تور تنگه شیرز اردیبهشت 1403 | تور تنگه شیرز تا دره خزینه
تنگه شیرز
کد تور 1341

تنگه شیرز

55 رای   شما هم امتیاز بدهید!
2.5 روزه از 1 فروردین 1403
جاذبه‌ها

پیمایش بخشی از تنگه شیرز (گرند کنیون ایران)، مجموعه تالاب های سه گانه گوریا، بازدید از دره خزینه

جزئیات این تور
اقامت
1 شب اتوبوس 1 شب خانه محلی
تعداد وعده‌های غذایی
3 وعده با آرند تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
مدت
2.5 روزه از 1 فروردین (2 روز و 1 شب)
زمان حرکت
چهارشنبه 1403/01/01 - ساعت 21:00
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
وسیله نقلیه محلی
مینی بوس
بیشترین فعالیت
خرید آنلاین
برنامه سفر
1
چهارشنبه 1403/01/01

حرکت شب رو به سمت خرم آباد


اقامت در اتوبوس
2
پنج شنبه 1403/01/02

صرف صبحانه در رستوران، بازدید از دره خزینه، بازدید از تالاب سه گانه گوریا، صرف ناهار در رستوران، حرکت به سمت کوهدشت اقامت در خانه محلی


صبحانه در رستوران هتل توسط آرند تور ناهار در رستوران توسط مسافر شام در خانه محلی توسط آرند تور اقامت در خانه محلی
3
جمعه 1403/01/03

صرف صبحانه در خانه محلی، حرکت با مینی بوس محلی به سمت تنگه شیرز پیماش تنگه شیرز و بازدید از پل خدا و مناره شیرز حرکت به سمت کوهدشت صرف ناهار و بازگشت به تهران


صبحانه در خانه محلی توسط آرند تور ناهار در طبیعت توسط مسافر

بیشــتر
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - اتوبوس VIP 32 نفره
2 رستوران هتل آرند تور رستوران مسافر خانه محلی آرند تور خانه محلی کوهدشت
3 خانه محلی آرند تور طبیعت مسافر - - -
اقامت‌ها: 1 شب اتوبوس 1 شب خانه محلی
سهم آرند تور کلا 3 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 1 وعده شام
سهم مسافر کلا 2 وعده غذا شامل: 2 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 2 وعده
درباره سفر

تنگه شیرز

تنگه شیرز که به عنوان ژئوپارک در یونسکو به ثبت رسیده، یکی از بکرترین مناطق بسیار زیبای استان لرستان است که در کوهدشت واقع شده‌است. تنگه شیرز طولی برابر با 5 کیلومتر داشته و رودخانه‌ای در میان آن جریان دارد که در نهایت به رودخانه «سیمره» منتهی می‌گردد.

این تنگه دارای دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع 150 تا 200 متر است که از نزدیکی روستای «گدارگه» شروع شده و تا پرتگاه «هفت رک» ادامه دارد. تنگه شیرز در مرز سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار گرفته‌است.

این دره را طبیعت‌گردان به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استان لرستان می‌دانند که یادگاری چندین میلیون ساله در رشته کوه زاگرس است. سنگ دیواره‌های تنگه شیرز در دوره‌ی سوم زمین شناسی یعنی «مزوزوییک» شکل گرفته و فسیل نرم‌ تن‌های متعددی در میان بافت آن‌ها پیدا شده‌است. پس از پشت سر گذاشتن این منطقه به دشتی سرسبز می‌رسید که درختان سربه فلک کشیده چنار، بلوط، انگور، انجیر و گلابی وحشی را می‌توانید از نزدیک ببینید و از میوه‌های خوشمزه آن‌ها میل کنید. بهتر است در این منطقه اندکی استراحت کنید و خود را برای ادامه‌ی سفر آماده کنید.

پس از گذشتن از این دشت به غار «پل خدا» می‌رسید. غار پل خدا طولی برابر با 150 متر داشته و آب آن بسیار سرد است. هنگامی که وارد این غار می‌شوید، مطمئن باشید که لباس شما کاملاً خیس خواهد شد. بنابراین بهتر است یک دست لباس اضافی همراه خود داشته‌باشید، زیرا در برخی از قسمت‌های غار آب تا بالای زانوی شما می‌رسد. برای رفتن به درون غار حتما از کفش مناسب و هد لمپ استفاده کنید. چون در مسیر رودخانه با وجود سنگ‌های تیز امکان آسیب پایتان وجود دارد از طرفی دیگر غار نوری نداشته و شما در تاریکی مطلق هستید و تنها چیزی که می‌شنوید صدای قدم‌های خودتان درون آب است. این غار یادگاری است که از دوران غارنشینی به جای مانده‌است.

یکی دیگر از شگفتی‌های تنگه شیرز، ستون سنگی است که در میانه‌ی تنگه به ارتفاع 80 متری و قطر 10 ساخته شده و به مناره سنگی شهرت دارد‌. این مناره‌ی سنگی را طبیعت با کمک باد و زلزله در طی میلیون‌ها سال پدید آورده‌است.

دره خزینه

دره خزینه به صورت دره‌ای نعلی شکل است که صخره‌های بلند جزیره‌ای را در میان گرفته‌اند. دور تا دور این جزیره و در کف دره رودخانه‌ی کرخه قرار دارد.

دره خزینه با جاذبه‌های منحصر به فردش به گرند کانیون ایران شهرت دارد، این دره‌ی بسیار زیبای صخره‌ای، شباهت ظاهری زیادی با «گرند کانیون آمریکا» دارد. گرند کانیون دره‌ای در ایالت «آریزونا» است و رود «کلرادو» از میان آن می‌گذرد. طول این دره 446 کیلومتر و عرض آن به 29 کیلومتر است. گرند کانیون ایران در میانه‌ی جاده پلدختر و اندیمشک و در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته‌است.

جاذبه‌های سفر به دره خزینه

  1. پل معلق دره خزینه

بلندترین پل خاورمیانه متعلق به پل معلق دره خزینه بود که با اختلاف 5 متر طول بیشتر، توانسته بود از پل معلق مشکین‌شهر پیشی گرفته و به عنوان بلندترین پل معلق خاورمیانه شناخته شود. پل معلق دره خزینه در منطقه‌‌ای دره‌‌ای و صخره‌‌ای، در سال ۸۲ توسط وزارت نیرو جهت به طول ۱۱۲ متر و ارتفاع ۸۵ متر و عرض دهانه ۸۰ متر برای رفت ‌و آمد گروه تحقیقاتی مطالعاتی کارکنان سد کرخه ۲ ساخته شد. این پل دو استان لرستان و ایلام را به یکدیگر متصل می‌کرد.  مصالحی که این پل با آن ساخته‌شده‌بود، چهار طناب کابلی و چوب ‌های روسی بودند. این پل متاسفانه در نوروز 97 توسط افرادی ناشناس، از سمت ورودی دره استان ایلام در روستای ماژین تخریب شد.

  1. پیچ نعلی اسبی

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، دره خزینه شباهت بسیار زیادی به گرندکانیون در آمریکا دارد. در قسمت پیج نعلی شکل این شباهت به اوج خود رسیده‌است. به گونه‌ای که از دیدن این همه شباهت حیرت خواهید کرد.

  1. صخره‌نوردی و کوه‌نوردی

ارتفاعات موجود در این منطقه یکی از مناطق بسیار مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی است. همین امر باعث شده تا کوهنوردان و صخره‌نوردان بی‌شماری به دره خزینه برای صعود بیایند.

  1. گشت‌و گذار و عکاسی

این منطقه با وجود پیچ نعلی‌شکل یک منطقه‌ی بی نظیر برای عکاسی است. بنابراین توصیه می شود که حتماً دوربین عکاسی خود را برای عکس‌برداری همراه خود ببرید و عکس‌های منحصر به فردی را به یادگار از این منطقه‌ی بی‌نظیر عکاسی کنید.

بهترین زمان سفر به این منطقه چه موقع است؟

همان‌طور که می‌دانید لرستان منطقه‌ای کوهستانی است و بهترین زمان سفر به آن شش ماه اول سال بوده که هوا گرمتر است و در پاییز و زمستان سرمای منطقه بسیار اذیت‌کننده است.

آرامش شاید تنها یکی از ویژگی‌های سفر است که ما آن را احساس می‌کنیم. آن چیزی که مهم‌تر است، تماشای جلوه‌های هنر آفریدگار در گذر زمان است. سفر فرصتی است که از روزمرگی‌های زندگی فاصله بگیریم و پس از اندکی استراحت با انگیزه‌ی بیشتر برای رسیدن به خواسته‌هایمان قدم برداریم. تور تنگه شیرز تا گرند کانیون ایران دره خزینه یکی از همین سفرهاست، پس آن را به راحتی از دست ندهید.

تور تنگه شیرز

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.