تور رفتینگ ارمند اردیبهشت 1403 | پکیج کامل تور ارمند رود

تور رفتینگ ارمند

ماجراجویی در آب های خروشان ارمند
11 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

رفتینگ

به شادی، هیجان، ماجراجویی و اندکی ترس نیاز دارید؟ می‌خواهید انرژی‌تان کاملا تخلیه شده و خود را برای شروعی نو در زندگی آماده کنید؟ در این شرایط سفرهای ماجراجویانه همچون تور رفتینگ چاره‌ کار شماست. تور رفتینگ ارمند به شما کمک می‌کند تا یک سفر تفریحی، هیجانی و شگفت انگیز را با چاشنی ترس همراه کرده و حسابی بخندید و جیغ بکشید و پرانرژی به زندگی و کار و مشغله خود برگردید.

پس، کوله‌تان را ببندید و با آرندتور همراه شوید و به استان چهارمحال بختیاری و رودخانه ارمند رود سفر کنید.

معنای رفتینگ چیست؟

رفتینگ یک ورزش و تفریح هیجانی است که در طبیعت انجام می‌گردد. رفتینگ یا همان قایقرانی در رودخانه خروشان یکی از جذاب ترین فعالیت های توریستی و طبیعت‌گردی است که در آن مسافران سوار بر قایق های بادی مخصوص شده و در رودخانه های خروشان سفر می‌کنند و در عین‌حال از میان مناظر طبیعی همچون: جنگل ها، کوه ها، دشت ها و روستا ها عبورکرده و از تماشای طبیعت و لذت قایق‌سواری و عبور از امواج رودخانه لذت می برند.

بیشتر بخوانید: رفتینگ چیست و چه تجهیزاتی لازم دارد؟
تور رفتینگ ارمند

رودخانه ارمند رود کجاست؟

رودخانه «کارون علیا» یا ارمند رود یکی از رودخانه‌های مشهور در استان چهار محال بختیاری است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان تبدیل شده‌است. این رودخانه پس از عبور از این منطقه، آب رودخانه «سرخون» را دریافت کرده و با پیوستن به رودخانه «بازفت»، به سد «کارون 4 » می‌ریزد.

ارمند رود طولی حدود 20 کیلومتر داشته و با توجه به عرض و عمق مناسبش یک رودخانه مناسب برای انجام ورزش‌ها و تفریحات رودخانه‌ای است.

قایق سواری بر روی ارمند حدود 3 تا 5 ساعت زمان می‌برد. در طی مسیر قسمت‌هایی وجود دارد که می‌توان توقف کرد و از طبیعت بکر آن لذت برد. زیرا این منطقه علاوه بر رودخانه‌ی خروشانش دارای طبیعت بی‌نظیر است.

ارمند رود در واقع همان رودخانه کارون است که به دلیل قرار گرفتن در روستای ارمند، به این نام شهرت یافته‌است.
تور رفتینگ آرمند

در تور رفتیگ ارمند بخندیم یا بترسیم؟

آرند تور در تور رفتینگ ارمند به همراه یک لیدر ماهر و حرفه‌ای شما را سوار بر قایق می‌کند. لیدر رفتینگ هدایت قایق را به عهده دارد و همه‌ی سرنشینان با تبعیت از فرمان لیدر به سمت جلو و یا عقب با تمام توان پارو می‌زنند. گاهی نیز نیازی به پارو زدن نیست و فقط باید از تماشای مناظر اطراف لذت برد!

این سفر شما را برای حوادث پیش بینی نشده آماده خواهد کرد، چون در طی مسیر بارها شرایطی پیش می‌آید که خود را باید برای تلاطم و هیجان و گاه آرامش رودخانه آماده کنید.

به‌گونه‌ای که ناگهان در چند متری خود متوجه تلاطم و طغیان رودخانه شده و باید سریع‌تر و در عین حال هماهنگ با لیدر پارو بزنید.

این امر خود باعث ایجاد هیجان وصف‌ناپذیری در شما می‌شود، هیجانی همراه با شادی و ترس! صدای جیغ و قهقه همراه با ترس همه‌ی وجودتان را بارها خواهد گرفت و خنده‌های شما و همسفرانتان در رودخانه طنین انداز می‌گردد.

در طی این سفر بارها خیس خواهید شد. اما این خیس شدن هم شما را خسته و کلافه نخواهد کرد. پس از گذر از موج‌های خروشان رودخانه و هیجان آن، دوباره آرامش فرا می‌رسید و شما می‌توانید به تماشای مناظر اطراف این رودخانه خروشان بپردازید.

خلاصه، خنده و هیجان در تور رفتیگ ارند تمامی ندارد!
تور رفتینگ آرمند

لوازم و تجهیزات مورد نیاز رفتینگ چیست؟

در این سفر سبک سفر کرده و از بردن لوازم غیرضروری خودداری کنید. لوازمی که برای این سفر نیاز دارید عبارتند از: کفش مناسب (ضد آب)،  کوله، حوله و لوازم شخصی، لباس اضافه جهت تعویض پس از رفتینگ، کارت شناسایی معتبر، داروهای شخصی، کرم ضدآفتاب، عینک افتابی(طبی درصورت نیاز) بند دار

تالاب چغاخور کجاست؟

در سفر رفتیگ ارمند فقط به قایق سواری در رودخانه نمی‌پردازید بلکه به یکی از زیباترین تالاب‌های بین المللی استان چهارمحال و بختیاری نیز سر خواهید زد تا رقص و آواز زیبای پرندگان مهاجر و بومی، کوه‌های سربه فلک کشیده و انعکاس چشم‌انداز زیبای اطراف تالاب در آب را از نزدیک تماشا کنید.

تالاب «چغاخور» یک تالاب بین‌المللی است که زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی است. حضور پرندگان بومی و مهاجری همچون حواصیل، لک لک سفید، کشیم، فلامینگو، شکاری ها، قو، خروس کولی و اردک سرسبز باعث شده این منطقه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی‌اش، محلی مناسب برای برگزاری تورهای پرنده‌نگری نیز باشد.

ویژگی‌های این تالاب تمام شدنی نیست، تالاب چغاخور دارای انواع مختلف ماهی همچون گورخری،عروس، کپور، فیتوفاک و خانواده‌ای خاص از ماهی‌ها به نام گامبوزیا بوده و به یکی از گردشگاه‌های اصلی ماهیگیران تبدیل شده‌است.

اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید به کوه‌های اطراف تالاب و قله «کلار» صعود کنید. تماشای چغاخور، گل‌های لاله و چمنزار پیرامونش به ویژه در فصل بهار بسیار منحصر به فرد و خاص است. مخصوصاً اگر از فراز کوه‌ها به تماشای آن‌ها بپردازید.

جاذبه‌های چغاخور تنها طبیعت زیبای آن نیست، بلکه اثار باستانی و تاریخی همچون شیرهای سنگی در روستای سیف‌آباد و خانی‌آباد، امامزاده حمزه‌علی، باغ خان، چشمه‌سارها و رودخانه‌هایی همچون «چشمه خان» از جمله مناطق دیدنی اطراف این تالاب بین المللی است.
تور رفتینگ آرمند

سوالات متداول تور رفتینگ ارمند

  • شرکت تور رفتینگ ارمند به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

شرکت در تور رفتینگ ارمند، نیاز به مهارت خاصی نیست. ما برای افراد کم تجربه هم برنامه‌هایی ویژه برای قایق‌سواری در آب‌های خروشان ارمند رود داریم.

  • لوازم و تجهیزات مورد نیاز رفتینگ چیست؟

در تور رفتینگ ارمند باید سبک سفر کنید و تنها لازم است لوازم ضروری ای مثل کفش مناسب، کوله، لوازم شخصی، لباس اضافه و کرم ضدآفتاب همراه خود داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/04/30 20:48
لطفا تور رفتینگ یک روزه هم بزارید
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/08/26 23:59
با سلام و احترام
حتما این مورد به واحد عملیات انتقال داده میشود
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.