تور لاله واژگون کوهرنگ بهار 1403

تور لاله واژگون کوهرنگ

دیدار با عشایر بختیاری در آبشار شیخ علی خان
شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور لاله واژگون کوهرنگ

 

لاله‌های واژگون گل‌های بسیار زیبایی هستند که در اردیبهشت‌ماه در دشت وسیع کوهرنگ دلبری می‌کنند و هزاران طبیعتگرد و دوست‌دار طبیعت را به تماشای خود دعوت می‌کنند. این گل‌های زیبا دو رنگ زرد و قرمز در دشت‌های کوهرنگ می‌رویند و تمام دشت را پر می‌کنند. لاله‌های واژگون کوهرنگ یک اثر طبیعی ملی، که تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته‌است.

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ به وسعت 3600 هکتار در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است.

تور لاله واژگون کوهرنگ آرندتور از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر دو و نیم روزه به بازدید از چشمه دیمه، آبشار شیخ علی جان، پل زمانخان قلعه چالشتر و تونل اول کوهرنگ بروید.

تور لاله واژگون کوهرنگ با حرکت اتوبوس VIP به سمت شهرکرد در شب به مدت تقریباً 7 ساعت آغاز می‌شود. صبح پس از صرف صبحانه، بازدید‌های شما آغاز می‌گردد. در این سفر دو و نیم روزه، آرندتور با چهار وعده غذا و دو میان وعده میزبا شما خواهد بود. در ادامه آرندتور به معرفی تمامی مناطقی که در تور لاله واژگون کوهرنگ به دیدن آن‌ها خواهید رفت، می‌پردازد.

  1. لاله واژگون کوهرنگ

لاله واژگون کوهرنگ یکی از 20 اثر طبیعی ملی ایران است که مورد حمایت سازمان محیط زیست نیز قرار گرفته‌است. لاله‌های واژگون در ارتفاع 2800-25000 متری دامنه کوه «میلی» قرار گرفته‌اند. لاله واژگون کوهرنگ را محلی‌ها به نام «گل بگریو» یعنی گل گریان یا اشک مریم می‌شناسند. بهترین زمان سفر به کوهرنگ و تماشای لاله‌های واژگون اواخر فروردین و اردیبهشت زیباست. البته این زمان به صورت تقریبی است و بستگی به دمای هوا دارد.

 

  1. چشمه دیمه

چشمه دیمه یک چشم‌انداز متفاوت و عالی است که از دامنه‌های زردکوه سرچشمه می‌گیرد. این چشمه در مجاورت روستای دیمه قرار داشته و آب بسیار زلال و گوارایی دارد. آب چشمه دیمه بسیار پرخاصیت است. به گونه‌ای که سالانه هزاران گردشگر از این منطقه بازدید کرده و از آب چشمه برای خاصیت درمانی‌اش استفاده می‌کنند. اگر کلیه شما مشکل دارد و یا پوسیدگی دندان دارید، آب چشمه دیمه چاره‌ی درد شماست. با توجه به همین ویژگی در کنار چشمه دیمه کارخانه آب معدنی کوهرنگ برپا شده تا از این آب پرخاصیت برای مصارف داخلی و حتی صادرات استفاده کنند.

چشمه دیمه به عنوان هشتاد و چهارمین اثر ملی ایران در سال 1388 به ثبت ملی رسیده‌است. این چشمه  در10 کیلومتری از شهر چلگراد در مرکز شهرتان کوهرنگ قرار دارد.

 

  1. آبشار شیخ علی خان

آبشار شیخ علی خان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال بختیاری است که در اوج تابستان هم می‌توان قندیل‌های یخی نیم متری آویزان آن را تماشا کرد. گاهی طول این قندیل‌ها به یک متر هم می‌رسد. آبشار شیخ علی خان در روستای سرآقا سید قرار دارد. خود این روستای پلکانی یکی از جاذبه‌های این منطقه است. آبشار شیخ علی خان یک آبشار بسیار پرآب است که در پنج کیلومتری از شهر چلگرد قرار دارد. این آبشار با منظره‌ی زرد کوه که در مقابلش قرار دارد به‌سان یک تابلوی نقاشی بکر و منحصر به فرد است که از دیدنش سیر نخواهید شد.

  1. پل زمانخان

پل زمانخان یکی از صدها پل تاریخی است که در ایران وجود دارد. این پل بر روی رودخانه‌ی زاینده رود قرار دارد و در دوره صفویه ساخته شده‌است. پل زمانخان دو دهانه قوسی شکل داشته و بروی سه پایه سنگی جای گرفته‌است. محیط پیرامون این پل تاریخی در فصل بهار سرشار از سبزی و طراوت است باغ های فراوان و رودخانه‌ی پرآب زاینده رود از جمله جذابیت‌های این منطقه زیباست. پل زمانخان در شهرستان سامان قرار گرفته، این شهر در 35 کیلومتری شهرکرد قرار دارد و به علت داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی بسیار متعدد به مانند نگینی در حوزه‌ی گردشگری استان چهارمحال بختیاری می‌درخشد.

  1. قلعه چالشتر

قلعه چالشتر یا قلعه خدا رحم خان یک بنای تاریخی بسیار باشکوه که معماری آن ترکیبی از هنر ایرانی و اروپایی است و در دوره قاجاریه ساخته شده‌است. این بنا با وجود ستون‌های سنگینش عظمتش چندین برابر شده‌است. می‌گویند علی اکبر دهخدا در جنگ جهانی اول به استان چهارمحال بختیاری گریخته و از کتابخانه قلعه چالشتر برای تألیف کتب امثال الحکم و لغت نامه استفاده کرده‌است. بنای شمالی قلعه چالشتر تا دهه هفتاد مورد استفاده قرار می‌گرفته در صورتیکه قسمت جنوبی قلعه نود درصدش کاملاً از بین رفته بود که مورد بازسازی قرار گرفته‌است. قلعه چالشتر به وسعت 1200 مترمربع در شهر چالشتر شهرستان شهرکرد قرار گرفته و به عنوان یکی از آثار ملی ایران در سال 1377 به ثبت رسیده‌است.

  1. تونل اول کوهرنگ

تونل اول کوهرنگ یکی از جاذبه‌های شهرستان کوهرنگ است که هر گردشگری در بازدید از این شهرستان حتما سری به آن هم می‌زند. این تونل بسیار زیبا برای انتقال آب رود «ماربر» آب کوهرنگ به زاینده رود استفاده می‌گردد. تونل اول کوهرنگ در سال 1332 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. تونل دوم آن در سال 1350 و تونل سوم در دهه 1370 به بهره‌برداری رسیده‌است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.