معرفی کامل کوه فوجی یاما ژاپن | آرندتور

آشنایی کامل با کوه فوجی یاما ژاپن

شما هم امتیاز بدهید!

کوه فوجی یاما یکی از زیباترین جاذبه‌های کشور ژاپن است که به واسطه‌ی چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت خارق‌العاده‌ی اطراف خود در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ از طرفی دیگر به دلیل ارتباط فوجی یاما با آیین مذهبی و باستانی شینتو این کوه در بین مردم ژاپن مکانی مقدس با جایگاهی ویژه محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به ژاپن و بازدید از کوه فوجی یاما را دارید، بهتر است پیش از راهی شدن کلیه‌ی اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آورید، پس تا انتهای این مطلب از وبلاگ آرند تور با ما همراه باشید.

تور ژاپن

کوه فوجی یاما کجاست؟

برای رسیدن به کوه فوجی یاما و بازدید از آن باید به غرب توکیو بین استان‌های یاماناشی و شیزوئوکا سفر کنید. فوجی در اصل به معنای زندگی جاویدان است و فتح آن اولین بار در سال ۶۶۳ توسط یک راهب صورت گرفت. جالب است بدانید که فوجی با ارتفاع ۳۷۷۶ متری خود از سطح دریا بلندترین قله در ژاپن و یک آتشفشان غیرفعال محسوب می‌شود.

کوه فوجی یاما

نگاهی به تاریخچه‌ی کوه فوجی یاما

همان‌طور که اشاره کردیم فوجی یاما مکانی مقدس در بین مردم کشور ژاپن به ویژه معتقدان به مذهب شینتو محسوب می‌شود. به باور این افراد الهه مظهر طبیعت ژاپن یعنی سنگن ساما در این قله سکونت دارد، به همین جهت جایگاه مخصوصی برای او در بالای کوه ساخته شده است. از طرفی دیگر بودایی‌های ژاپنی هم باور دارند که کوه فوجی یاما دروازه‌ای به سمت جهان دیگر است.

کوه فوجی یک آتشفشان خاموش است که آخرین بار در بین سال‌های ۱۷۰۷ تا ۱۷۰۸ فوران کرد و شرقی‌ترین نقطه در کره زمین محسوب می‌شود؛ به طوری که هر روز آفتاب پرتوهای خود را ابتدا بر روی آن می‌تاباند. بعد از فتح اولیه افراد زیادی این کوه را فتح کردند و در حال حاضر آمار سالانه ۱۰۰ هزار فتح به آن اختصاص داده شده است.

تاریخچه‌ی کوه فوجی یاما

بررسی جغرافیای کوه فوجی و اثر آن بر محیط اطراف

کوه فوجی یاما یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق طبیعی در کشور ژاپن بوده که ترکیبی از کوهستان، دریاچه، غار، مزارع چای، چشمه‌ی آبگرم و... را در نزدیکی خود جای داده است. با توجه به اینکه سالانه گردشگران زیادی به قصد کوهنوردی و بازدید از این مکان به ژاپن سفر می‌کنند دولت این کشور تلاش کرده تا با پیگیری اقدامات مختلف از منابع طبیعی، گیاهان و جانورانی که در نزدیکی این مکان وجود دارند، محافظت کند.

تعدادی از این اقدامات شامل کنترل آلودگی هوا، مدیریت پسماندها، حفاظت از منابع آب موجود، تنظیم محدودیت برای تعداد کوهنوردان، اطلاع‌رسانی در مورد حفظ طبیعت و محافظت از گیاهان و جانوران محلی است تا این جاذبه‌ی فوق‌العاده تا سال‌های سال همچنان به حیات خود ادامه دهد.

بررسی جغرافیای کوه فوجی و اثر آن بر محیط اطراف

باورهای مردم ژاپن در مورد کوه فوجی یاما

مردم ژاپن باورها و اعتقادات متعددی در مورد این کوه دارند که در مجموع ترکیبی از جن و روحانیت، زیبایی طبیعت، استقلال شخصی و نمادی از هویت ژاپنی را در بر می‌گیرد. بعضی از افراد بر این باورند که معبدها و آبشارهای اطراف فوجی یاما مکان‌های مقدسی هستند که باید همواره در آن‌ها مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار شوند؛ چرا که خدایان و ارواح مختلف در این کوه سکونت دارند.

از طرفی دیگر در بین عمده‌ی مردم، فوجی یاما نشانی از زیبایی‌های طبیعت و پاکی است به همین جهت همواره در داستان‌ها و فلسفه‌ی ژاپنی به بهانه‌های گوناگون به این کوه اشاره می‌شود. به‌علاوه صعود به آن هم نشان‌دهنده‌ی قدرت و استقامت و بهترین راه برای اثبات استقلال و اراده‌ی شکست‌ناپذیر انسان است.

باورهای مردم ژاپن در مورد کوه فوجی یاما

نکات و دانستنی‌ها جالب در مورد کوه فوجی

  • در اطراف این کوه در مجموع ۵ دریاچه به نام‌های موتوسوکو، کاواگوچیکو، شوجیکو، یاماناکاکو و سایکو قرار دارد.
  • تا سال ۱۹۱۲ صعود بانوان به کوه فوجی یاما ممنوع بود.
  • کوه فوجی یاما در مجموع از سه آتشفشان جداگانه به نام‌های کوماتیکو، کوفوجی و فوجی تشکیل شده است.
  • آتشفشان فوجی در سال ۲۰۱۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
  • فصل صعود به کوه فوجی از ماه جولای آغاز می‌شود و در ماه آگوست به پایان می‌رسد.
  • دانشمندان بر این باور هستند که احتمال فوران مجدد کوه فوجی یاما وجود دارد.
  • این کوه در بین ژاپنی‌ها نمادی از خوش‌شانسی است و با تماشای آن احساس آسایش و آرامش وجود آن‌ها را فرا می‌گیرد.

نکات و دانستنی‌ها جالب در مورد کوه فوجی

آیا افراد مبتدی می‌توانند کوه فوجی یاما را فتح کنند؟

صعود از کوه فوجی یاما چالشی بزرگ و در عین حال هیجان‌انگیز است که در بین تازه‌کارها و افراد مبتدی محبوبیت بسیار بالایی دارد. با این حال برای فتح قله ضروری است که به نکات ذکر شده در این قسمت به صورت ویژه توجه کنید:

داشتن آمادگی جسمانی کافی

صعود از ایستگاه پنجم کوه فوجی تا قله حدود ۶ ساعت زمان می‌برد؛ بنابراین برای موفقیت در آن باید از آمادگی جسمانی کافی برخوردار باشید. به همین جهت توصیه می‌شود که حتماً پیش از صعود یک سری از تمرین‌های مرتبط مثل ورزش‌های قدرتی پا، تمرین‌های هوازی و مواردی از این دست را انجام دهید.

توجه به محدودیت‌های فردی

هر شخصی به خوبی از محدودیت‌های فیزیکی و جسمانی خود اطلاع دارد؛ بنابراین به هیچ‌عنوان در صعود عجله نکنید و با توجه به سرعت همیشگی خود مسیر را طی کنید. بیماری ارتفاع یا همان کوه‌زدگی می‌تواند صرف‌نظر از تجربه همه را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ به همین جهت باید به واکنش بدنتان به تغییر ارتفاع توجه کنید.

توصیه‌ی افراد حرفه‌ای که تجربه‌ی چندین بار صعود از این قله را دارند، این است که شب را در یکی از کلبه‌های کوهستانی بگذرانید تا بدن شما با شرایط تغییر ارتفاع سازگار شود و خطر کوه‌زدگی در آن به حداقل برسد.

در نظر گرفتن شرایط مسیر

با توجه به مسیر انتخابی برای صعود باید برای شرایط مختلف خود را آماده کنید. برای مثال یوشیدا یک مسیر زیگزاگی با احتمال لغزندگی بسیار بالا است؛ در نتیجه به منظور ممانعت از هرگونه اتفاق ناخوشایند باید کلیه‌ی اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید.

نحوه دسترسی به کوه فوجی یاما

جاهای دیدنی اطراف کوه فوجی یاما

علاوه بر صعود از کوه فوجی یاما و تماشای مناظر زیبای اطراف از فراز آن می‌توانید از جاهای دیدنی ژاپن  هم که در نزدیکی این کوه قرار دارند، بازدید کنید:

۱. بازدید از دریاچه کاواگوچیکو

در روزهای صاف و آفتابی می‌توانید انعکاسی خارق‌العاده از کوه فوجی را بر روی آب دریاچه‌ی کاواگوچیکو تماشا کنید. کاواگوچیکو دومین دریاچه بزرگ اطراف این کوه به شمار می‌رود و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. شما می‌توانید از موزه جنگل موسیقی در نزدیکی این دریاچه هم دیدن کنید.

۲. شرکت در تور غذا

یکی از بهترین روش‌های گشت و گذار در نزدیکی کوه فوجی یاما شرکت در یک تور غذا به خصوص برای افرادی است که به فعالیت‌های ورزشی مثل کوهنوردی علاقه‌ای ندارند. یکی از پرطرفدارترین تورهای غذا به نام Flavors of Mt. Fuji Food Tour with the Shinkansen Bullet Train در طول سه ساعت برگزار شده و در آن با استفاده از یک راهنمای محلی ضمن سر زدن به مغازه‌ها و رستوران‌های قدیمی و بومی می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ی این کشور را هم امتحان کنید.

۳. غار یخی ناروساوا

حتماً در زمان بازدید از کوه فوجی یاما به غار یخی ناروساوا هم که در جنگل آوکیگاهارا قرار دارد سر بزنید. درون این غار ستون‌ها و دیوار یخی شگفت‌انگیزی قرار گرفته‌اند که امکان بازدید از آن‌ها در تمامی طول سال وجود دارد.

۴. مزارع چای ایمامیا

اگر به عکاسی یا مناظر طبیعی علاقه‌ دارید حتماً از مزارع چای ایمامیا در نزدیکی کوه فوجی یاما بازدید کنید. البته برای اینکه بهترین ویو ممکن را در اختیار داشته باشید باید بازدید خود را بین ماه آوریل و اوایل می انجام دهید یعنی زمانی که تابستان در ژاپن هنوز آغاز نشده و برف قله‌ی فوجی یاما را پوشانده است.

۵. چشمه‌های آبگرم

علاوه بر کوه فوجی یاما چشمه‌های آبگرم اطراف آن هم یکی از نمادهای کشور ژاپن محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از گرمای دلنشین این چشمه‌ها منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از قله فوجی را هم تماشا کنید. تعدادی از چشمه‌های آبگرم پیش روی شما شامل هوتاراکاشی، فوجیکاواگوچیکو، یاماناکاکو و هاکونه هستند.

جاهای دیدنی اطراف کوه فوجی یاما

سخن نهایی

کوه فوجی یاما و جاذبه‌های طبیعی اطراف آن از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای لذت بردن از طبیعت، حیوانات و گیاهان بومی، عکاسی و استراحت کردن هستند؛ بنابراین اگر قصد سفر به ژاپن را دارید حتماً بازدید از این کوه و جاذبه‌های نزدیک آن را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

سوالات متداول

۱. ارتفاع کوه فوجی یاما چقدر است؟

فوجی با ارتفاع ۳۷۷۶ متری خود از سطح دریا بلندترین قله در ژاپن محسوب می‌شود.

۲. کوه فوجی یاما کجاست؟

این کوه در غرب توکیو بین استان‌های یاماناشی و شیزوئوکا واقع شده است.

۳. علت شهرت کوه فوجی یاما چیست؟

فوجی یاما به دلیل شکل مخروطی جالب توجه خود شناخته شده است و نماد مقدسی برای مردم ژاپن محسوب می‌شود.

۴. آیا امکان فتح کردن و صعود از کوه فوجی وجود دارد؟

بله؛ چهار مسیر کلی پیش روی شما برای فتح کوه فوجی یاما وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها مسیر یوشیدا است.

۵. آیا کوه فوجی هنوز فعال است؟

فوجی یاما آتشفشانی خاموش محسوب می‌شود که در حال حاضر حدود ۳۰۰ سال از آخرین فعالیت آن می‌گذرد؛ با این حال کارشناسان باور دارند که ممکن است روزی مجدداً فوران کند.



1403/01/28 | کد مطلب: 1999
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.