تور طالقان بهمن 1402 | آبشار کرکبود
طالقان و آبشار کرکبود
کد تور 134

طالقان و آبشار کرکبود

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

آبشار کرکبود، روستا گردی و بازدید از خانه آیت ا.. طالقانی، بازدید از دریاچه سد طالقان

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 05:30 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران آرند تور طبیعت مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
درباره سفر

تور طالقان

درختان بلندقامت و کهن سال در کنار هوایی عاری آز آلودگی و آسمانی آبی در فاصله‌ی اندکی از تهران یک استراحتگاه بسیار مناسب برای افرادی است که فرصت آنچنانی برای سفرهای طولانی ندارند. اگر قصد دارید شروع هفته‌ای پرانرژی داشته باشید، روزهای واپسین هفته را به یک منطقه خوش آب و هوا همچون طالقان سفر کنید. تور طالقان از آن سفرهای کوتاه یک روزه با درجه سختی 2 از 6 است که شما را به استان البرز می‌برد. در این سفر کوتاه، شما به بازدید از آبشار کرکبود، سد طالقان و خانه آیت الله طالقانی خواهید رفت. آرندتور در این سفر یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبانتان خواهد بود. بهتر است برای پیاده‌روی‌های طولانی از کفش مناسب، کوله یک روزه و تحهیزات لازم برای سفرهای طبیعت‌گردی استفاده کنید.

 طالقان

طالقان دره‌ای خوش آب و هوا  وکوهستانی است که در قسمت جنوبی رشته کوه البرز واقع شده‌است. این ییلاق کوهستانی و خوش آب و وهوا، به علت چشمه‌ها، آبشارها، کوه‌ها، دشت‌های زیبا و بی‌مثالش هرساله گردشگران زیادی را به سفر به این ییلاق کوهستانی جذب می‌کند. از طرفی دیگر طالقان فاصله‌ی چندانی تا تهران ندارد. بنابراین یک مکان بسیار خوش آب و وهوا برای یک آخر هفته است که از دیدنش سیر نخواهید شد. برای تماشای زیبایی‌های این منطقه کافی است از باغ‌های زیبای زیاران گذر کنید، 30 کیلومتر بعد از این باغ‌ها به گردنه ابراهیم آباد در ارتفاعات طالقان می‌رسید. پس از گذر از گردنه‌ی زیبای ابراهیم آباد به دشتی پر از شقایق و دریاچه طالقان خواهید رسید.

سد طالقان سدی مخزنی به طول حدوداً 15کیلومتر که در ارتفاع 1789 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است. اطراف سد طالقان با توجه به شرایط آب و هوایی مطبوعی که ایجاد شده، علاوه بر مناظره‌ زیبا می‌توانید به تفریحاتی همچون ماهی‌گیری و یا آب بازی نیز بپردازید. در این دریاچه انواع ماهی همچون زردپر، قزل‌آلای رنگین کمان و کپور وجود دارد.

پس از تماشای دریاچه طالقان کافی است به سمت روستای گلیرد و زادگاه آیت الله طالقانی بروید. خانه آقای طالقانی به مسجد ابوذر شهرت دارد و توسط دختر ایشان نگهداری می‌گردد. پس از بازدید از منزل ایشان به سمت آبشار کرکبود که در 25 کیلومتری این روستا قرار دارد، حرکت می‌کنید.

آبشار کرکبود

آبشار کرکبود یا کُر، آبشاری کوچک به ارتفاع 5 متر اما کبودررنگ است که از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد. این آبشار با آنکه ارتفاع کوتاهی داشته اما به دلیل پرآب بودن و عبور از دهانه‌ی باریک تنگه، با صدای بسیار پرهیبتی از میان صخره‌های 30 تا 50 متر به پایین می‌ریزد. ارتفاع این آبشار با افزایش آب بیشتر می‌گردد. آبشار کرکبود در فاصله 700 متر از روستایی به همین نام در شهرستان طالقان واقع شده‌است.

بهترین زمان سفر به طالقان

طالقان در چهار فصل سال زیباست اما با توجه به کوهستانی و سرد بودن منطقه، بهترین زمان سفر به آن، بهار و تابستان است تا بتوان در دریاچه طالقان و یا آبشار کرکبود آب بازی کرد. بهتر است در سفر به این منطقه یک دست لباس اضافی همراه خود داشته باشید.

تور طالقان و آبشار کرکبود

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.