جنگل های ارسباران | ارسباران
کوه‌های مه‌آلود ارسباران

ارسباران سرزمین جنگل و چشمه و برج

شما هم امتیاز بدهید!

کوهستان ارسباران در شمال آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این کوه‌ها را قره داغ هم می‌نامند. مناظر زیبا و دیدنی این کوهستان در فصل‌های مختلف، جذابیت‌های متنوعی دارد.

قلعه بابک

این دژ مستحکم بالای کوهی با ارتفاع ۲۳۰۰ متر واقع شده است. قلعه بابک سه کیلومتر تا شهر کلیبر فاصله دارد و قدمت آن به دوره‌ی ساسانیان می‌رسد. این قلعه با برج و باروها، پلکان سنگی و دالان های محکم، چشم‌اندازی استثنایی به دشت‌ها و جنگل‌های اطراف دارد.

تور تبریز ارسباران

دره‌ی مکیدی

این دره‌ی باشکوه چشمه‌های دلنشینی دارد و پارک جنگلی مکیدی را در دل خود جا داده است. میوه‌های فندق، تمشک و گردو در این دره به وفور دیده می‌شود. سرتاسر دره پر از گیاهان دارویی مثل آویشن، شیرین بیان و بومادران است.

بهشت آینالو

آینالو روستایی دست‌نخورده است که در دل کوه‌های ارسباران می‌درخشد. عمارتی قدیمی بر فراز کوهی نزدیک روستا قرار دارد. جنگلی انبوه و حفاظت ‌شده هم با گوزن‌ و آهوهای بسیار پذیرای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت است.

چشمه‌های آب گرم

کوه‌های ارسباران چشمه‌های آب گرم جذابی دارد که حالا بزرگترین مجتمع آب‌درمانی کشور هم از این چشمه‌ها تغذیه می‌شود. این مجتمع نزدیک روستای متاللی واقع شده و از بخش‌های مختلفی چون استخر سرپوشیده، رستوران، زمین بازی و سالن ورزشی تشکیل شده است.

چنار کهنسال

در روستای کوانق و بین کوه‌های بلند ارسباران، درخت چنار پیری قرار دارد که قطر آن به سه متر می‌رسد. عمر این درخت را تا پانصد سال تخمین زده‌اند.



1395/04/24 | کد مطلب: 253
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.