دریاچه‌ی چورت مازندران
عروسی در میان جنگل بکر

دریاچه‌ی چورت مازندران

شما هم امتیاز بدهید!

دریاچه‌ی چورت یا میانشه در مسیر ساری به کیاسر و ده کیلومتری روستای چورت از توابع بخش چهاردانگه در شهرستان ساری واقع شده است.این دریاچه یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور به شمار می‌رود که در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های خارق‌العاده‌ای را در معرض دید مسافران می‌گذارد.

در میان جنگل

چورت همچون عروسی در میان جنگلی بکر با درختان کهنسال قرار گرفته است. این دریاچه دو و نیم هکتار مساحت دارد. برای رفتن به چورت یا باید ماشین مناسب داشته باشید یا با وانت‌های اهالی چورت به آنجا بروید. به دلیل خاکی بودن مسیر، در بیشتر ماه‌ها گل و لای ممکن است برای رفت و آمد مشکل ایجاد کند.

 

ماهی‌های مهمان

دریاچه‌ی چورت پر از ماهی‌های گوناگون است. ولی فرق اینجا با دریاچه‌های دیگر آن است که ماهی‌های چورت به وسیله‌ی اهالی به آب دریاچه ریخته شده‌اند. در هر صورت، ماهیگیری یکی از تفریحات مرسوم و محبوب در چورت است که لذت بسیاری به همراه دارد.

 

درختان میوه

اطراف دریاچه‌ی چورت پر از درختان میوه‌ای است که در دل جنگل وحشی روییده‌اند. درختان ازگیل، گردو و تمشک وحشی از جمله‌ی این درختان‌اند که محصول خود را با سخاوت در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

 

تنه‌های درخت دریاچه

وقتی آب دریاچه در برخی ماه‌های سال پایین‌تر می‌رود، آثار تنه‌های درختانی میان آن معلوم می‌شود. این تصویر با آمدن مه غلیظ، ترکیبی ایجاد می‌کند که وهم‌آلود و کمی ترسناک است.

 

چادرزدن در کنار چورت

به دلیل قرارگرفتن دریاچه‌ی چورت در میان جنگل، فضایی مناسب برای چادرزدن در اطراف آن فراهم آمده است. البته اگر نمی‌خواهید چادر بزنید می‌توانید به روستای چورت بروید و شب را در آنجا اقامت کنید.

 

جاذبه‌های نزدیک

باداب سورت شگفت‌انگیز و سد سلیمان تنگه از جمله جاذبه‌های طبیعی نزدیک دریاچه‌ی چورت محسوب می‌شوند. در صورتی که زمانش را داشتید حتماً از این دو مکان دیدن کنید.



1395/06/01 | کد مطلب: 292
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.