موزه های اصفهان
از بال پروانه‌ تا اژدهای کومودو

موزه‌های اصفهان

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

اصفهان با داشتن دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیار، هرساله مقصد گردشگران فراوانی از ایران و جهان است. از جمله جاذبه‌های شهر اصفهان، موزه‌های فراوان آن است که در این مطلب به معرفی چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

موزه‌ی تاریخ طبیعی

این موزه در بنایی متعلق به سده‌ی نهم هجری شمسی معروف به تالار تیموری قرار گرفته است. موزه‌ی تاریخ طبیعی هفت بخش دیدنی دارد که عبارتند از سالن گیاهشناسی، زمین شناسی، جغرافیای طبیعی، مهره‌داران، کمک آموزشی، دیدنی‌های جهان خلقت و بی‌مهرگان. این موزه‌ی شگفت‌انگیز در خیابان سپه اصفهان چهارراه استانداری واقع شده است.

 

موزه‌ی هنرهای معاصر و موزه‌ی هنرهای تزئینی

این دو موزه در عمارت رکیب‌خانه قرار دارند که متعلق به عصر صفوی است. موزه‌ی هنرهای تزئینی ۲۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و از بخش‌های مختلفی چون خط و کتابت، آثار لاکی و روغنی، دست‌بافته‌ها، نگارگری، آثار فلزی، آبگینه و سفال و آثار چوبی تشکیل شده است. این دو موزه در خیابان استانداری اصفهان واقع شده‌اند.

 

موزه‌ی پروانه‌ها

موزه‌ی شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار دارد. مساحت موزه ۲۰۰۰ متر مربع است و در آن از ۲۲۰۰ پروانه‌ی تاکسیدرمی و ۱۰۰ گونه گل و گیاه نگهداری می‌شود.

 

موزه‌ی پرستیژلند

این موزه ۱۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و در طبقه‌ی چهارم مجموعه‌ی اصفهان سیتی سنتر در اتوبان دستجردی واقع شده است. موزه‌ی پرستیژلند هفت تالار اصلی و دو تالار فرعی دارد. تالارهای این مجموعه عبارتند از تکنولوژی‌های قدیم، کلکسیون ساعت، لوازم صوتی و تصویری، تالار قاجار، تالار فرش، آثار سفالی و شیشه‌ی اسلامی، ایران باستان، موسیقی و آثار هنرمندان معاصر اصفهان.

 

موزه‌ی وانک

موزه‌ی کلیسای وانک اصفهان در سال ۱۹۰۵ میلادی با تلاش طاطاووس هونانیان در حیاط کلیسای وانک در خیابان نظر احداث شد. در این موزه کتاب‌های خطی، نسخ قدیمی، تابلوهای نفیس نقاشی و گچبری، آثار فلزی، منسوجات، ظروف چینی و دستگاه‌های چاپ به نمایش درآمده‌اند.

 

موزه‌ی خزندگان زنده

این موزه‌ی ترسناک ولی دیدنی، در پارک ناژوان واقع شده و چهل آکواریوم از انواع مارهای سمی و غیرسمی، اژدهای کمودو، تمساح آمازون، ایگوانا، عقرب و دیگر خزندگان در آن نگهداری می‌شود.



1395/04/24 | کد مطلب: 259
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.