب ایران امروزی ساکن شدند و توانستند دولتی مقتدر با قدمت سه هزار ساله یعنی از سال 3500 قبل از میلاد تا 645 قبل از میلاد تشکیل دهند.ایلامیان دولت خود را که شامل خوزستان، اطراف کوههای بختیار، لرستان پشتکوه و انشان یا انزان فارس می شد همزمان با دولت سومری ها تشکیل دادند و شهر شوش را به عنوان پایتخت خود برگزیدند در اوایل حکومت شهرهای اهواز و خایدالو یا همان خرم آباد امروز جزو مهم ترین شهرهای آنان به حساب می آمد اما بعدها سرزمین تحت سلطه شان را تانواحی مرکزی و شرقی ایران گسترش دادند ایلامیان کشور خود را هلتمتو یعنی سرزمین خدا می نامیدند ودر کتیبه های بابلی ایلام را آلامتو یا آلام به معنای کوهستان یا کشور طلوع خورشد ذکر کرده اند همچنین سومری های دشت نشین ناحیه بین النهرین کشور ایلام را ایلام به معنای کشور کوهستانیو اهالی آن را ایلامی یعنی ساکنین مناطق کوهستانی خطاب میکردندواکدی ها هم نام ایلام را از سومری ها اخذ کردند دولت مقتدر ایلام ایلم پس از هزار سال حکومت بالاخره در سال 645 قبل از میلاد با حمله آشور بنی پال – پادشاه آشور – ودستگیری خوم بان کالداش – آخرین شاه ایلام منقرض شد. در دوران حکومت مادها هخامنشیان سلوکیان و اشکانیان این سرزمین به جهت همسایگی با حوزه های همدان کردستان کرمانشاه لرستان و از همه مهم تر قرار گرفتن در کنار شوش خوزستان امروزی دارای آثار تمدن مهمی است. در عهد ساسانیان سرزمین ایلام امروزی را ایالت های مهر جانقذق و ماسبذان تشکیل داده بود که پس از تصرف اعراب مسلمانان آن را سرزمین جبال یا کوهستان نامیدند. ایالت جبال که مرکز آن سیمره بود در دوران حکومت اعراب جزو یکی از سرزمین های تحت حکمتی بغداد وبصره در امد و تا نیمه اول قرن چهارم هجری به حیات خود ادامه داد ولی با وقوع زلزله در سال 334 ه.ق این منطقه برای همیشه از بین رفت و تا دوران قاجاریه اطلاعی از آن در دست نیست اما در دوره قاجاریه با ورود حسین قلی خان ابوقداره به منطقه پشتکوه و پسرش غلامرضا خان به عنوان والی بار دیگر این منطقه را رونق گرفت.

موقعیت جغرافیایی ایلام

استان ایلام در منطقه ایی کوهستانی و در حاشیه جنوب غربی رشته کوه زاگرس قرار  گرفته است بخش عمده این استان را مناطق کوهستانی و یا تپه های ماهوری تشکیل داده که با شیب تندی به دشت های کم ارتفاع منتهی میگردد. به عقیده زمین شناسان هر چند ناهمواری های کبیر کوه متعلق به رسوبات دوران اول تا چهارم زمین شناسی است ولی زمان شکل گیری آن به دوران دوم و سوم زمین شناسی می رسد از مهم ترین کوه های این استان می توان به رشته کوه کبیر کوه در شمال غرب و جنوب شرق کوه های مانشت در شمال ایلام و بالاخره کوههای شهان بانکول در شمال استان اشاره کرد. استان ایلام به دلیل امتداد دو رشته کوه موازیی کبیر کوه و پشتکوه از شمال تا جنوب شرقی به دونیمه شرقی و غربی تقسیم شده است. از لحاظ شرایط آب و هوایی باید گفت بااین که استان ایلام جزو منطق گرم کشور محسوب می شود ولی به دلیل اختلاف ارتفاع اختلاف درجه حرارت و میزان بازندگی در بخش های شمالی جنوبی و غربی از نظر آب و هوایی به سه منطقه تقسیم می شود. منطقه سردسیری شامل مناطق کوهستانی شمال و شمال غربی منطقه  معتدل و سومین منطقه منطقه گرمسیری است که مشتمل بر مناطق غربی و جنوب غربی می شود در کل استان ایلام دارای آب و هوای بیابانی گرم در جنوب و نیمه مرطوب سرد در ناحیه شمالی است که علت آن کوهستانی بودن آن است.

وجه تسمیه: برگرفته از نام تمدن کهن ایلام که در حدود 5000 سال پیش در سرزمین های جنوب غرب ایران زندگی می کردند.

پل گاومیشان

این پل بر روی رودخانه سمیره ساخته شده است پایه های اصلی این پل قطور و مدور بوده و از سنگ های بزرگی تراشیده شده است. این پل موج شکن و طاقچه های مختلفی دارد که بوسیله راهروهای چند پله به هم متصل می شود از این پل به عنوان کاروانسراو سر پناه برای عابرین استفاده می شده است.

تنگه بهرام چوبین

تنگه بهرام از شاهکارهای طبیعی و تاریخی می باشد که در ضلع غربی مسیر جاده دره شهر پل دختر قرار دارد. به این تنگه شکارگاه بهرام هم می گو یند. از جمله آثار ارزنده این تنگه یک قلعه به جای مانده از دوران سامانی است که از سنگ و گچ ساخته شده است.

قلعه والی

یکی از بناهای فرهنگی تاریخی عظیمی است که در سال 1326 ه.ق به دستور غلامرضا خان والی فیلی در محله ای بنام حسین آباد فیلی که به ده بالا مشهور بوده. احداث گردیده است. غلامرضا خان والی این محل و بنا را برای اسکان خود در فصل تابستان انتخاب کرده و آنرا بر روی تپه ای نه چندان بلند احداث کرد. در مورد تاریخچه قلعه سنگ نوشته ای وجود دارد که غلامرضا خان بعد از ذکر چندین سطر از کارهای انجام شده خودمی نویسد امر به ساختن قلعه حسین آباد فیلی که مشهور به ده بالا است نمودم قلعه حمام و باغ به معماریت حاج درویش علی کرمانشاهی و حجاری رضاقلی در سال 1325 قمری به اتمام رسید. قلعه والی در زمان ساخت در فضایی کاملا باز ساخته شده ولی با پیشرفت شهر نشنی اطراف آن با ساختمان های مسکونی و اداری محصور گردید. موقعیت قلعه به نحوی است که از سمت شمال با کوچه ای شش متری و از سمت غرب با خیابانی هشت متری از ساختمان های مسکونی اطراف خود جدا شده است. از شرق نیز با ساختمان های امور اقتصاد و دارائی ایلام محصور شده است و از خنوب به خیابان پاسداران منتهی می شود.

کرمانشاه

کرمانشاه در دوره‌های مختلف دارای نام‌های مختلفی بوده که معمولاً با تغییر از حکومتی به حکومتی دیگر صورت می‌گرفته‌است، در قدیمی‌ترین شکل خود اولین بار در دوران باستان و در زمان فرمانروایی  کاسی ها کرمانشاه را با نام  الیپی می‌خوانندو در دوران  هخامنشیان از کرمانشاه با نام‌های کارمیسین، کارمیشین، کرمینشان و غیره یاد می‌شود.پس از اسلام، اعراب نام کرمانشاه را به قرمسین تغییر دادند و در دوره‌های بعدی کرمانشاه با نام کرمانشاهان و کرمانشاه خوانده می‌شد. در افسانه‌ها بنای شهر کرمانشاه را بدست  طهمورث پادشاه افسانه‌ای  پیشدادیان بیان کرده‌اند.

کرمانشاه از لحاظ بقایای سکونت‌های پیش از تاریخ، یکی از مناطق بسیار غنی و مهم در ایران و غرب  آسیا است. قدیمی‌ترین آثار سکونت بشر در کرمانشاه مربوط به دورهٔ دیرینه‌سنگی است که شامل چند تبر دستی سنگی است که در منطقهٔ گاکیه و غرب هرسین یافت شده‌است. این آثار دست‌کم حدود ۲۰۰ هزار سال قدمت دارند. آثار مهمی از دوران عصر سنگ در غارهای کرمانشاه کشف شده‌است که بیشترشان مربوط به دوره‌های میان سنگی است.

مردم کرمانشاه در دوران باستان بسیاری از نخستین‌های تاریخ را به نام خود ثبت کرده‌اند؛ نخستین انسان‌هایی که در حدود ۹ هزار سال پیش با گرم شدن زمین غارنشینی را ترک کرده و به زندگی یکجانشینی روی آورده‌اند ساکنان این بوم بوده‌اند که نخستین خشت خام را تولید و در ساخت خانه و صنعت از آن استفاده کرده‌اند. و نخستین روستای خاورمیانه در دروان نوسنگی از ۹۸۰۰ ق. م تا ۷۴۰۰ ق. م در این مکان شکل گرفته‌است.

طاق بستان

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دوره ی ساسانی است که در شمال غربی کرمانشاه واقع شده‌است.طاق بستان در قرن سوم میلادی ساخته شده‌است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چند سنگ‌نوشته (کتیبه) به خط  پهلوی کتیبه ای در آن کنده‌کاری شده‌است.

سنگ نوشته ی بیستون

 سنگ نوشته ی بیستون یا کتیبه بیستون، از آثار دوره  ی هخامنشیان واقع در سی کیلومتری شهر کرمانشاه در دامنه  کوه بیستون است.سنگ‌نبشته بیستون یکی از مهمترین و مشهورترین سندهای تاریخ جهان و مهمترین متن تاریخی در زمان  هخامنشیان استکه شرح پیروزی  داریوش بزرگ بر  گوتامه مغ و به بند کشیدن یاغیان را نشان می‌دهد.

لرستان

به اعتقاد بسیاری از باستان شناسان منطقه لرستان از چهل هزار سال پیش محل سکونت اقوامی بود که به علت نداشتن خط هویت آنها ناشناخته مانده است. در این عصر زندگی انسانهای پیش از تاریخ به صورت غارنشینی بوده که از طریق شکار و جمع آوری دانه امرا معاش می کردند. براساس یافته های باستان شناسی این منطقه به عنوان یکی از نخستی سکونت گاههای قدیمی بشری شناخته شده است که بشر توانسته در آن به تدریج مراحل تکلملی خود از دوره پارینه سنگی میان سنگی نسنگی و شهر نشینی را پشت سر بگذارد. به این ترتیب لرستان ازنظر باستان شناسی یکی از مراکز مهم به شمار می اید و از جمله معدود سرزمین هایی است که انسان برای اولین بار به اهلی کردن حیوان ها و کشاورزی پرداخته است. براساس کتیبه های بدست آمده از بابلی ها و سومری ها در هزاره سوم پیش از میلاد اقوام عیلامی و کاسی به ترتیب در جنوب و شمال ایران ساکن بودند که جزو قدیمی ترین مردم آن دوره به شمار می آمدند عیلامی ها که از نژاد بومی ایرانی یعنی آسیانیک بودند نخستین قومی هستند که بر این سرزمین حکومت داشتند. متاسفانه از چگونگی تشکیل جوامع و ابتدای تاریخ این اقوام اطلاع درستی در دست نیست ولی براساس اطلاعات کمی که به دست آمده عیلامی ها توانسته بودند قبل از ورود آریایی ها به ایران در بخش هایی از سرزمین ایران دولتی مقتدر تاسیس کنند. این قوم همچنین توانست به مدت چند هزار سال هویت خود را در برابر اقوام نیرومندی چون سومری ها آکدی ها  بابلی ها و آشوری ها حفظ نماید. اما اختلاف های داخلی و جنگ های خانگی سرانجام باعث شکست این قوم از دشمن خود یعنی آشوری ها شد. علاوه بر اقوام عیلامی در خصوص نژاد اقوام کاسی باید گفت که بین مورخان پژوهشگران تاریخ اختلاف نظر زیادی وجود دارد.برخی آنان را از بومیان نخستین لرستان می دانندو عده ی زیادی نیز آنهارا شعبه ای از آریایی ها می پندارند که پیش از دیگر اقوام آریایی یعنی مادها و پارس ها به ایران مهاجرت کردند. و پس از مدتی اقامت در کو ههای قفقاز و سواحل دریای خزر به سلسله رشته کوه های زاگرس پناه برده و در کوههای لرستان ساکن شدند.آنان مهم ترین قبایل کوهستانی زاگرس به شمار می آمدند.که به دام ئاری مشغول بودندو جزو سوارکاران شجاع و جنگ جو محسوب می شدند. و بارها با همسایگان خود از جمله عیلامی ها و بابلی ها در افتادند. حتی آنها توانستنددولت بابل را شکست داده و به مدت شش قرن بر این سرزمین حکومت کنند. حکومت کاسی ها بر بابل در نتیجه شکست از عیلامی ها به پایان رسید و پس از شکست از عیلامی ها به سرزمین کوهستانی خود یعنی لرستان بازگشتند. از روزگار لرستان در دوران هخامنشیان اطلاعات زیادی در دست نیست ولی شواهد نشان می دهد که کاسی ها در دوران حکومت مادها و هخامنشیان همچنان استقلال و اقتدار خویش را حفظ کرده بودند.آورده شده زمانی که شاهانهخامنشی می خواستند به منظور لشکر کشی به سایر نقاط سپاهی را از قلمرو آن ها عبور دهند مجبور به پرداخت باج به روسای این قوم بودند. استان لرستان در دوره ساسانیان از لحاظ تقسیمات کشوری جزو سرزمین پهله یا پهلو محسوب می شد یعنی سرزمینی بعدها توسط اعراب (جبال) خوانده شد. در این دوره لرستان را مهرگان کدک و منطقه غربی آن یعنی پشتکوه یا ایلام را ماسبذان می نامیدند.حکومت سرزمین لرستان همواره به وسیله یک نفر فرماندار از خاندان مهرگان یا مهران اداره می شد. خاندان مهرگان جزو یکی از هفت خانواده ای بود که در تاسیس سلطنت ساسانیان به اردشیر بابکان کمک کرده بودند. پس از فتح نهاوند توسط اعراب مسلمان در سال 21 ه.ق هرمزان اخرین حاکم ساسانی در لرستان به اسارت آنان در آمد و در پی این اسارت وی نزد عمر در مدینه فرستاده شد و بدین ترتیب از نیمه اول قرن یکم تا اواخر قرن سوم هجری اداره استان لرستان نیز مانند سایر مناطق ایران زیر نظر خلفا بود و اخراج آن ها نیز به حاکمان کوفه پرداخت می شد. با روی کارآمدن سلسله آل بویه از نفوذ خلفا در این سرزمین کاسته شده و در فاصله سال ها ی 348تا 406 ه.ق در درون قلمرو آل بویه لرستان به تصرف خاندانی از کردها معروف به برزیکانی در آمد که در تاریخ به آل حسنویه شهرت یافت و موسس این سلسله حسنویه بن حسین برزیکانی بود که در قسمت عمده کردستان کرمانشاه و همدان را تحت کنترل داشت و بعد از وی پسرش بدر جانشین وی شد و لرستان را نیز جزو قلمرو خود ساخت و شهر شاپور خواست یا خرم آباد و دژمشهور آن قلعه فلک الافلاک را پایتخت و مرکز حکمرانی خود قرار داد این سلسله سرانجام در سال 406 ه.ق توسط سلسله آل بویه منقرض شد. در نیمه نخست قرن پنجم هجری ترکان سلجوقی به ایران حمله کردند و در زمان کوتاهی توانستند به حکومت غزنویان و آل بویه در ایران خاتمه دهند.

وجه تسمیه: سرزمینی که اقوام لر در آن سکنی گزیده اند. لر برگرفته از نام طوایفی است که قبل ازورود آریایی ها به این ناحیه وارد شده بودند و بی ارتباطی با اقوام کاسی نیست.

 

تور ایلام کرمانشاه بیستون نوروز 97 VIP
ایلام کرمانشاه بیستون نوروز 97 VIP نقشه

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.