دیدنی‌های گیلوندرود
کوچکترین روستای گیلان

دیدنی‌های گیلوندرود

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

روستای گیلوندرود یا گیلوان‌رود که قدیمی‌ها به آن گیلندروئه‌خاله می‌گفتند، در مسیر جاده‌ی فومن به ماسوله در استان گیلان قرار دارد. فاصله‌ی این روستای زیبا با ماسوله هشت کیلومتر است و با یک جاده‌ی فرعی به طول سه کیلومتر از مسیر اصلی فومن جدا می‌شود.

کوچکترین روستای گیلان

گیلوندرود با شش خانوار کوچکترین روستای گیلان است. اما همین شش خانوار صفا و صمیمیتی به اندازه‌ی یک شهر بزرگ دارند. راه صعب‌العبور این روستا از قدیم باعث شده که تعداد ساکنین آن کم باشد.

 

آبشار بکر باسکمون

آبشار باسکمون یا بازکمان معروف‌ترین جاذبه‌ی روستای گیلوندرود است. این آبشار، بسیار زیبا و بکر باقی مانده و خنکی آب آن در سراسر گیلان بی‌نظیر است. با ۴۵ دقیقه پیاده‌روی از روستا می‌توان به این آبشار دیدنی رسید و در کنار آن لحظات شیرینی را تجربه کرد. در کنار این آبشار، یک قهوه‌خانه‌ی قدیمی هم با منویی ساده ولی فضایی صمیمی از شما پذیرایی می‌کند.

 

روستایی با برق خورشیدی

جالب است بدانید که روستای گیلوندرود تا همین چند سال پیش فاقد برق بود، ولی حالا با نصب پنل‌های خورشیدی توسط اهالی روستا، دارای برق شده است.

 

کوهنوردی با لذتی دوچندان

یکی از جاذبه‌هایی که گردشگران را به گیلوندرود می‌کشاند، مسیر دلپذیر و بکر این روستاست. به دلیل سکوت و آرامشی که در اطراف روستای گیلوندرود حاکم است، کوهنوردان در گروه‌های مختلف چندنفره، خانوادگی، حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به این روستا می‌آیند و مسیر دلنشین کوه‌های منطقه را می‌پیمایند. این روستا پر از چشمه‌های طبیعی و هوای مناسب برای کمپ کردن و تفریح و ورزش است.

 

آبشار دره‌ی خونین

خونه دره یا دره‌ی خونین اسم آبشاری است که در مسیر باسکمون قرار دارد. دیواره‌ی این آبشار به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است و محلی‌ها بر این اعتقادند که یکی از اولیاء الهی سوار بر اسبش در این آبشار به شهادت رسیده و در نتیجه دره‌ی خونین منطقه‌ای مقدس است.



1395/05/13 | کد مطلب: 268
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.