خطرناک ترین شهر ژاپن کجاست؟!{ ۱۰ شهر خطرناک}| آرندتور

خطرناک ترین شهر ژاپن کجاست؟!

شما هم امتیاز بدهید!

ژاپن کشوری شگفت‌انگیز است که در شهرهای گوناگون آن می‌توان تلفیق سنت و مدرنیته را به وضوح مشاهده کرد. با وجود شهرت ژاپن به عنوان کشوری امن، نرخ جرم و جنایت در آن برمبنای استانداردهای ژاپنی بالا است؛ هرچند این نرخ در مقایسه با میانگین جهانی پایین‌تر است، با این حال اطلاع از خطرات احتمالی برای تمامی افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند ضروری است. با توجه به این موضوع در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی خطرناک ترین شهر ژاپن پرداخته‌ایم، پس تا انتها همراه ما باشید.

تور ژاپن

۱۰ شهر خطرناک ژاپن

۱۰ شهر خطرناک ژاپن به نقل از وب‌سایت travelsafe-abroad.com در این بخش بررسی شده‌اند. تمامی گردشگران باید در زمان بازدید از این شهرها نکات ایمنی لازم را برای محافظت از دارایی‌ها و وسایل ارزشمند خود رعایت کنند.

۱. اوساکا

منطقه‌ی شهری اوساکا که در جزیره‌ی هانشو واقع شده است جمعیتی حدود ۱۹ میلیون نفر دارد و سومین شهر بزرگ کشور ژاپن محسوب می‌شود. اوساکا بخاطر زندگی شبانه، خیابان‌های شلوغ و زنده و غذاهای خوشمزه خود در بین گردشگران سراسر دنیا شهرت دارد اما در عین حال در بین خطرناک ترین شهر ژاپن هم قرار دارد، چرا که نرخ جرم و جنایت در آن در مقایسه با سایر شهرهای این کشور بیشتر است.

در تعدادی از مناطق اوساکا از جمله نیشیناری – کو (Nishinari-ku) و توبیتا شینچی (Tobita Shinchi) فعالیت گروه‌های تبهکاری بیشتر است؛ بنابراین باید از رفتن به آن‌ها به خصوص بعد از تاریک شدن هوا اجتناب کنید. در تعدادی از محله‌های مشهور اوساکا از جمله دوتونبری (Dotonbori) و شینسکای (Shinsekai) آمار بالایی از جیب‌بری گزارش می‌شوند؛ پس حتماً مواظب اشیای قیمتی خود باشید.

اوساکا از شهرهای خطرناک ژاپن

۲. توکیو

شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن و مرکز فرهنگی و تجاری آن است که براساس آمارهای موجود بیشتر از ۳۷ میلیون نفر در آن سکونت دارند. با این حال از آنجایی که این مطلب قرار است به شما در مورد خطرناک ترین شهر ژاپن هشدار دهد، نباید فراموش نکنید از جاهای دیدنی مثل محله‌های خاص آن از جمله کابوکیچو (Kabukicho) در شینجوکو دوری کنید چرا که احتمال جیب‌بری و کلاهبرداری در آن بسیار زیاد است.

علاوه بر این در زمان استفاده از دستگاه خود پرداز یا تبدیل ارز هم بهتر است مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشید. با این وجود با توجه به محیط اطراف و رعایت نکات ایمنی می‌توانید سفری ایمن و بدون نگرانی را به توکیو تجربه کنید.

توکیو از شهرهای خطرناک ژاپن

۳. سایتاما

سایتاما یکی دیگر از خطرناک ترین شهر ژاپن واقع در منطقه‌ی کانتو در شمال توکیو است. در این شهر نمادهای فرهنگی متعدد به همراه مکان‌های تاریخی و پارک‌های زیبا آماده‌ی پذیرایی از گردشگران هستند. با این حال جیب‌بری‌های گزارش شده در محله‌ی اومیا (Omiya) باعث افزایش نگرانی بازدیدکنندگان شده است؛ پس حتماً‌ در زمان بازدید خود از اماکن مختلف باید کاملاً هوشیار باشید و وسایل ارزشمند خود را در امنیت نگه دارید.

سایتاما از شهرهای خطرناک ژاپن

۴. هیوگو

در منطقه‌ی کانسای ژاپن یکی از شگفت‌انگیزترین استان‌های ژاپن به نام هیوگو قرار دارد که مرکز آن شهر کوبه است که به خاطر گوشت گاو خوشمزه و مناظر تماشایی خود از کوه روکو شهرت جهانی دارد. با این وجود نباید فراموش کنید که کوبه هم یکی از خطرناک ترین شهر ژاپن بوده که نرخ جرم و جنایت در آن به نسبت بالا است.

برای حفظ ایمنی خود از رفتن به مناطق نادا (Nada) و ناگاتا (Nagata) در شب خودداری کنید، چرا که محل تجمع باندهای خلافکاری است؛ علاوه بر این در مناطق سانومیا (Sannomiya) و موتوماچی (Motomachi) هم باید مراقب جیب‌برها باشید.

هیوگو از شهرهای خطرناک ژاپن

۵. ایباراکی

ایباراکی یکی دیگر از استان‌های فوق‌العاده در منطقه‌ی کانتو ژاپن است که مرکز آن یعنی شهر میتو به دلیل مناظر طبیعی جذاب از جمله باغ کایراکو-اِن و آبشار فوکورودا توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. با این حال مناطق هیتاچی (Hitachi) و تسوکوبا (Tsukuba) به دلیل نرخ بالای جرم و جنایت خود باعث قرارگرفتن میتو در فهرست خطرناک ترین شهر ژاپن شده‌اند.

البته این تمام ماجرا نیست. از آنجایی که استان ایباراکی از مناطق زلزله‌خیز کشور ژاپن است باید در زمان بازدید از آن مراقب وقوع زلزله‌های احتمالی هم باشید.

ایباراکی از شهرهای خطرناک ژاپن

۶. فوکوئوکا

فوکوئوکا در جزیره‌ی جنوبی کیوشو واقع شده است و از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به سواحل زیبا و تماشایی به همراه زندگی شبانه پرجنب‌وجوش اشاره کرد. با وجود اینکه این شهر به عنوان منطقه‌ای ایمن شهرت دارد اما در بعضی از بخش‌های آن مثل منطقه‌ی تفریحی ناکاسو (Nakasu) احتمال کلاهبرداری و در فضاهای شلوغ شامل ایستگاه هاکاتا (Hakata Station) و پارک مرکزی تنجین (Tenjin Central Park) احتمال جیب‌بری زیاد است.

فوکوئوکا از شهرهای خطرناک ژاپن

۷. چیبا

چیبا یکی از زیباترین شهرهای سرزمین آفتاب بوده که شهرت خود را مدیون پارک‌های موضوعی مشهوری مانند دیزنی‌لند توکیو و دیزنی‌سی (DisneySea) است. این شهر در مجموع ایمن است با این حال توصیه می‌کنیم که در مناطق خاصی از آن مثل فرودگاه بین‌المللی ناریتا (Narita) و محله‌های سوگا (Soga) و ایناژ (Inage) نهایت دقت خود را به خرج دهید؛ چرا که براساس آمارهای موجود میزان سرقت در آن‌ها به نسبت بالا است.

علاوه بر این فراموش نکنید که چیبا در معرض بلایای طبیعی گوناگون مثل طوفان و زلزله هم قرار دارد؛ به همین دلیل مسافران و گردشگران باید همواره هوشیار و آماده باشند.

چیبا از شهرهای خطرناک ژاپن

۸. آیچی

آیچی یکی از استان‌های ژاپن در منطقه‌ی چوبو است که معروف‌ترین شهر آن ناگویا و مکان‌های مشهور آن شامل معبد آتسوتا و شرکت خودروسازی تویوتا هستند. اگر قصد سفر به ناگویا را دارید بهتر است در زمان بازدید از مناطق خاصی از این شهر از جمله ساکائه (Sakae) و منطقه‌ی ایستگاه ناگویا حواس خود را کاملاً جمع کنید؛ چرا که این بخش‌ها به سرقت و سایر جرایم کوچک دیگر شهرت دارند.

آیچی از شهرهای خطرناک ژاپن

۹. گیفو

گردشگرانی که به دنبال مکانی آرام، مملو از آثار فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در ژاپن برای بازدید هستند، می‌توانند از گیفو در منطقه‌ چوبو دیدن کنند. مهم‌ترین جاذبه‌ی دیدنی این شهر سایت میراث جهانی یونسکو یعنی دهکده‌ی شیراکاوا-گو است که معماری منحصربه‌فرد آن فضایی فوق‌العاده را برای گذراندن یک تعطیلات ایده‌آل فراهم می‌کند.

با این حال از آنجایی که گیفو در فهرست خطرناک ترین شهر ژاپن قرار گرفته است، باید در زمان بازدید از مناطق خاصی از این شهر از جمله منطقه‌ی قدیمی تاکایاما مراقب وسایل ارزشمند و قیمتی خود باشید.

گیفو از شهرهای خطرناک ژاپن

۱۰. گونما

به عنوان آخرین مورد از فهرست خطرناک ترین شهر ژاپن به سراغ شهر گونما در استان کانتو رفته‌ایم که چشمه‌های آب گرم آن در بین مردم محلی و گردشگران شهرت دارد. با وجود حضور خوب و موثر پلیس در این شهر و تلاش حداکثری آن‌ها برای حفظ ایمنی مردم و بازدیدکنندگان بهتر است در مناطق خاصی از آن احتیاط بیشتری به خرج دهید تا بتوانید سفر خود را بدون مشکل به پایان برسانید.

گونما از شهرهای خطرناک ژاپن

سخن آخر

در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از خطرناک ترین شهر ژاپن پرداختیم. با وجود اینکه این شهرها در کل امن هستند، اما گردشگران باید در زمان بازدید از مناطق مشخصی از آن‌ها نهایت احتیاط و دقت خود را به خرج دهند تا مشکلی ایجاد نشود. آرند تور مجری تخصصی تورهای ژاپن است که در نهایت کیفیت و امنیت برگزار می‌شوند. در صورت تمایل به شرکت در این تور می‌توانید برای اطلاع از جزئیات مربوطه و رزرو آن با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. خطرناک ترین شهرهای ژاپن چه نام دارند؟

در متن به خطرناک ترین شهرهای ژاپن به صورت کامل اشاره شده است.

۲. کدام شهر ژاپن بیشترین آمار جرم و جنایت را دارد؟

براساس استانداردهای ژاپنی اوساکا بیشترین آمار جرم و جنایت را به خود اختصاص داده است.

۳. آیا بازدید از شیبویا در شب امن است؟

شیبویا یکی از مناطق شلوغ و زنده توکیو و از جمله مناطق امن این شهر برای بازدید در شب است.

۴. کدام بخش‌های ژاپن در معرض خطر زلزله قرار ندارند؟

هوکایدو شمالی‌ترین جزیره ژاپن است که به دور از خط گسل اصلی این کشور قرار گرفته و به همین جهت کمتر از سایر مناطق در معرض خطر زلزله قرار دارد.

۵. آیا امکان گشت‌وگذار شبانه در توکیو وجود دارد؟

بله؛ توکیو یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است و امکان گشت‌وگذار امن شبانه در آن وجود دارد. با این وجود همان‌طور که اشاره کردیم باید از مناطق خاصی در آن دوری کنید.



1403/01/25 | کد مطلب: 1991
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.