تور قلعه الموت بهمن 1402 | قلعه حسن صباح الموت
قلعه الموت و دریاچه اوان
کد تور 108

قلعه الموت و دریاچه اوان

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

گذر از طبیعت کوهستانی الموت، بازدید از قلعه حسن صباح در الموت، دریاچه زیبای اوان، تماشای مناظر زیبای منطقه

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 04:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
در رستوران به عهده آرند تور
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران (بوفه) آرند تور رستوران آرند تور - -
سهم آرند تور کلا 2 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه 1 وعده ناهار
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

قلعه الموت

تور قلعه الموت از شما دعوت می‌کند تا به تماشای طبیعت و کوهستان الموت رفته و از قلعه حسن صباح و دریاچه زیبای اُوان بازدید کنید. این تور یک سفر یک روزه است که درجه سختی آن 2 از 6 بوده، بنابراین نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالایی ندارد. در این سفر یک روزه به دلیل پیاده‌روی نسبتاً زیاد و رفتن به قلعه الموت، حتماً از کفش مخصوص کوهنوردی، باتوم، عینک آفتابی و کوله یک روزه استفاده کنید. آرند تور دو وعده اصلی و یک میان وعده میزبان شما در این سفر خواهد بود. بنابراین؛ نیازی به آوردن غذا در این سفر ندارید.

دریاچه اُوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی ملی ایران

دریاچه‌ای نیلگون و زیبا با مساحت 70 هزار مترمربع و عمق 8.6 متری در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا در میان پوشش گیاهی متنوع و کوه‌های استوار و آسمان آبی محصور مانده‌است. این دریاچه‌ی شگفت‌انگیز  اُوان نام دارد. اُوان به معنای محل گرد آمدن آب است. این دریاچه طبیعی که در 20 بهمن1389 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته، به جهت چشم انداز بی مثالش در میان طبیعت‌گردان شهرت فراوانی دارد. در مورد قدمت دریاچه اُوان سخن و روایت بسیار است، گروهی معتقدند این دریاچه بر اثر لغزش زمین در حدود 500 سال پیش به وجود آمده، اما عده‌ای دیگر براین اعتقادند که اُوان بازمانده یک دریاچه بزرگتر همچون کاسپین است که به مرور زمان از وسعتش کاسته شده و به شکل دریاچه امروزی درآمده‌است. آن چیزی که همه محققان در موردش اتفاق نظر دارند این است که بخش اصلی آب این دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی و بخش اندکی از بارندگی تأمین می‌شود.

فاصله دریاچه اُوان از تهران حدود 4 ساعت است. برای رسیدن به این دریاچه باید از مسیر آسفالته ولی پر پیچ و خم عبور کنید. این مسیر به قدری زیباست که بارها دوست دارید، بایستید و از تماشای طبیعت بی‌مثال منطقه لذت ببرید. هرچه به قلعه الموت نزدیک‌تر می‌شوید، جذابیت مسیر برای شما بیشتر خواهد شد و سختی مسیر را فراموش خواهید کرد.

قلعه الموت، اشیانه عقاب

الموت یک روستا یا یک محله نیست بلکه منطقه‌ای سرسبز است که در دامنه کوه‌های البرز مرکزی و در حاشیه دره بزرگ شاهرود قرار گرفته‌است. این سرزمین کهن، داستان و افسانه‌های زیادی را در دل خود جای داده‌است و در طول تاریخ دست خوش حوادث متعددی شده‌ که مشهورترین آن حسن صباح و قلعه الموت است که شهرتی جهانی دارد. این قلعه در اعماق کوهستان و برصخره‌ای به ارتفاع 2163 متر از دریا به ابعاد 120 متر طول و عرض حدود 35 متر بنا شده‌است. قلعه الموت به سبب معماری ویژه و نظامی‌اش در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است، برای رسیدن به قلعه الموت باید بیش از 400 پله سنگی را بالا بروید بنابراین حتما از کفش کوهنوردی و باتوم برای طی کردن مسیر استفاده کنید. در طول مسیر هر چند لحظه بهتر است بالای سرتان را نگاه کنید تا از تماشای پرواز عقاب‌های تیزبال الموت لذت ببرید.

تور قلعه الموت و دریاچه اوان

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.